Regelmatig netwerk collisions

Pagina: 1
Acties:

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Heb een probleem. Op een netwerk met voornamelijk 3com pci kaartjes en win2k pro heb ik af en toe een lange periode van collisions. Zelfs pingen is er niet meer bij :(

Dit duurt ongeveer vijf mins en daarna heb ik weer een periode dat het goed gaat.(misschien reset iets zich)

Heel frustrerend, vooral omdat ik iNet sharing over het netwerk gebruik. Iemand ideeen waardoor dit komt en, nog belangrijker, hoe ik het kan oplossen/voorkomen?

• mossel
  • Niet online
Je gebruikt zeker een 10mbit hub en denkt dan massa's mp3'tjes over het netwerk te kunnen sleuren. Koop dan een switch.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

ik zou gewoon minder data over het netwerk proppen.:o of ga op 100 mbit draaien...

• RobertdeBruin
  • Laatst online: 16-06 06:41
Over het algemeen is het een heel rustig netwerk. Het is idd 10mbit maar zelfs als ik wel veel er door heen pomp dan gaat het goed. Het probleem lijkt ook meer random voor te komen dan dat het wordt veroorzaakt door de hoeveelheid data-traffic. Op dit moment is het zo dat als ik een standaard internetverbinding deel dat er slechts een paar kbps doorheen loopt en dan gaat het dus zelfs fout.

Installeren van een switch of 100mbit hub is altijd beter, maar het probleem zou niet eens moeten bestaan, IMHO.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

dijkmane

biertje ?

met win2kpro heb je toch ook een netwerkmonitor ?
zo ja even aanzetten en je kunt precies zien waar het vandaan komt.
anders even ergens een nt4 server vandaan halen/maken

kan een defecte netwerkkaart zijn die over netwerk loopt te schreeuwen.

specs : wil je niet weten

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Misschien ff checken of je netwerkkaartjes ook op 10 Mb staan ingesteld. Zelfs als ze op Auto staan ingesteld wil dat wel eens collisions veroorzaken.

Linux is free, when time is no money...but still I try

Pagina: 1