[XP]fout herstellen in geavanceerde beveiligingsinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
Ik had al is eerder gerommeld in geavanceerde beveiligingsinstellingen en heb het nooit helemaal begrepen ;( . Wou graag instellen zodat ik alles beheer en geen enkel ander account (k'zou nog wel in veilige modus willen werken)

Dit keer kwam ik door een stomme actie in de problemen ( was de eigenaar en de machtiging aan het opniew instellen en toepassen zonder erbij na te denken) |:( ... gevolg : windows starte heel traag en wou amper services starten.
Dit had ik al is eerder gehad, maar kon het toen niet verhelpen :X .

Nu had ik een aantal accounts (waaronder Iedereen) een volledige machtiging gegeven en toen was alles weer ''normaal''.
Behalve dat de machtigingen een zooitje was. Dus ik probeerde vervolgens met systeemherstel, maar geen resultaat (blijkbaar worden die instellingen niet terug gedraaid).

Info :
  • Windows Xp Pro SP2 NL
  • Computernaam : PC
  • Werkgroep : 2007
  • Hardwareprofiel : iNSaNiTi
  • Ingelogd als : iNSaNiTi
Machtigingen ( voor het hele gedoe):
  • - Administrators (PC\Administrators) -Volledig Beheer- -Niet Overgenomen-
  • - iNSaNiTi (PC\Administrator) '' ''
  • - SYSTEEM'' ''
Controlebeleid :
  • Niks
Eigenaar :
  • Administrators (PC\Administrators)
Dit werkt dus niet, heb het alleen weer ''normaal'' gekregen met de machtiging Iedereen (Volledig beheer)

Ik snap niet waarom ik het niet meer kan terugdraaien op de ''oude settings''
En hoe kan het dat de groep Iedereen wel ervoor zorgt dat het weer normaal werkt en MAKER EIGENAAR of Lokale Service niet ?
Wil graag mijn beleid & machtigingen in orde hebben en dit keer ook met enige logica of iig iets in die richting.

Ik ben nogal moeilijk te volgen (heb het al vaker gehoord) maar heb geprobeert het zo duidelijk mogelijk over te laten komen, zo niet geef maar een gil :)

[iNSaNiTi]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan proberen of je door het importeren en toepassen van de rootsec.inf in secpol.msc nog wat kan redden, maar een foutieve reACL actie kan meer kapot maken dan je lief is inderdaad...

De Everyone "groep" is zoals de naam al zegt elke authenticated useraccount op je PC.

Over het algemeen is het wél zo dat je dergelijke reACL acties zeer lastig kan terugdraaien, eigenlijk is een verse install het beste/snelste "redmiddel" om een normaal lopend systeem te krijgen.

Kijk eens op Technet rond, dit is wel een nuttig linkje:
http://www.microsoft.com/...pro/reskit/c17621675.mspx

Ik pas de titel even aan zodat het wat duidelijker is wat je precies wilt :)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2007 12:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
alt-92, relaxt ;)

Het is niet zo dat er wat te redden valt, ik kan gewoon heerlijk op deze machine werken. Behalve dat iedereen nu acces tot van alles heeft.
alt-92 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:06:
Je kan proberen of je door het importeren en toepassen van de rootsec.inf in secpol.msc nog wat kan redden, maar een foutieve reACL actie kan meer kapot maken dan je lief is inderdaad...
Jepz helaas wel en dit was niet de eerste keer, en het is echt te lastig om het weer in orde te krijgen en een beetje spelen met de settings zit er ook niet bij. ( Of ik moet is een test OS maken of virtueel dat kan natuurlijk ook :) )

Zal gewoon is rustig kijken en lezen of het nog enig nut heeft zo niet laat ik het hierbij en wanneer het echt nodig is zal ik een ghost of herinstall uitvoeren.
Iig tnkz voor de info :>

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz