Toon posts:

Airport ziet geen netwerken & kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, nu zit ik met een raar probleem.

Gisteren ging alles nog perfect, tot vandaag, mijn internet was verbroken, wanneer ik in de menubar op het Airport-icoon klikte, toonde hij geen netwerken. Heb Airport al aan/uit gezet, maar nope. Dus ik kan totaal niet verbinden met een netwerk.

Wanneer ik iStumbler laat zoeken, vind ie ook niks.. ik heb ook zo'n paar Dashboard WLAN finder ofzo, maar die zeggen dat Airport niet actief is.

Nu kan ik met mijn Windows pc WEL verbinden, dus 't zal niet echt aan de router liggen. Heb die btw ook al gerest, maar nope.

Heb ook al mijn mac, laten uitloggen/rebooten, maar niks

Wat kan ik doen?

Ik heb een Macbook Core Duo & heb alle apple-updates geinstalleerd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:28 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:27:
Gisteren ging alles nog perfect, tot vandaag, mijn internet was verbroken, wanneer ik in de menubar op het Airport-icoon klikte, toonde hij geen netwerken. Heb Airport al aan/uit gezet, maar nope. Dus ik kan totaal niet verbinden met een netwerk.
En je hebt toevallig je SSID niet afstaan op de router?
Als je het niet toevoegt aan je voorkeursnetwerken wil dat soms wel eens voor problemen zorgen.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks van instellingen gewijzigd in de laatste weken op de router.

Wel heb ik ingesteld dat er slechts 3 computers op kunnen met MAC-adres beveiliging

Maar zowiezo, als alles werkt, heb ik 1 draadloos netwerk van ik & 2 andere van de buren, maar in het Airport menu ziet ie er 0, inplaats van 3

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:50 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je ruisonderdrukking perongeluk aangezet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat aan, maar dat staat eigenlijk al altijd aan, en nog nooit problemen mee gehad

Verwijderd

wat is nou eigenlijk het nut van ruisonderdrukking??

als ik het gebru8ik heb ik eigenlijk altijd een zwaar verrotte verbinding... en ook voor verre afstanden helpt het geen **** pieep ...

iemand wel goede ervaring hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is het probleem al opgelost

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:52:
Ondertussen is het probleem al opgelost
En hoe heb je het opgelost :) Dat is altijd fijn om te weten voor mensen die later via de search bij dit topic terechtkomen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

als je dan ook ff zegt wat het probleem was, en hoe je het hebt opgelost ;( ?

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
mischien handig als je de oplossing meldt, zodat andere met het zelfde probleem geen topic hoeven te openen.
EDIT:
voortaan eerst even op F5 rammen voordat ik post :X

[ Voor 22% gewijzigd door BlackRageNL op 25-04-2007 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:01:
[...]
En hoe heb je het opgelost :) Dat is altijd fijn om te weten voor mensen die later via de search bij dit topic terechtkomen.
Op macosx.nl zei er iemand, dat hij dat probleem ook al gehad heeft, en na 15-30 minuten, airport plots weer werkt.. dus ik heb niks gedaan. :)
Pagina: 1