Nvidia 8800GTX aansluiten op mijn Plasma scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 21:32

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe PC van Dell.
Het is een Desktop Computer XPS 710 met de volgende spec.

Core 2 Duo 6700E
Nvidia 8800GTX 768MB kaart.
4 Gig DDR geheugen.
Windows Vista 64bit Ultimate

Nu heb ik de pc aangesloten op mijn 127cm Plasma scherm van Pioneer 506XDE met DVI-VGA.
Dit werkt uit de kunst en geeft een zeer goed beeld, maar ik wil graag van die VGA aansluiting af en wil liefst de PC op DVI-HDMI aansluiten, want dit geeft dan ook het HD-TV beeld dat ik graag wil hebben voor mijn HD-DVD films.
Maar wanneer ik dit doet dan heb ik wel beeld, maar krijg ik het beeld niet geheel goed.
De onderkant van windows en ook de zijkant vallen voor een deel weg en krijg ik met geen mogelijkheid goed ??
Heb al verschillende nvidia drivers geprobeerd en ook nog de laatste nieuwe drivers van paar dagen geleden.
Dit alles helpt niet en ben erg benieuwd of ik hier iets aan kan doen en of het misschien een bekend probleem is ??
Ik heb op de plasma 2x HDMI en 1x VGA aansluiting en verder een Component aansluiting.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Installeer eens powerstrip 3. Dat is een heel makkelijk en uitgebreidt tweakprogramma voor je videokaart en drivers er van.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 12:16
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 02:58:
Installeer eens powerstrip 3. Dat is een heel makkelijk en uitgebreidt tweakprogramma voor je videokaart en drivers er van.
en probeer met powerstrip een custom resolutie te maken van 1280x720 of 1900x1080 (ligt eraan of je full hd of hd ready hebt)

ik kan me nog herinneren als je via hdmi een ander signaal dan 1280x720 of 1900x1080 verstuurt dat je dan een blauw scherm krijgt (verbeter me als ik het mis heb)

Verwijderd

Je kunt proberen om de beeldverhouding van je televisie te wijzigen in bijvoorbeeld 16:9 of 1.85:1 (Anam. Wide). Ik werk in een winkel en daar hebben we een soortgelijke constructie en bij het opnieuw opstarten van sommige gevallen moet de beeldverhouding van de televisie worden gewijzigd, wil je het beeld volledig op je scherm hebben..

ik kan me nog herinneren als je via hdmi een ander signaal dan 1280x720 of 1900x1080 verstuurt dat je dan een blauw scherm krijgt (verbeter me als ik het mis heb)
[/quote]

Ik dacht dat dat te maken had met de verbinding vanaf DVI naar HDMI: Dat niet iedere televisie in staat is om via een oorspronkelijke DVI-aansluiting met HDMI-signaal ook al HDCP te ondersteunen (daar moet dan een kastje voor), en dus HD weer te kunnen geven.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 12:16

Ik dacht dat dat te maken had met de verbinding vanaf DVI naar HDMI: Dat niet iedere televisie in staat is om via een oorspronkelijke DVI-aansluiting met HDMI-signaal ook al HDCP te ondersteunen (daar moet dan een kastje voor), en dus HD weer te kunnen geven.
zou ook kunnen ik dacht het ergens gelezen te hebben

Verwijderd

Mijn broer had zoiets ook.

Hij heeft een x1950pro van msi pci-e en een philips LCD tv en dat scherm kon op dvi aansluiting alleen maar 1024x768.

Met powerstrip3 is dit probleem idd opgelost

• danplo

danplo

Topicstarter
Ik heb het volgende geprobeerd zoals hierin is aangegeven alleen zonder goed resultaat.

Powerstrip had ik al eens geprobeerd, maar wat ik ook voor resolutie kiest het is en het blijft te breed en te lang beeld.

Heb mijn Plasma scherm op 4:3 en op 16:9 gezet maar er veranderd niks aan.

