[excel] Vervang komma door punt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een groot spss bestand dat ik wil inladen in een ander programma. Echter zijn de decimalen in spss met een komma gescheiden en in het nieuwe programma door een punt. Ik moet dus van alle waarden de komma vervangen door een punt.

Als ik echter bijv. de waarde 37,20268036 in excel zet, daarna cntrl h en de , vervang door . dan krijg ik een waarde standaard terug als 3.720.268.036 (met feitelijk waarde = 3720268036 ). Hij snapt het vervangen van een komma naar een punt dus niet en maakt er dan maar een heel getal van ofzo.

In notepad de vervanging doen lukt niet want het bestand is te groot (notepad smelt).

iemand een bijzonder slim idee waardoor het wel werkt. Ik heb al gezocht en wat geprobeerd met verschillende veld typen maar heb nog niet echt een oplossing gevonden :(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Opslaan als csv (maar dan dus niet comma seperated maar bijv. semicolon (;) seperated) => Openen in Wordpad => CTRL + H => replace alles => opslaan => openen in Excel.
Probeer eens of dat werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 24-04-2007 13:58 ]

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Ook geprobeerd met veldtype tekst / text?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Notepad is de bom... :P
Maar als notepad het niet red, is er altijd nog wordpad. :+

Alles kan stuk.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05
ahja via wordpad ipv notepad kan natuurlijk ook nog.

Ik heb het zo;n beetje geprobeerd met alle typen, idd ook text.

edit: ole wordpad lijkt te werken. Stom dat ik er niet zelf aan dacht

[ Voor 63% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-04-2007 14:05 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Is het niet handiger om bij opties, internationaal de '.' te kiezen als decimaalteken?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1