ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Ik zou gewoon even navragen bij ASUS of een nieuwe BIOS dit probleem oplost. Want met een BIOS is het, if it aint broke, don't fix it!
Kan het overigens niet zo zijn dat je eerst een andere optie in moeten schakelen voordat het NOS gebeuren zichtbaar wordt?
Maarre, ik wil graag de mogelijkheid tot NOS hebben. Lijkt mij een erg handige/makkelijke en relatief veilige manier voor overclocken! Over een klein jaartje zal ik het systeem iets op willen rekken. Evt nieuw graka en 2 gb intern erbij.... En dan nog een beetje overclocken natuurlijk!
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Verwijderd
ik heb hier een Fujitsu-Siemens staan met een Gigabyte mobo erin en daar moet eerst op CTRL+ALT+F1 (ff ui het hoofd kan ook CTRL+SHIFT+F1 zijn) duwen en dan komen er in het hoofdmenu een aantal opties bij waaronder ook frequency-control.
BTW... het lijkt mij stug dat een bios-update het probleem zal verhelpen... alleen al om de reden dat de optie al bekent was toen het boekje werd geprint. en er geen veranderingen wat betreft de NOS in het changelog van de BIOSSEN staan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 05:00 ]
10% overclock kan zo'n beetje iedere AMD wel makkelijk aan denk ik.
Ik heb het zelfde bord als jou en heb die Nos functie maar 1x uitgeprobeerd. Eigelijk niet de moeite waard en ik zou alleen voor die extra functie geen flash uitvoeren.
Stel dat een processor een jaartje of 8/9 meegaat op stock speeds en je klokt em ietsje over dan is die processor echt niet binnen een korte tijd gaar. Levensduur is dan nog een jaar of 5/6. Dan ben je al lang weer een systeem verder.
Heb em hier Manual 20% sneller lopen op een A8N-SLI zonder enige problemen. 3500+ 2,2Ghz -> 2,7Ghz stabiel met gewone luchtkoeler.
[ Voor 59% gewijzigd door KneppaH op 25-04-2007 06:49 ]
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Zat inderdaad in verborgen menuutje... Thanx! Wilde je nog vragen wat je precies hoger clockt in de bios, maar ik ben bang dat hier nu een slotje op gaat en ik vriendelijk wordt verzocht naar OC-topic te gaan...KneppaH schreef op woensdag 25 april 2007 @ 06:32:
Die nos functie is maar een overclock van 10%. Je kunt em veel beter gewoon manual 10% sneller zetten en dan gewoon zo laten lopen. Die paar extra Watts zijn te verwaarlozen. ff Prime95 een tijdje laten lopen en als je temperaturen niet flink oplopen en je krijgt geen error in Prime95 dan is er niks aan de hand.
10% overclock kan zo'n beetje iedere AMD wel makkelijk aan denk ik.
Ik heb het zelfde bord als jou en heb die Nos functie maar 1x uitgeprobeerd. Eigelijk niet de moeite waard en ik zou alleen voor die extra functie geen flash uitvoeren.
Stel dat een processor een jaartje of 8/9 meegaat op stock speeds en je klokt em ietsje over dan is die processor echt niet binnen een korte tijd gaar. Levensduur is dan nog een jaar of 5/6. Dan ben je al lang weer een systeem verder.
Heb em hier Manual 20% sneller lopen op een A8N-SLI zonder enige problemen. 3500+ 2,2Ghz -> 2,7Ghz stabiel met gewone luchtkoeler.
Ik ben in het bezit van een Zalman cooler, dus ik denk dat het bij mij ook wel moet lukken....