Clonen van SATA en naar Raid Array (SATA)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag de 320gb Seagate 7200.10 in mijn werkstation vervangen door 2x 500gb seagate 7200.10 in Raid 0 (Stripe). Kan ik de windows installatie van de 320 naar de 1000 array clonen?
Welke software heb ik daar voor nodig? Ik heb op dit moment nog Norton Ghost 9 in mijn bezit. Dit is de laatste versie die vanaf floppy disk to disk and partition to partition kan clonen.

Ik wil graag de onboard RAID gebruiken van mijn Asus p5b deluxe wifi.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
als het op dezelfde controller is, wil het misschien wel zonder te klooien volgens mij. Maar anders krijg je problemen omdat windows je HD niet ziet. En dan moet je dat achteraf doen, wat lastig is. Oftewel, zorg in elk geval dat die raid controller al geinstalleerd is in de Windows die je wilt klonen.

Verwijderd

Dat gaat niet zomaar werken, omdat je nu RAID gebruikt en eerst niet. Normaal moet je met F6 drivers installeren zodat Windows erop kan installeren, als je gaat ghosten zitten die er niet in. Of je dus een bestaande installatie naar RAID0 kunt verplaatsen is afhankelijk van Windows zelf (->WOS) maar wellicht dat iemand dat hier weet. :)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Volgens mij is dat niet helemaal waar. Het kan dezelfde controller zijn, met dezelfde drivers. In mijn geval heb ik een enkele Sata disk en toch zijn alle raid drivers ook geinstalleerd.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

Audi_S2 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:59:
Hallo,

Ik wil graag de 320gb Seagate 7200.10 in mijn werkstation vervangen door 2x 500gb seagate 7200.10 in Raid 0 (Stripe). Kan ik de windows installatie van de 320 naar de 1000 array clonen?
Welke software heb ik daar voor nodig? Ik heb op dit moment nog Norton Ghost 9 in mijn bezit. Dit is de laatste versie die vanaf floppy disk to disk and partition to partition kan clonen.

Ik wil graag de onboard RAID gebruiken van mijn Asus p5b deluxe wifi.
Ik heb dit laatst gedaan met mijn onlangs aangeschafte Revo64 controller en draait zonder problemen. Belangrijk is, is dat de drivers voor de desbetreffende raidcontroller geinstalleerd zijn binnnen Windows. Vervolgens heb ik met Acronis (icm BartPE) de schijven gecloned naar de desbetreffende RAID0 controllers. Vervolgens ging Windows vrolijk opstarten :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 09:35
clonen zal wel lukken, booten ook, maar er is toch een vrij grote kans dat je dan op een blue-screen zal stoten omdat ie de driver niet vind
gewoon zoals eerder aangegeven windows installeren en opgeven dat je de scsi drivers wilt gebruiken
Pagina: 1