Outlook meerdere Inboxen, alles in "verzonden" hoofdmailbox.

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 17:34
Goedenmiddag,,
ik heb een interessante outlook vraag.
Ik heb een gebruiker met Outlook 2003 SP2 verbonden met Exchange.
Deze gebruiker heeft recht op meerdere mailboxen, en kan ook versturen als zijnde de betreffende andere gebruikers.
Echter worden verzonden e-mails allemaal geplaatst in de map "Verzonden Items" van de hoofdgebruiker (gelijk aan windows-account/exchange).
Is het mogelijk het zo te configureren dat indien er onder de 2e mailbox wordt verzonden dit wordt opgeslagen onder "Verzonden Items" van deze 2e mailbox.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

Maak een message rule aan die checkt op verzonden messages en ze vervolgens aan de hand van de afzender verplaatst naar de juiste sent-box.

Zo scherp als een voetbal!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 17:34
Ik zit me helemaal suf te zoeken hoe deze regel eruit zou moeten zien.
Je kan niet echt een regel toepassen als : vakje van moet ... zijn. dan verplaats naar verzonden items van ...

Enig idee?
Reptile209 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:49:
Maak een message rule aan die checkt op verzonden messages en ze vervolgens aan de hand van de afzender verplaatst naar de juiste sent-box.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

Bij mij - Engelse Outlook 2002 zonder Exchange (POP en SMTP dus) - als volgt:
- Rules Wizard > New
- Blank rule
- Check messages after sending
- Through the specified account
En dan is het geen rocket-science meer :). Het enige waar het m.i. mis kan gaan, is dat Outlook voor Exchange de after sending optie niet zou kennen, maar ik denk het haast niet.

Zo scherp als een voetbal!

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Reptile209 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:37:
Bij mij - Engelse Outlook 2002 zonder Exchange (POP en SMTP dus) - als volgt:
- Rules Wizard > New
- Blank rule
- Check messages after sending
- Through the specified account
En dan is het geen rocket-science meer :). Het enige waar het m.i. mis kan gaan, is dat Outlook voor Exchange de after sending optie niet zou kennen, maar ik denk het haast niet.
Zoekend naar een oplossing voor dit probleem bovenstaande geprobeerd, gekoppeld met een kopie naar de sent items van een groepsmailbox.

Op zich werkt de regel, alleen te goed.

Met "specified account" word de exchange server gekozen Zowel persoonlijke als groepsmailbox komt hier op binnen.. Ik kan helaas niet specificeren naar een specifieke mailbox. Maw bij het toepassen van deze rule word dus alles naar de opgegeven locatie gekopieerd, inclusief persoonlijk mail.

Linux is free, when time is no money...but still I try

Verwijderd

Pjosch schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:21:
[...]

Zoekend naar een oplossing voor dit probleem bovenstaande geprobeerd, gekoppeld met een kopie naar de sent items van een groepsmailbox.

Op zich werkt de regel, alleen te goed.

Met "specified account" word de exchange server gekozen Zowel persoonlijke als groepsmailbox komt hier op binnen.. Ik kan helaas niet specificeren naar een specifieke mailbox. Maw bij het toepassen van deze rule word dus alles naar de opgegeven locatie gekopieerd, inclusief persoonlijk mail.
Weet iemand hier nog een oplossing voor. Mijn dank is zeer groot! _/-\o_
Pagina: 1