Router krijgt geen adress toegewezen

Pagina: 1
Acties:

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-03 22:39
Ik zit op kamers en zit vast aan internet van lijbrandt, dit maakt verder niet heel veel uit, maar het komt erop neer dat ik mijn internet gewoon direct vanuit de muur op mn pc kan aansluiten, zonder dat ik verder toegang heb op tot de gateway/router, die dat ip toewijst.

Eerst had ik een gewone vaste router, deze werkte op zich prima, maar viel af en toe uit, dus ik op zoek naar een nieuwe, een draadloze dit keer, is wel handig met mijn laptop. Maar deze router lijkt geen ip toegewezen te krijgen. Hij werkt verder wel ik kan vanaf mijn laptop op mijn pc etc, maar op internet lukt dus niet. Ik kan wel gewoon op internet als ik hem direct aansluit. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen?

Ik heb al op internet, got en in de handleiding gezocht. Maar kan daar niets vinden. Ik heb al geprobeerd eerst te kijken vanaf mijn pc (direct verbonden met internet) te kijken wat de gateway is en welk ip hij krijgt en deze in te stellen als vast in de router, maar dit werkt ook niet. De router is een x-micro wireless broadband router 54Mbps.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
Werkt lijbrandt niet met vaste leases.

• Wapster
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe kan het dan dat die eerste router wel prima werkte, via die router kon ik nog steeds op internet werken

[ Voor 24% gewijzigd door Wapster op 23-04-2007 23:10 ]

Verwijderd

Hmmm, je moet natuurlijk eerst de kabel vanuit de muur aansluiten op de WAN port.

En dan met een vaste kabel en een vast ipadres de router configureren.
Overigens, als je vaste leases krijgt, kun je misschien het MAC adres van die oude router klonen.
(heb ik hier ook gedaan, en werkt dus.....en ik heb mijn vaste ip weer :-)
Ook even je wireless instellen, en de beveiliging (WPA b.v.).

Als je dat hebt gedaan, config opslaan, stekker er uit, en het draadloos op je laptop installeren.

Dan werkt het.

Suc6 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 23:11 ]

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 11:18
PC-naam in de router net zoals bij @Home?

C'est moi.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 23:46

Prx

Je kan zowel met je computer als met je laptop direct verbinding maken met het netwerk van Lijbrandt en dan gaat alles goed?

Vroeg me namelijk af of het niet toevallig gekoppeld is aan je MAC adres.

• Wapster
@dawizzkid: ik heb natuurlijk al de router met de wanpoort verbonden etc, maar ik krijg dus geen ip daarop

@thaproximus: Zowel op laptop, als op pc werkt goed. Maar ik had voor deze router ook een andere router ertussen en deze werkte wel gewoon. Dus het is niet onmogelijk om een router er tussen te hebben.

Verwijderd

... Heb je al wel het mac adres van de wan poort van de oude router gekopieerd *(klonen) naar de nieuwe router?

Welke snelheid had die oude wan port? Welke de nieuwe?
Misschien staan de snelheden niet goed ?

We denken met je mee... 8)7

* ik bedoel, als learning mac mode is aangezet, op die andere router, dan zou het wel eens kunnen zijn dat het niet meer werkt.......en rechtstreeks op de laptop ? Of misschien restrictie qua mac adressen (b.v. max 3 ofzo ?)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 23:24 ]

• Wapster
ik heb al geprobeerd het mac adress van mijn pc en van mijn laptop te klonen, heeft ook geen succes gehad, terwijl internet het rechtstreeks wel doet, dus dat lijkt me niet het probleem
Pagina: 1