OSX Schijf aciveren

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 06:53
Beste Tweakers,

Ik heb een Maxtor externe Harde Schijf die ik graag op een Mac computer wil gebruiken. Nou weet ik dat er een disk utility is en deze heb ik ook gevonden. Maar de schijf (320 GB Maxtor) staat er niet tussen. Is er iets wat ik nog moet doen voordat ik de schijf kan gebruiken (schijf is nog niet geformatteerd of ooit gebruikt). Ik weet dat je bij windows bij computerbeheer eerst de schijf moet "aanzetten". Is dit bij OSX ook nodig?

Verwijderd

Hoe bedoel je? activeren?
en ... Externe Harddisk? op USB? Firewire?

VOlgens mij kan je de disk gewoon aansluiten , en dan werkt het.
Eventueel moet je er wel een partitie op maken , maar verder geen problemen toch...

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

klik eens op je appltje links boven -- > over deze mac --> meer info.
staat je usb harde schijf bij USB? je zult dan even alles moeten open moeten klappen en kijken of er iets van storage apparaat staat.
staat ie er?
ja --> partitioneren
nee- > zet hem aan en controleer de kabels

partitioneren: dat moet idd met die schijfhulpprogramma.
je hebt dan meerdere opties:
HFS+ ( mac only) super bestandssysteem alleen niet bruikbaar bij windows zonder speciale software.
FAT 32 --> zowel windows als os x lezen en schrijven op de schijf alleen je kunt geen grotere bestanden dan 4 gb maken op de schijf.
NTFS , kun je dan alleen op lezen, niet op schrijven.
succes

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 06:53
Dank jullie wel voor je reacties, ik zal kijken of ik hem aan de praat krijg. Als het me niet lukt dan stuur ik hem denk ik weer op.

Het probleem is namelijk dat er bij meer info niets staat als ik de schijf aankoppel.