ubuntu installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de laaste versie van ubuntu gedownload. Vervolgens wou ik hem instaleren, dus moest ik hem op een cd branden. Eenmaal dat gedaan start ik me pc op en dan wil ik hem vanaf die cd booten. Telkens als ik dat doe, krijg ik zo zwart scherm die zegt starting caldera dos. Daarna krijg ik een heel tekst en op het einde kan je niks doen. Maar als ik vanaf me vista cd wil booten dan doet ie het gewoon.

De oorzaak van dit probleem is denk ik vrij wel zeker dat ik die cd verkeerd brand. Ik brand hem als een data schrijf. Weet iemand hoe ik het moet branden. Ik gebruik nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je moet een iso niet zo op de schijf zetten. Ook moet je de iso niet uitpakken en dan branden. Je moet nero gewoon vertellen een image te branden en de locatie van de image is je iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
^^ Wat hij zegt ^^

je hebt waarschijnlijk in nero de optie "Make Bootable CD" gekozen, waardoor nero een soort image op de cd brand met een Caldera DR DOS bootoptie.

Download een iso, en kies in nero voor "Burn Image", of "Brand Backup-Image" en verwijs naar het .iso bestand

Dit bestand hoef je dus niet uit te pakken.

\/\/ En hij \/\/

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 24-04-2007 14:23 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je doelt op het branden van een .iso bestand - dit moet inderdaad niet als een "Data CD" maar als "Disc Image" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok volgens mij komt alles in orde, ff proberen en bedankt jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat julie zeiden en ik kon booten via die ubuntu cd alleen wanneer ik op instaleren druk krijg ihet volgende bericht te horen: error booting disk.

Misschien komt dit omdat wanneer ik een image wil branden, dan krijg ik het volgende bericht als ik eenmaal m'n image heb gekozen:" The entire block size does not coorespond to the image lenghts. The block size may be wrong. Do you wnat to correct the value or ignored the problem." Als ik op correct druk dan krijg ik een scherm maar wat ik ook doe dan krijg ik steeds weer hetzelfde bericht.

Ik heb nero 7 en ubuntu gewoon op de officiele site gedownload. Ik gebruik ook windows vista 64 bits.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:13
Ik zou eens een md5-checksum op de iso doen, en vergelijken met de checksum op de site.

http://www.fastsum.com/ << Voor het bekijken van de md5 zou je bv die software kunnen gebruiken.
http://nl.releases.ubuntu.com/7.04/MD5SUMS << Voor de checksums

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kunt toch ook de cd laten validaten? Volgens mij is dat ook een van de bootopties, dat is wat makkelijker dan dat je zelf met md5-software aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Harm schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:07:
Je kunt toch ook de cd laten validaten? Volgens mij is dat ook een van de bootopties, dat is wat makkelijker dan dat je zelf met md5-software aan de slag moet.
Dan zal die image eerst moeten booten ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1