Ik heb een klein netwerkje waarin ik een server heb neergezet die verschillende taken heeft. Hoofddoel is fileserving. Nu ben ik erachter gekomen dat de snelheden nogal te wensen over laten bij bijvoorbeeld het kopiëren van en naar de server bij gebruikmaking van Windows shares. Denk hierbij aan structureel en zeer constant 55% bandbreedte gebruik. Bij een FTP transfer heb ik nergens last van, die blaast lekker overal doorheen en pakt de volle (nou ja, 90%) bandbreedte van 100mb/s. Nu had ik bedacht dat wellicht de QoS service van Windows roet in het eten gooide, daar had het alle schijn van. Echter, nu heb ik de service QoS RSVP uitgeschakeld, maar het probleem blijft bestaan. Op de vraag: "Wil je wel dat het in een netwerk mogelijk is voor een user om alle bandbreedte op te slurpen?" Ja, dat wil ik. Al zou ik het liefste hebben dat ik kan aangeven welke user dat wel en welke user dat niet mag.
De server draait WinXP SP2, QoS is uitgeschakeld, alle hosts zitten netjes in dezelfde WORKGROUP. Server specs: P4 2,4 ghz, 512MB, Marvell gbit NIC (draait 100mbit), HDD's: SATA150.
Vraag is dus of iemand weet hoe je de performance limiet op Netbios in Windows XP onschadelijk kan maken.
De server draait WinXP SP2, QoS is uitgeschakeld, alle hosts zitten netjes in dezelfde WORKGROUP. Server specs: P4 2,4 ghz, 512MB, Marvell gbit NIC (draait 100mbit), HDD's: SATA150.
Vraag is dus of iemand weet hoe je de performance limiet op Netbios in Windows XP onschadelijk kan maken.