[Ubuntu 7.04] DVD's afspelen met geen mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zit hier met een afspeel probleem voor DVD's.
Ik heb gisteren de nieuwe Ubuntu geinstalleerd, ik had al redelijk wat ervaringen( en ook de nodige problemen). Alles ging vlekkeloos, het installeren van de drivers van Nvidia, hardware detectie, installatie van beryl en de het afspelen van mediafiles.

Nou werkt alles goed en compleet. Behalve dus het afpspelen van DVD's. Ik heb ondertussen al 4 verschillende Mediaplayers geinstalleerd en uitgeprobeerd( Gxine, Kaffiene, Totem en VLC)

Nu werkt geen enkele, behalve VLC. Die met schokjes het intro wel wil aspelen maar de rest vertikt hij een DVD normaal af te spelen.

Ik heb zowel de Gstreamer codecs( complete pakket) als de Xine Codecs geinstalleerd. Deze werken beide dus niet goed, alleen wel goed voor MP3's en andere soorten Filmcodecs.

Zijn er mensen die voor dit probleem een oplossing hebben of er ook een probleem mee hebben( kunnen we misschien een praatgroepje beginnen ;) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

libdvdcss geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Met Mplayer icm w32codecs kun je ALLES afspelen (dvd's kijken dus ook).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Niet precies die maar wel libdvdread3.
Ik heb alle codecs geinstalleerd dmv Synaptic en dan de naam van de codec opzoeken zodat ik ze kon toevoegen

Ik kan de w32codecs NIET vinden in de standaard synaptic. Ik heb alleen er ook niet zon trek in om alle codecs zelf te compileren of te installeren. Ik heb hier voorheen veel systemen mee verprutst en hoop dat ik deze installatie nog wel een paar maanden kan houden :>

Mplayer doet het ook niet :( Geeft ook weer een vreemde random error aan( elk programma zijn eigen error :o )

[ Voor 56% gewijzigd door Touchdomex op 23-04-2007 21:52 . Reden: Op Jungian reageren ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

En toen was er Google.
http://www.debian-multimedia.org/pool/main/w/w32codecs/
tast toe.

De foutmelding pasten kan ook wel eens handig zijn trouwens :>

[ Voor 27% gewijzigd door Jungian op 23-04-2007 22:21 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 23:59
Dit werkte bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nou kom ik na een korte vakantie weer op mijn PC en wou ik alsnog het probleem oplossen. Nou ben ik er dus achtergekomen dat hij deels de DVD's afspeelt. Bijv de DVD's van Herman Finkers wel. Maar de DVD van Kaizers Orchestra weer niet :S. Film bestanden( zowel .AVi als .MOV) speelt hij met gemak af.

De bovenstaande dingen heb ik nu gedaan. Maar werken doet het nog steeds niet. Hij geeft nog steeds de foutmelding van libdvdcss2 foutmelding. Daardoor kan ik dus nauwelijks films afspelen

Zowel de oplossing van Jungian( die was al geinstalleerd) als de oplossing van Spike( die was NIET geinstalleerd, maar na het installeren van deze pakkages nog steeds geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:29:
De bovenstaande dingen heb ik nu gedaan. Maar werken doet het nog steeds niet. Hij geeft nog steeds de foutmelding van libdvdcss2 foutmelding. Daardoor kan ik dus nauwelijks films afspelen
Dan installeer je die toch? :? Ik heb dat ook gedaan, zoals de howto op Ubuntu's wiki ook zegt, en sindsdien werkt dat allemaal zoals gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Harm schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:36:
[...]
Dan installeer je die toch? :? Ik heb dat ook gedaan, zoals de howto op Ubuntu's wiki ook zegt, en sindsdien werkt dat allemaal zoals gewenst.
Dit heb ik net gedaan :D

ADV. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=413624 deze tutorial is alles gelukt.
Heb dus nu medibuntu geinstalleerd op de Hardeschijf.

Pagina: 1