Slepen vensters wil niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb de laatste tijd het volgende probleem op mijn macbook pro met osx. Na een tijdje werken kan ik geen vensters meer slepen met muis, tablet of touchpad. De oplossing is dat de betreffende programma's die open staan af te sluiten, en opnieuw te starten. Dan kan ik pas weer slepen.

Jullie zullen wel begrijpen dat het heel erg irritant is. Ik heb het zowel met een wacom graphire, als met een S530 logitech muis, als met de touchpad op de laptop.

Ik heb het meestal bij gebruik van de finder, safari of photoshop. Er is niet echt een regelmaat in.

Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Nielsvr op 24-04-2007 12:28 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Er lijkt iets met de windowmanager mis of met QE. Heb je op permissies gecontroleerd?

• Nielsvr
Reeds gedaan, mocht niet baten... helaas

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 20:54
Wat je kan proberen is de preferences van finder resetten, door "<home dir>/Library/Preferences/com.apple.finder.plist" weg te gooien.
Een ander (wat drastischer) alternatief is OS X opnieuw installeren. Door middel van de "Archive and Install" optie blijven al je persoonlijke bestanden bewaard, en wordt alleen het systeem zelf opnieuw geïnstalleerd. Zie hiervoor http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301270 bij het kopje Archive and install.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je het zelfde probleem als je een nieuw account aanmaakt..zo kun je uitsluiten of het profiel technisch is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 23:13
Toevallig StickyWindows geïnstalleerd? Daar had ik gisteren namelijk hetzelfde probleem mee.

• Nielsvr
Nee, dit is niet het geval. Mijn laatste oplossing is herinstallatie, maar als er een oplossing is, graag.

• Nielsvr
Een kleine kick, voor mensen die ook tegen dit probleem oplopen. De oplossing: Onyx had ik geconfigureerd om bij weergave een andere type "bureaublad" minimaliseren weer te geven (een vakje links onderin, in plaats van dat de vensters naar de zeikant verplaatsen). Na gebruik van deze optie freezde het actieve venster dus, een bug.

(sorry voor de kick, maar wou me topic nog wel nuttig maken ;))
Pagina: 1