Toon posts:

Grafische kaart overclocken in Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers

Ik ben in het bezit van een MSI Geforce 6800GS en sinds enkele weken draai ik op mijn systeem Windows Vista. Ik vind het een fantastische OS, maar helaas heb ik moeten vaststellen dat het overclocken van mijn grafische kaart onmogelijk is. Weet er al iemand drivers (al dan niet modded) de mogelijkheid bieden om op dit moment een grafische kaart onder Windows Vista te overclocken?

Aangezien ik meestal op 1600x1200 game om toch wat mooie grafics uit m'n games te krijgen, is het voor mij toch wel wat nodig om deze grafische kaart wat te oc'en om aan een fatsoenlijke gamerate te kunnen spelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 09:10
ATITool werkt :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ATi Tool 0.27 b1 al geprobeerd in samenwerking met ForceWare 100.95 en 101.09 WHQL, maar bij mij werkt hij dus niet. Hij zegt dat de kernel driver niet werkt of dat het geen ATI grafische kaart is die hij aantreft.

• Danielson
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:21:
Ik heb ATi Tool 0.27 b1 al geprobeerd in samenwerking met ForceWare 100.95 en 101.09 WHQL, maar bij mij werkt hij dus niet. Hij zegt dat de kernel driver niet werkt of dat het geen ATI grafische kaart is die hij aantreft.
Als admin uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb bij eigenschappen "Altijd als administrator uitvoeren" aangevinkt.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:01
Als admin uitgevoerd?
Dat is inderdaad belangrijk, anders heeft hij niet de rechten om over te klokken. Ati Tool doet het ook gewoon op NVidia-kaarten, dus dat is het probleem niet. Onder Vista werkte het ook op mijn 7900 GT.

Edit: Bij compabiliteit dus, 'dit programma als Administrator uitvoeren'? Misschien helpt het installeren van de nieuwste driver...

[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 24-04-2007 11:28 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Danielson
Verwijder je drivers eens, installeer vervolgens de laatste NVidia drivers, en installeer vervolgens ATITool en run hem als administrator.

Het werkt bij mij iig prima met een 7800GTX 512MB :)

Verwijderd

vroeger gebruikte ik altijd het programma powerstrip..

weet niet of dat werkt op vista
Pagina: 1