Poster printing afwijkende resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
Hallo iedereen,

Van onze klanten en leveranciers ontvangen we geregeld TIFF bestanden met een zeer hoge resolutie.

Als voorbeeld heb ik een TIFF bestand met de resolutie van 22.824x4680. Dit nogal afwijkende formaat wil ik afgedrukt hebben over meerdere pagina's, zodat het leesbaar wordt.
Ik kan hier geen geschikt programma voor vinden. Alle posterprinting programma's gaan uit van de standaard afmetingen (A4 of A3) en plaatsen daarin het plaatje. Vervolgens wordt dat formaat verdeeld over meerdere pagina's. Het gevolg: zeer veel onbedrukte pagina's.

Ik zou graag dit afwijkende formaat willen kunnen opdelen in A4 of A3 secties naast elkaar en die vervolgens afdrukken, zodat ze naast elkaar gelegd kunnen worden.

Heeft iemand hier een geschikt programma voor?

Bedankt!!!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 12:52

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Volgens mij kan dit gewoon met Indesign, als je hem op netto formaat (aangeleverde formaat) opmaakt en dan in je printmenu "naast elkaar" aanvinkt, deelt ie m automatisch in op het formaat dat je instelt als uitvoerformaat.

• segil
Bedankt voor de reactie. Met indesign zou het kunnnen en met Illustrator lukt het ook. Maar het liefste gebruik ik een print programma of een virtuele printer die eenvoudig in gebruik is. Degenen die ermee gaan werken hebben niet zoveel verstand van Adobe programma's en voor hen zou het makkelijkste zijn om een TIFF bestand te printen naar een virtuele printer en dan aangeven hoe de opdracht moet worden verdeeld over meerdere pagina's.... waarbij het programma rekening houdt met de afwijkende verhouding.

Heb je nog andere suggesties???

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Was er niet zo'n offline versie van het hoomookaasuu programma (rasturbator) om rasters te printen? Daar kon je volgens mij ook zonder grove rastering mee printen...
link

[ Voor 16% gewijzigd door Savantas op 26-04-2007 11:09 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• segil
Ja, daar heb ik het ook mee geprobeerd.... maar ik krijg steeds zo'n raster over het eindresultaat en weet niet hoe dat weg te laten..... eerlijk gezegd ben ik ook niet bekend met rasteren, misschien moet je wel een raster afdrukken met dat programma....?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Tja, ik heb ooit wel een freeware programmatje gevonden welke de foto gewoon uitsmeerde met de rasters als optie, niet als regel. Maar hoe die heette? Hij was wel ooit in het rasturbator topic langsgekomen (ergens in het begin geloof ik...). Iig kijk hier eens: Sourceforge.net

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• segil
Hoi, bedankt voor de link. Ik heb op sourceforge een ander programma gevonden, genaamd PosterRazor en die kan het wel. Hij exporteert het resultaat naar een PDF die je vervolgens kunt afdrukken...

Opgelost!
Pagina: 1