Toon posts:

[Laptop] Aanschaf advies gevraagd het budget is ca. 1500 EUR

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop met een niet al te groot scherm maar toch een aardig hoge resolutie. Ik wil de laptop voornamelijk voor zakelijke doeleinden gebruiken (e-mail, photoshop, MS office etc.)

Mijn budget ligt rond de 1500 euro inclusief BTW

De laptop die ik zoek moet minimaal hebben
  • 2GB RAM DDRII 533MHz (sneller is beter)
  • Intel Core 2 Duo 1,6GHz (sneller is beter)
  • DVD Rewriter minimaal 8 speed (sneller is beter)
  • Draadloze netwerk adapter
  • Aansluiting voor koptelefoon aan de voorkant van de laptop
  • PCMCIA slot
  • Stijlvolle en stevige behuizing
  • 60 GB HDD met minimaal 5400 RPM (sneller is beter, maar moet wel redelijk stil zijn :D)
Windows XP geinstalleerd of anders geen OS (indien geen OS dan is mijn budget 1350 euro incl. btw ivm aanschaf licentie) Windows Vista is niet gewenst dit in verband met compatibiliteitsproblemen die nog spelen op dit moment.

Beeldscherm
Minimaal 15 inch en maximaal 17 inch
Resolutie tenminste 1280*1024 (1280*800 bij brede schermen)

Liefst een scherm waar ik ook nog een beetje mee in de tuin kan zitten zonder dat mijn laptop ineens veranderd in een spiegel, dat het een beetje reflecteerd is natuurlijk geen probleem.

Mijn voorkeur voor merk (dit is gedeeltelijk gevoelsmatig)
Toshiba
Asus
HP/Compaq
Sony
Acer (Als er echt niets anders is)
Geen Dell

Wat mooi meegenomen zou zijn (niet noodzakelijk)
Los numeriek toetsenbord (rechts op het toetsenbord)
Mute knop op de laptop zelf om geluid uit te zetten
Ingebouwde bluetooth mogelijkheden
Ingebouwde microfoon
Ingebouwde webcam
Mogelijkheden voor een accu die bij normaal gebruik langer als 4 uur meegaat

Wat ik niet belangrijk vind is
Dure grafische kaart om mee te gamen

Bovenstaande configuratie in de genoemde prijsklasse zou ideaal zijn, ik heb hiervoor gekozen omdat ik gewoon lekker snel wil kunnen werken.

Ik loop vast op de vele websites waar altijd wel specificaties missen (staat beeldscherm resolutie er op, dan staat er bijvoorbeeld niet op hoeveel toeren hardeschijf erin zit en vice versa)

De winkels die ik heb bezocht
Officecentre
Mediamarkt
Dixons
Dynabyte

De websites die ik heb bezocht
gistron.com
alternate.nl
mycom.nl
dynabyte.nl
dixons.nl
officecentre.nl
mediamarkt.nl

En vele andere o.a. ook een hele serie die ik uit de pricewatch van tweakers heb gehaald.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en ik hoop dat een configuratie beschreven als hierboven bestaat (rond mijn budget).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 02:23 ]

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Een Dell-etje niet goed dan?

Kun je lekker zelf samen stellen op hun site.

Vooral die XPS serie is :9~
Als ik zo'n budget had dan wist ik het wel hoor ;)

DFF®

Verwijderd

Kijk eens op www.inmac.nl.

Daar staat een complete set, voor 999 ex..(krijg je van alles er bij...)

Ik heb er hier al een paar van verkocht, en moet zeggen, werken lekker snel.
Standaard 1 gb, dus moet je wel ff wat geheugen er bij nemen, maar dat is de duurte niet.

Mooie laptop overigens (kwijl kwijl dus..)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en website, echter tref ik hier weer hetzelfde aan, resolutie bij de inmac laptop is 1024*768 en is tevens met een spiegeleffect. Bij heel veel andere laptops is er een gebrek aan informatie.

Ik wil echt minimaal 1280*1024, dit is de resolutie die ik op mijn gewone pc ook heb, en dit is de ideale resolutie om mee te werken. Indien het breedbeeld is, kan ik ook wel akkoord gaan met 1280*800

Dell heb ik hele slechte ervaringen mee (qua laptop, desktop en server). Ook de service bij Dell is bar en bar slecht, je betaald bijna 300 euro aan garantie en service kosten en ze proberen je alsnog 50 euro lichter te maken terwijl het toch echt hun eigen fouten waren... 8)7

Acer is bij mij een twijfelgeval, ik heb 2 acers gehad en bij allebei zaten er een paar kleine foutjes in (verschillende) dit kan natuurlijk toeval zijn, maar mijn voorkeur gaat door deze toevalligheden wel uit naar andere merken. De service van Acer is in ieder geval wel in orde, laptops werden gratis afgehaald en waren binnen 72 uur weer terug, maar van een dergelijke service hoop ik dus geen gebruik te hoeven maken.

Wat nog wel mogelijk is, dat is een Sony laptop, hier heb ik eigenlijk geen mening over simpelweg omdat ik hier nog geen ervaring mee heb.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor suggesties, het is enorm moeilijk om een laptop te vinden die voldoet aan mijn eisen (helaas). Ik kijk het nog een paar weken aan, indien ik dan nog niets gevonden heb (al dan niet met hier verkregen adviezen) dan zal ik mijn eisen naar beneden bijstellen.

Ik kan ondertussen in ieder geval door de bomen het bos niet meer zien.

Verwijderd

Met jouw budget zou ik uitkijken naar een Sony Vaio. Die dingen zijn 't neusje van de zalm als 't op laptopgebied aankomt. Beste laptopschermen (hebben nl 2 lampen ipv één dus veel betere kijkhoek), heel goeie kwaliteit van behuizing, afwerking en ingebouwde speakers en mooi design. De hardware die erin zit is mss iets minder dan bij een gelijkgeprijsde Acer of Asus oid maar kwaliteit van de rest maakt 't makkelijk goed, specs zijn trouwens zat voor een simpele officelaptop.

MS Vista zal mooi goed werken btw, XP op nieuwe laptops is toch bijna onvindbaar geworden. Je kan evt. altijd een aparte XP bijkopen (als je 'm samen met je lappie haalt krijg je gerust een OEM mee) en dan later vista installeren.

Sony Vaio FE41M:

Core 2 duo T5500 (1.66 ghz)
2 GB DDR2-667
15.4" 1280x800 X-black scherm
120GB 5400rpm hdd
Geforce 7600 (overkill maar 't zit er nou éénmaal in)
8x dvd-rw brander
ingebouwde camera, cardreader, memsticklezer, PCMCIA en Express-slot, etc.

1226€ in pricewatch

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

download2day, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.