[Java] Load: class not found

Pagina: 1
Acties:

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Rap eventjes kort mijn situatie uitleggen; Ik heb namelijk een applet gemaakt en die werkt perfect in netbeans, maar nu ik die in een browseromgeving plaats weigert hij dienst.

De verkregen foutmelding is:
load: class emmerce.scanning.Runner.class not found.
java.lang.ClassNotFoundException: emmerce.scanning.Runner.class

Mijn html code:
<applet name="Runner" archive="./Scantest.jar" width ="500" height ="500" code="emmerce.scanning.Runner.class">
</applet>

Ik heb al heel wat zaken geprobeerd, maar ik heb zojuist dit ontdekt in m'n apache logs:
192.168.0.5 - - [24/Apr/2007:14:35:06 +0200] "GET /as6/site/Scantest.jar HTTP/1.1" 200 218799
192.168.0.5 - - [24/Apr/2007:14:35:06 +0200] "GET /as6/site/emmerce/scanning/Runner.class HTTP/1.1" 404 324
192.168.0.5 - - [24/Apr/2007:14:35:06 +0200] "GET /as6/site/emmerce/scanning/Runner/class.class HTTP/1.1" 404 330

Blijkt dat hij de class op de server zelf zoekt in plaats van in de *.jar mogelijk omdat hij die effectief niet vind in de *.jar (na 100 keer controleren ben ik zeker dat hij er wel in staat).

Ik ben zowat teneinde raad. Mijn *jar bestand is gesigned, heb zowat al half het internet afgegoogled, object/embed tag geprobeerd ... niets helpt.

Indien je ook maar iets van idee hebt, zet het hier, en ik probeer het ff, want ben er nu al van 10 u deze morgen op aan het zoeken en het begint zowat op m'n zenuwen te werken 8)7

Verwijderd

Storme schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:47:
[..]
code="emmerce.scanning.Runner.class">
[..]
GET /as6/site/emmerce/scanning/Runner/class.class HTTP/1.1" 404 330
[..]
Succes

• Storme
Daar lag de fout niet, index.html zit in de site/ map.

De fout lag aan het feit dat een Jar bestand die ik include in mijn Jar bestand enkele bestanden in de META-INF map plaatsten en deze maakten het de JVM moeilijk precies om de classes te vinden.

De bestanden waren MMSC.RSA en MMSC.SF

Dus als iemand dit ook ooit voor heeft, verwijder alle onnodige bestanden uit je META-INF map van je JAR bestand.

Ben ik blij dat het opgelost is, dit is zo een probleem waar je echt geen gedacht hebt waaraan het zou kunnen liggen dus dat het dagen zou kunne duren voor je het vind.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik gok eerlijkgezegd dat het wel had gewerkt als je code="emmerce.scanning.Runner.class" had gewijzigd in code="emmerce.scanning.Runner"

• Storme
Remus schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:54:
Ik gok eerlijkgezegd dat het wel had gewerkt als je code="emmerce.scanning.Runner.class" had gewijzigd in code="emmerce.scanning.Runner"
Ook geprobeerd, het maakt java trouwens niet uit of je er al dan niet .class achter zet.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Storme schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:43:
Daar lag de fout niet, index.html zit in de site/ map.

De fout lag aan het feit dat een Jar bestand die ik include in mijn Jar bestand enkele bestanden in de META-INF map plaatsten en deze maakten het de JVM moeilijk precies om de classes te vinden.

De bestanden waren MMSC.RSA en MMSC.SF

Dus als iemand dit ook ooit voor heeft, verwijder alle onnodige bestanden uit je META-INF map van je JAR bestand.

Ben ik blij dat het opgelost is, dit is zo een probleem waar je echt geen gedacht hebt waaraan het zou kunnen liggen dus dat het dagen zou kunne duren voor je het vind.
wat er dus op neer komt dat je de signing er weer afgesloopt hebt...

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Storme schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:58:
[...]

Ook geprobeerd, het maakt java trouwens niet uit of je er al dan niet .class achter zet.
Dat is zeker niet waar als je een java programma via de commandline start, dan krijg je exact dezelfde foutmelding als je .class achter de classname van je main-class zet. Dit lijkt mij - al heb ik enige tijd niet met applets gewerkt - ook voor applets gelden.

edit:
Ik heb overigens ongelijk zie ik net

[ Voor 5% gewijzigd door Remus op 24-04-2007 17:50 ]

Pagina: 1