Mijn 'uitdaging' ligt in de lijn van het volgende topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138620
Ik heb de oplossing zoals daar beschreven is toegepast, ik zal hieronder een korte uitleg geven over wat ik gedaan heb.
Ik heb een werk xls waarmee ik externe waarden wil binnen halen.
Middels een stukje VBA code lees ik de namen van de aanwezige bestanden in een map uit en plaats deze regel voor regel in kolom A.
Daarmee krijg ik het volgende:
Cel A1 bevat "Map1.xls"
Cel A2 bevat "Map2.xls"
Nu moet ik per bestand dezelfde cel uitlezen naar mijn werk xls.
Als ik de volgende formule gebruik:
Krijg ik de juiste uitkomst. Gewoon de inhoud van cel B2 van Map1.xls op werkblad "blad1"
Ter controle heb ik eerst een formule gemaakt waarmee ik exact dezelfde formule als hierboven tekstueel samenvoeg
Dit gaat dus goed...
Nu begrijp ik dat ik met de functie INDIRECT deze bovenstaande formule uit kan laten voeren, ik maak dan dus de volgende formule:
Nu krijg ik echter #VERW! als resultaat... er gaat dus iets mis... en dat terwijl hij letterlijk dezelfde formule (maar dan direct vanuit een cel uitgevoerd en niet eerst tekstueel samengesteld) wel goed uitvoerd.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg...Wie kan mij helpen?
Ik heb de oplossing zoals daar beschreven is toegepast, ik zal hieronder een korte uitleg geven over wat ik gedaan heb.
Ik heb een werk xls waarmee ik externe waarden wil binnen halen.
Middels een stukje VBA code lees ik de namen van de aanwezige bestanden in een map uit en plaats deze regel voor regel in kolom A.
Daarmee krijg ik het volgende:
Cel A1 bevat "Map1.xls"
Cel A2 bevat "Map2.xls"
Nu moet ik per bestand dezelfde cel uitlezen naar mijn werk xls.
Als ik de volgende formule gebruik:
code:
1
| =TEKST.SAMENVOEGEN("'C:\voorbeeld\dataXls\[Map1.xls]Blad1'!$B$2") |
Krijg ik de juiste uitkomst. Gewoon de inhoud van cel B2 van Map1.xls op werkblad "blad1"
Ter controle heb ik eerst een formule gemaakt waarmee ik exact dezelfde formule als hierboven tekstueel samenvoeg
code:
1
| =TEKST.SAMENVOEGEN("'C:\voorbeeld\dataXls\[";A1;"]Blad1'!$B$2") |
Dit gaat dus goed...
Nu begrijp ik dat ik met de functie INDIRECT deze bovenstaande formule uit kan laten voeren, ik maak dan dus de volgende formule:
code:
1
| =INDIRECT(TEKST.SAMENVOEGEN("'C:\voorbeeld\dataXls\[";A1;"]Blad1'!$B$2");WAAR) |
Nu krijg ik echter #VERW! als resultaat... er gaat dus iets mis... en dat terwijl hij letterlijk dezelfde formule (maar dan direct vanuit een cel uitgevoerd en niet eerst tekstueel samengesteld) wel goed uitvoerd.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg...Wie kan mij helpen?