Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205
Gewoon proberen is het beste, heb ik ook moeten doen.
Verwijderd
Check de site van asus, zoek de juiste bios ( ff zoeken ), flashen en klaar is kees ....
teminste, dat zeggen zij ...
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
hier vind je alles wart je moet weten.. ik zlf heb net een p3 850 voor mijn p2b-f besteld..
suc6
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Die 1,8V is overigens geen enkel probleem voor mijn Celly 600 (een week oud, stepping Cc0), want die heeft zelf al 1,7V nodig (volgens opdruk op de CPU). Een beetje knappe koeler (Golden Orb bij mij) en klaar is klara. Alleen zul je met een Celly 800 geen fsb van 100Mhz halen, maar als je niet wilt oc-en en dus de fsb op 66Mhz houdt is er geen probleem.
Een ding nog: Ik had mijn bios geflashed naar versie 1012 (de laatste officiële versie) en die kende de Celly niet, gaf bij het booten een foutmelding, maar bootte dan wel door. Alleen was ik één van de twee USB-poorten kwijt. Tenslotte vond ik op de Duitse Asus-site ( http://www.asuscom.de ) een versie 1013 beta 007, ook specifiek voor de P2B, en daarna liep alles op rolletjes.
Succes!
Probeer of je nog aan een Celly 600 kan komen: veel goedkoper en de kans dat die op 900 draait is 70% (ik heb zelf ook een Celly 600).
Is er dan niemand die het gewenste voltage heeft verkregen, op welke board revisie en welk merk slotket?
De asus site zegt juist over rev. 1.02 dat deze het voltage van een celeron niet aankan.Op dinsdag 06 februari 2001 21:29 schreef foxcujo het volgende:
Dat wil !
Check de site van asus, zoek de juiste bios ( ff zoeken ), flashen en klaar is kees ....
teminste, dat zeggen zij ...
1.8 werkt bij mijn Celly 600@900 prima (max 30 graden).
--
Dear user,
SORRY,BY NOW IT DOESN'T SUPPORT IT.
Best Regards
ASUS Customer Service Center Shanghai
Please Keep All Previous Correspondence Attached
ASUS Web Site : <http://www.asus.com.tw>
ASUS Ftp site : <ftp://ftp.asus.com.tw>
ASUS Knowledge Base : <http://knowledge.asus.com.tw>
"Martijn van Loenhout" <mail@mail> wrote in message
news:5CFAD01E3354D5119FCB00E0180021551E6F1D@cscnews.asus.com.tw...
> Does the Asus P3B-F support the new Intel Celeron (II) processors up to
> 1.1 Ghz ??
>
> Many thanks,
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb hiero nog een lijstje volgens ASUS gevonden:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Briljant!!! Die bookmark is sowieso (heb zelf een P2B-F) en die url zal ik als het even lukt in iedere nieuwe topic posten die weer eens gaat over welke cpu in welke P2B versie past.Op zaterdag 01 september 2001 10:28 schreef ZeRoC00L het volgende:
Iemand toevallig al een Celeron op 100Mhz in Asus mobo's getest ???
Ik heb hiero nog een lijstje volgens ASUS gevonden:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm
Verwijderd
Celly 800 heeft een FSB van 100 Mhz. Overclocken gaat dus erg moeilijk. Waarschijnlijk 8 x 103 = 824 of 8 x 112 = 896. Meer is niet mogelijk."
HAHAHA! Waar is dat op gebaseerd? Doe je huiswerk eens joh! Al die 800's (vooral de cDO's) lopen vooral op een modern bordje als een Asus CUS-L2C bijna default op 133Mhz bus! Ik zit al tijden op het overclockers.com forum, en toen ik als een v.d. eerste een 800 kocht was iedreen van; "dat is alleen maar een 533a met 100Mhz FSB, die doet niet veel meer". En nu koopt iedereen daar de Celeron 800, LMAO! Er zijn figuren bij die op 1120 tot 1200Mhz zitten. En ik denk dat we pas echt leuk speelgoed krijgen als de Tualatin-Celerons op 0,13 micron met 256k cache uit gaan komen eind dit jaar/begin volgend jaar...
Kijk, als zo'n ding nou eens op een bestaand (b.v. BX) bord zou kunnen draaien is het idd leuk speelgoed (er gaan zelfs geruchten dat Intel voor deze 0.13m Celeron, net als bij de Mendocino's, SMP'en niet onmogelijk maakt, alleen niet ondersteund) maar om er nu speciaal een nieuw bord voor aan te schaffen?Op zondag 02 september 2001 09:28 schreef LancePT het volgende:
..knip...
En ik denk dat we pas echt leuk speelgoed krijgen als de Tualatin-Celerons op 0,13 micron met 256k cache uit gaan komen eind dit jaar/begin volgend jaar...
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Overklokken wil waarschijnlijk niet ivm harde schijf errors en andere ellende, hoe goed je proc ook is.
Heb hiervoor een gigabyte slocket gebruikt, hier zat officieel geen voltage instelling op maar hij bleek alleen wat jumpers te missen.
Deze heb ik er zelf opgebakken en nu draait ie als een tierelier.
Who is John Galt?
Verwijderd
alleen zit er wel een fout in, misschien wel meerdere dan, want ik heb net een PIII 600E in een P2B-S revisie 1.01 bord gepropt en het plankje gaf geen krimp, netjes alles herkend en draait perfect. Volgens de lijst zou het niet kunnen.............Op zaterdag 01 september 2001 15:09 schreef anthonov het volgende:
[..]
Briljant!!! Die bookmark is sowieso (heb zelf een P2B-F) en die url zal ik als het even lukt in iedere nieuwe topic posten die weer eens gaat over welke cpu in welke P2B versie past.
Heb ook nog een P2B 1.04, waar dus geen ene malle moer in past behalve PII's of dergelijke
Blijft een ellende die revisie's........
die pIII, op hoeveel volt hoort die te lopen, was het een slot 1 of fcpga? Als hij normaal op minder dan 1,8 volt hoort te lopen doet ie het inderdaad niet want je mobo kan niet lager dan 1.8 volt.Op maandag 03 september 2001 00:43 schreef binknl het volgende:
[..]
alleen zit er wel een fout in, misschien wel meerdere dan, want ik heb net een PIII 600E in een P2B-S revisie 1.01 bord gepropt en het plankje gaf geen krimp, netjes alles herkend en draait perfect. Volgens de lijst zou het niet kunnen.............
Heb ook nog een P2B 1.04, waar dus geen ene malle moer in past behalve PII's of dergelijke
Blijft een ellende die revisie's........
Nogmaals, een celeron met een goede (vb ASUS) convertor werkt ook bij lagere revisies. Even convertor instellen op 1,8 volt en dan hoort ie het te doen
1.65VOp maandag 03 september 2001 18:56 schreef sjorsv het volgende:
[..]
die pIII, op hoeveel volt hoort die te lopen....
Just pick a dead end and chill out 'till you die.