[asp] Probleem met onchange

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik heb een pagina met daarin 1 dropdownbox. Het is de bedoeling dat als in box 1 optie A en C geselecteerd worden het script een bepaalde tekst afbeeld en als je optie B selecteerd hij een andere tekst afbeeld.

Ik heb het als volgt opgebouwd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<form id="test" method="post" action="blaat.asp" name="save">
  <table width="100%" border="0" cellspacing="0">
    <tr>
      <td> 
        <select id="Blaat" name="idPaymentArray" size="1" onchange='document.getElementById("test").submit()'>
          <option value="0">A</option>
          <option value="1">B</option>
          <option value="2">C</option>
        </select>
      </td>          
    </tr>

<%
      Select Case request.form("Blaat")
      Case 2
    %>

<tr>
      <td>
        Test 1
      </td>
    </tr>

<%
      Case Else
    %>

<tr>
      <td>
        Test 2
      </td>
    </tr>

<%
      End Select
    %>

</table>
</form>

Nu is het dus zo dat ie als ik de dropdown selecteer hij meteen naar de blaas.asp gaat ipv de een andere tekst te laten zien...
Pas als ik op de button Submit klik dient ie naar blaat.asp te gaan...

Ik heb heen GoT al afgezocht en Google geprobeerd maar ik blijf telkens de document.getElementById("test").submit() tegenkomen... }:O

Never eat yellow snow...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat je eens even moet gaan uitzoeken wat het verschil is tussen client- en server-side ;)

Je submit (post) nu een form in de onchange van je selectbox. Je wil die post pas doen bij het klikken op de submit button; prima; als de pagina waaruit deze code komt blaat.asp is.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 24-04-2007 00:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ja ik had het er net ook al met André over gehad maar ik zit er al 3 dagen op te turen en ik denk dat ik onderhand een blinde vlek heb ontwikkeld ter grote van Texel...

Never eat yellow snow...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Denga schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:35:
Ja ik had het er net ook al met André over gehad maar ik zit er al 3 dagen op te turen en ik denk dat ik onderhand een blinde vlek heb ontwikkeld ter grote van Texel...
Dan kan het écht geen kwaad om eens even rust te nemen, een slok drinken, effe bankhangen en daarna een Javascript tutorial gevolgd door een ASP tutorial door te nemen. Als je het dan nog niet ziet...
Want al is je blinde vlek zo groot als Texel, de oplossing is ong. ter grootte van Mount Everest ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Juist wanneer je pas na het klikken op "submit" het formulier wil verwerken, dien je het JavaScript-gedeelte (onchange=...) weg te halen.

[/subtiele-schop-in-de-juiste-richting]

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2007 00:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ En daar zul je het voorlopig even mee moeten doen. Dit is (helaas) echt te basic voor PRG (of WEB for that matter) en niets wat je niet zelf met wat denkwerk en tutorials doorlezen kunt oplossen. Ook mis ik de nodige portie eigen inzet (alweer).

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 24-04-2007 00:42 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.