Bootable USB stick met Dell X300

Pagina: 1
Acties:

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Vraagje:
Mijn Dell Latitude X300 ondersteunt volgens mij geen bootable USB stick. Ik kan wel kiezen uit allerlei andere USB dingen (zoals CD-ROM, FDD, HDD, ZIP maar geen flash drive)

Ik heb de meest recente BIOS update. de USB stick start wel op vanaf andere computers. Omdat deze laptop geen interne cd-speler heeft en ik die niet altijd mee wil nemen leek mij een Bootable Linux USB stick wel handig.
enige suggesties?

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
iemand een idee?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Ik denk dat dit weinig met software te maken heeft, maar eerder met de laptop zelf. :) Ik ga het topic dan ook verplaatsen naar Complete Systemen & Laptops, waar dit beter tot z'n recht komt.

Signature

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien maakt het nog uit of je vantevoren de usb stick in de computer doet (voor je het bios in gaat) Mijn bios bijvoorbeeld, herkent een stick als deze in de computer zit. Misschien kun je dan de stick selecteren als boot device.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zou proberen je stick te booten als USB HDD, die truuk werkt op mijn Dell precision workstations in ieder geval wel. Daar staat ie trouwens ook in het boot menu dat je bij het opstarten kan oproepen.