Al enige tijd ben ik bezig met een probleem met een paar Linksys apparaten.
Situatie:
Bedraad netwerk -> hierop aangesloten een Linksys WAP54G
Een eind verder staat een tweede WAP54G, ingesteld als Repeater.
Daarnaast een laptop met Linksys WPC54G-kaart.
Dit werkt allemaal perfect. Tweede laptop, kaartje erin, en werken maar. Geen probleem denk je?
Helaas: om niet steeds de kaartjes te verwisselen heb ik een extra WPC54G aangeschaft. Omdat het een nieuwere versie was, moest de oude software gedeinstalleerd worden en nieuwe drivers geinstalleerd. Wanneer nu de laptop bij de eerste WAP54G staat, dan werkt alles goed. Echter, wanneer de laptop bij de tweede WAP54G staat kan hij op geen enkele manier verbinding krijgen.
Nadere info:
WPC54G versie 1.2 werkt dus wel, versie 3.0 niet.
Acties:
firmware geupdate, op laptop alleen drivers geinstalleerd, op laptop de complete Linksys-software geinstalleerd, andere laptop geprobeerd, alles zonder resultaat.
Heeft iemand misschien een gouden tip?
Situatie:
Bedraad netwerk -> hierop aangesloten een Linksys WAP54G
Een eind verder staat een tweede WAP54G, ingesteld als Repeater.
Daarnaast een laptop met Linksys WPC54G-kaart.
Dit werkt allemaal perfect. Tweede laptop, kaartje erin, en werken maar. Geen probleem denk je?
Helaas: om niet steeds de kaartjes te verwisselen heb ik een extra WPC54G aangeschaft. Omdat het een nieuwere versie was, moest de oude software gedeinstalleerd worden en nieuwe drivers geinstalleerd. Wanneer nu de laptop bij de eerste WAP54G staat, dan werkt alles goed. Echter, wanneer de laptop bij de tweede WAP54G staat kan hij op geen enkele manier verbinding krijgen.
Nadere info:
WPC54G versie 1.2 werkt dus wel, versie 3.0 niet.
Acties:
firmware geupdate, op laptop alleen drivers geinstalleerd, op laptop de complete Linksys-software geinstalleerd, andere laptop geprobeerd, alles zonder resultaat.
Heeft iemand misschien een gouden tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Brobbel op 24-04-2007 13:17 ]