[Vista] Geen mogelijkheid tot instellen WPA

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21
Ik kom er helaas niet onderuit.. Familie en vrienden welke contact opnemen voor de configuratie van Windows Vista.

Op de laptop van mijn zus heb ik de internetverbinding zonder problomen aan de praat gekregen (ik maak thuis geen gebruik van enige vorm van beveiliging).
Bij een goede bekende echter heb ik geen toegang tot de router. Er is een WPA sleutel nodig voor het surfen op internet, het netwerkkaartje van mijn bekende heeft echter niet de mogelijkheid tot het invoeren van een WPA sleutel?

Ik heb 3 opties binnen vista

geen encryptie
WEP encryptie
802.11

Het gaat om een Belkin 11mbps wireless card, er is vooralsnog geen updated driver beschikbaar van Belkin welke compatible is met windows Vista. Iemand enig idee waar ik de WPA sleutel kan invoeren?

Mis ik nu iets; waarom wordt WPA niet ondersteund door Vista?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• DarkSide
  • Laatst online: 17:01

DarkSide

theres no place like ::1

WPA word perfect ondersteund door vista. Mijn netwerkkaartjes doen zonder moeite WPA.
Waarschijnlijk kan jouw kaartje geen WPA aan. En kan Vista om die reden die optie ook niet aanbieden.
Dus weet je zeker dat WPA wordt ondersteund door jouw NIC?
Zo nee, andere NIC kopen.
Zo ja, kijk voor een nieuwe driver.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• paradoXical
Duidelijk antwoord.
Ik wil het probleem oplossen voor de persoon in kwestie, maar dat lijkt dus niet mogelijk. Ik zal de tech sheet er eens op naslaan, het is een gedateerd kaartje, maar ik heb altijd gedacht dat WPA / WEP door bijna alle kaarten ondersteund werden.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ondersteund de router WPA(2) en is die daar op ingesteld? Als dat zo is dan zou Vista dat automatisch moeten detecteren en je een WPA(2) sleutel laten invoeren, of het netwerk helemaal niet detecteren/

Als t door of de router of de netwerkkaart niet ondersteund wordt, een netwerkkaartje kost nog maar iets van 15 tot 20 euro en voor 20 euro heb je een nieuwe router (FON invite, kijk maar es op www.fon.com)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
lijkt mij ook, zelfs me sweex nic ondersteund het & werkt het :P

gewoon via windows zelf en niet via tool proberen te configgen? gebruik altijd die standaard tools van windows zelf ipv een extern tooltje...

• paradoXical
Het is een Speedtouch Router (KPN). Ik zag gister dat hij WEP en WPA ondersteund. Ik heb binnen Vista de WEP sleutel ingevoerd, maar ik hij wil maar niet connecten. Wanneer ik naar een ander (beveiligd) netwerk in de buurt wil connecten vraagt Vista netjes om de sleutel, bij het eigen netwerk niet, en moet ik deze dus handmatig invoeren (en werkt dus ook niet).

De sleutel is correct ingevoerd. Zal ik maar een nieuw kaartje aanschaffen?

Pagina: 1