internet valt uit na een tijdje downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-03 13:08
hey mensen,

Ik zit al echt een maand te springen om mijn probleem op te lossen (google-en etc heeft niet geholpen), maar het wil maar niet lukken dus nu hoop ik dat jullie een antwoord hebben! het probleem luidt als volgt:

Ik wil graag via nieuwsgroepen, P2P e.d. downloaden, dit gaat prima. totdat (soms een uur en soms duurt het 10 minuten) als ik ga downloaden m'n internet eruit knalt, er komt zo'n leuk computertje met een rood kruis erdoorheen, mijn enige oplossing luidt: usb adapter erin en eruit doen, verbinding herstelt zich en ik kan weer downloaden, totdat het probleem zich opnieuw voordoet.... hier een link van mijn foutmelding: screenshot

Wij hebben thuis de KPN Experiabox (IPB) alles draadloos, overigens hebben 2 andere pc's nergens last van met downloaden (ook draadloos). ik heb er al eens een kabel in geknald en dan doet ie het perfect! (alleen wil ik draadloos) Spec's Gigaset USB Adapter 108. als jullie verdere spec's willen moet je het even vragen!

please, ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik word er echt GEK VAN!!!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kortom, de wifi is brak op jouw pc. Probeer het eens met een ander kaartje en laat de resultaten ff weten...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nieuwe driver van die USB-adapter al eens geprobeerd, als die er is? Of misschien tijd voor een ander wireless kaartje?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Of beter nog, plug die PC/Notebook even met een draad in die wireless box. Dan zal het probleem wel verholpen zijn. Weet je meteen vrijwel zeker dat je niet voor jan-doedel een WLAN kaartje nieuw gaat halen.
willem2809 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:59:
overigens hebben 2 andere pc's nergens last van met downloaden (ook draadloos). ik heb er al eens een kabel in geknald en dan doet ie het perfect!
Sorry, dat zal inderdaad wel aan dat kaartje liggen, of zit je op een signifcant andere plek dan die anderen die het wel probleemloos doen? Als je nou 2 verdiepingen hoger zit dan die anderen, dan snap ik dat het daar wat minder gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 13:06 ]

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 11:57
Kijk ook even naar het signaal, misschien zit je te ver weg van de experiabox.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

bonfie

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Maar met Netgear 108mbit usb. Als ik deze in een USB2 aansluiting prik is er niets aan de hand, maar als ik 'm in een USB 1 aansluiting druk, dan valt de verbinding weg na een tijdje.

Probeer ook nieuwe drivers, en oude. Bij mij werkten de oude drivers beter dan de nieuwe. Netgear kan niet zo goed programmeren op driver niveau denk ik.

• Klaphekje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:02:
Of beter nog, plug die PC/Notebook even met een draad in die wireless box. Dan zal het probleem wel verholpen zijn. Weet je meteen vrijwel zeker dat je niet voor jan-doedel een WLAN kaartje nieuw gaat halen.

[...]

Sorry, dat zal inderdaad wel aan dat kaartje liggen, of zit je op een signifcant andere plek dan die anderen die het wel probleemloos doen? Als je nou 2 verdiepingen hoger zit dan die anderen, dan snap ik dat het daar wat minder gaat.
zit maar een paar meter verder dan de rest hier in huis en hij blijft aangeven dat de signaalsterkte vol is heb net de firmware ge-update, maar ben bang dat het probleem zich blijft voordoen :/

Verwijderd

hey mensen,

Ik zit al echt een maand te springen om mijn probleem op te lossen (google-en etc heeft niet geholpen), maar het wil maar niet lukken dus nu hoop ik dat jullie een antwoord hebben! het probleem luidt als volgt:

Ik wil graag via nieuwsgroepen, P2P e.d. downloaden, dit gaat prima. totdat (soms een uur en soms duurt het 10 minuten) als ik ga downloaden m'n internet eruit knalt, er komt zo'n leuk computertje met een rood kruis erdoorheen, mijn enige oplossing luidt: usb adapter erin en eruit doen, verbinding herstelt zich en ik kan weer downloaden, totdat het probleem zich opnieuw voordoet.... hier een link van mijn foutmelding: screenshot

Wij hebben thuis de KPN Experiabox (IPB) alles draadloos, overigens hebben 2 andere pc's nergens last van met downloaden (ook draadloos). ik heb er al eens een kabel in geknald en dan doet ie het perfect! (alleen wil ik draadloos) Spec's Gigaset USB Adapter 108. als jullie verdere spec's willen moet je het even vragen!

please, ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik word er echt GEK VAN!!!
Wij hebben ook een kpn Experiabox want bij ons viel ook vaak het internet uit na het downloaden maar ook de telefoonverbinding was vaak weg
we hebben een nieuw kasje gekregen van de kpn en nu hebben we nergens geen last meer van

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:16
hey mensen,

Windows XP neem ik aan? Gebruik je de de Wireless Zero Configuration-service?
If so, probeer dan eens de software van de USB adaptor zelf te gebruiken en wzcsvc uit te schakelen.

• Klaphekje
bszz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:37:
[...]

Windows XP neem ik aan? Gebruik je de de Wireless Zero Configuration-service?
If so, probeer dan eens de software van de USB adaptor zelf te gebruiken en wzcsvc uit te schakelen.
ja haha, ik heb echt al alles geprobeerd ;) maar ook dit dus en dat helpt niet, want mijn internet zoekt niet de hele tijd de sterkste verbinding uit waardoor die mijn eigen weg gooit, want ik heb hem al een keer uitgezet maar dan doet ie het nog steeds en dan doet ie het juist niet als ik mijn usb adapter er opnieuw in doe, dan vind ie geen netwerken meer:S

Verwijderd

willem2809 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:25:
[...]

zit maar een paar meter verder dan de rest hier in huis en hij blijft aangeven dat de signaalsterkte vol is heb net de firmware ge-update, maar ben bang dat het probleem zich blijft voordoen :/
Firmware update is iets anders als een driver update

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

bonfie

En als je dus twee verschillende USB controllers hebt, probeer dan eens de andere.
Als je alleen USB1.1 of USB1.0 controllers hebt, schaf dan een USB2 controller aan. (Heeft bij mij wel geholpen)

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 09:28
Bij zowel mijn laptop en pc knalt internet er na een tijdje downloade uit.
Verbinding wordt hersteld en gaat weer verder met downloaden bij de laptop teminste bij de pc moet ik hem herstarten.
Ook bij gewoon internetten op de laptop gebeurt dit wel eens dat de verbinding weg valt.
Ook wordt gewoon internetten tijdens downloaden bijna onmogelijk. Ook op de andere pc's.
Ligt dit aan de experia box of aan wat anders. Heb het aantal connecties bij azereus al terug geschroeft maar toch blijft het gebeuren.
Wat zeggen jullie?? KPN maar eens bellen, misschien een nieuwe box ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Meeuw op 24-04-2007 22:19 ]

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• Klaphekje
Iemand nog ideeën?? Zou zeer welkom zijn.
Bovenstaande suggesties hadden geen effect. :'(

Verwijderd

modem resetten messchien dat het helpt

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 17:17
ik ken iemand die had ook zoiets, bij hem was het probleem dat het ding te weinig stroom kreeg... Ik weet niet in welke USB je hem hebt zitten?
Pagina: 1