Printer met gescheiden inkttanks en ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:53
Ik ben al tijden op zoek naar een betaalbare printer met gescheiden inkttanks zoals de Pixma serie van Canon én een netwerkaansluiting. Nu zijn er vooral van HP letterlijk tientallen printers te koop waarvan ik zie dat ze bijv. 6 inktpatronen hebben en een netwerkaansluiting, maar dan zijn er 3 voor foto's. Ik wil de gescheiden inkttanks vooral om niet elke keer een cartridge weg te hoeven gooien omdat 1 van de 3 kleuren op is.
Bij HP gebruiken ze meestal nog steeds de 3-kleurencartridge en dan extra cartridges voor mooiere foto-afdrukken. Bij Canon hebben ze wel gescheiden kleurencartridges maar weer geen netwerk aansluiting. Kennelijk heeft iemand besloten dat je óf mooie foto's wil en zuinig bent met inkt (gescheiden inkttanks) óf dat je het voor je werk gebruikt en een netwerkaansluiting wil. Dat sommige mensen dit allebei willen snappen ze bij HP en Canon kennelijk niet. De enige printer die ik kan vinden die dit allebei heeft is de Canon Pixma MP600R, maar deze kost bijna €300. IK vind €200 eigenlijk wel een mooi bedrag.

Weet iemand een printer die aan deze eisen voldoet en heeft iemand er misschien zelfs ervaring mee?

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 15:51
Ja kan altijd een externe Jet direct nemen, maar daar betaal je ook al gauw 100 euro voor als het niet meer is.

Verwijderd

Meeste kleuren laser printers voldoen hier wel aan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:24:
Meeste kleuren laser printers voldoen hier wel aan.
Inderdaad. Zijn er overigens wel inkjets met ethernet? Ik weet wel dat er WiFi printers zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken of je nog ergens een Canon Pixma iP5200R kunt kopen. Deze heeft gescheiden inkttankjes, wifi en ethernet. Is dan wel een iets ouder model, maar maakt wel prima printjes, de iP5300 is de opvolger van deze serie, alleen bieden ze daar nog geen model van aan met wifi en ethernet.

[ Voor 54% gewijzigd door Jarod op 24-04-2007 15:29 . Reden: linkje toegevoegd + uitleg over ouder model ]

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
De Canon iP5200R heeft USB, Ethernet en Wifi, gescheiden inkt tanks (5 stuks B, B, Y, M, C) en is onder de 200 euro.

Zie PW: http://tweakers.net/price...-en-100Mbps)-prijzen.html

Deze heb ik thuis ook en bevalt uitstekend.

Discoveries are made by not following instructions.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:39

Sebazzz

3dp

Je kan ook gewoon eeb USB printer kopen, en dan bij de media markt een klein kastje halen (WiFi) en dat is je printerserver ;) Ik weet niet meer welk merk, maar het dingetje kon geloof ik Windows drivers laden of het was universeel.

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 24-04-2007 15:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

BTW, vergat helemaal. Maar tegen woordig zijn er allemaal accespionts in de omloop met USB ansluitingen en paralle poort ;)
Op die manier is elke printer geschikt voor aan het netwerk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik heb voor mijn werk een aantal Officejets weggezet. Prima dingen, en gruwelijk snel.

http://h10025.www1.hp.com...n&cc=us&docname=c00488708

Ze zijn geen volledige fotoprinters, maar wel verder alles wat je zoekt: Goedkoop in verbruik, snel (32ppm)

pricewatch: HP Officejet Pro K550dtn (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit)

Cartridges kosten je 12-15 eur per stuk, waar je rond de 1000 pagina's mee print. (=6 cent per pagina, goedkoper dan sommige laserprinters)

pricewatch: HP Cartridge 88 (C9387A), Origineel (Magenta, 10ml)

http://h10060.www1.hp.com/pageyield/us/en/OJPK550/index.html

Kwa afdrukkwaliteit is de hierboven genoemde Canon 5200 idd beter, kwa snelheid/prijs per pagina wint de HP het.

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 24-04-2007 15:32 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
of idd ook een printserver aansluiten die over ethernet gaat :)

you had me at EHLO

Pagina: 1