Verder lees ik iets over een kastje dat je misschien dan nodig moet hebben, omdat je een DVI-HDMI kabel gebruikt ?? wat is dit dan voor kastje als ik vragen mag ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00

Spotmatic

Ken sent me

Klinkt als "overscan", d.w.z. je scherm laat het beeld niet 100% zien maar de randjes vallen weg. Heb je bij jouw scherm misschien de mogelijkheid om overscan over HDMI uit te schakelen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• danplo

danplo

Topicstarter
Spotmatic schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:41:
Klinkt als "overscan", d.w.z. je scherm laat het beeld niet 100% zien maar de randjes vallen weg. Heb je bij jouw scherm misschien de mogelijkheid om overscan over HDMI uit te schakelen?
Zou heel goed kunnen wat je hier zegt.
Als ik met google zoekt op "Overscan Pioneer 506xde'' dan vind ik genoeg site's.
Alleen erg jammer dat het veel franse en of duitse site's zijn en wordt er niet veel wijzer van.
Ik denk dat het overscan is, want als ik mijn pc aanzet dan is het Dell opstart scherm ook iets te groot en te breed. Het gaat hier om denk ik 5% max wat wegvalt, maar het is echt vervelend werken.

• danplo

danplo

Topicstarter
Ik heb nog eens die powerstrip geprobeerd, maar je moet bij de display instellingen de advanced optie kiezen.
Maar ik merk dat ik dit niet kan indrukken ?? ik zie de button wel maar het is zegt maar onzichtbaar.
Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen ??

• danplo

danplo

Topicstarter
Kan het misschien zijn dat Powerstrip niet goed werkt met de Nvidia 8800GTX versie ?
Want ik kan met geen enkele mogenlijkheid die advanced optie werkend krijgen. :(

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Welke resolutie stel je in, het moet nml Resolutie 1280 x 768 zijn..
Dat is de tv zijn native res.
zie: http://www.pioneer.nl/nl/...ive/PDP-506XDE/index.html

[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 26-04-2007 16:58 ]

Systeem Specs

• danplo

danplo

Topicstarter
Occy74 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:57:
Welke resolutie stel je in, het moet nml Resolutie 1280 x 768 zijn..
Dat is de tv zijn native res.
zie: http://www.pioneer.nl/nl/...ive/PDP-506XDE/index.html
Dat weet ik en dit staat ook gewoon ingesteld op VGA.
Maar op DVI-HDMI lukt het niet om deze resolutie te krijgen.
Daarom word er ook gezegt van je moet dan Powerstrip gebruiken om zelf handmatig de instelling te bepalen en aan te passen.
Maar ik heb nu de laatste nieuwe Powerstrip geinstalleerd en het programma werkt goed alleen ik kan niet de Advanced optie werkend krijgen.
Ik denk dat dit programma nog geeen ondersteuning geeft aan de nieuwe Nvidia 8800GTX kaart.
Ik heb zelf al alles geprobeerd met verschillende Nvidia drivers, maar niks helpt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

danplo schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:08:

Nu heb ik de pc aangesloten op mijn 127cm Plasma scherm van Pioneer 506XDE met DVI-VGA.
Dit werkt uit de kunst en geeft een zeer goed beeld, maar ik wil graag van die VGA aansluiting af en wil liefst de PC op DVI-HDMI aansluiten, want dit geeft dan ook het HD-TV beeld dat ik graag wil hebben voor mijn HD-DVD films.
Waarschijnlijk heb je een Core 2 Duo, geen Pentium.

Maarrem, wat denk je dat het voor opzienbarend verschil zal zijn?
HD-DVD of andere "hi-res" bronnen zijn zowel via VGA als DVI goed te doen, het gaat namelijk om de resolutie. 720P is dus 1280x720, en 1080p is 1900x1080. Beiden kun je in principe ook via VGA uitsturen, wat je dus een knisperend beeld oplevert.

• danplo

danplo

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:51:
[...]

Maarrem, wat denk je dat het voor opzienbarend verschil zal zijn?
HD-DVD of andere "hi-res" bronnen zijn zowel via VGA als DVI goed te doen, het gaat namelijk om de resolutie. 720P is dus 1280x720, en 1080p is 1900x1080. Beiden kun je in principe ook via VGA uitsturen, wat je dus een knisperend beeld oplevert.
Je ziet echt wel verschil tussen analoog of digitaal beeld.
Als ik nu al het VGA met de DVI-HDMI vergelijk zie ik echt duidelijker en scherper beeld.
Verder zullen de hd films full screen zijn op digitaal en dit krijg ik niet op VGA.
Maar goed het gaat er om dat het moet kunnen werken alleen dit is nog niet aan de orde helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door danplo op 26-04-2007 20:53 ]

Pagina: 1