Problemen met gekochte games

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
De laatste paar jaren heb ik drie keer een spel voor de PC gekocht waarmee iets niet in orde was. En dan gaat het niet over een vouw in het boekje of een scheurtje in het doosje (wat ook heel jammer kan zijn), maar over problemen die het spel onspeelbaar maken, of in ieder geval een stuk minder leuk.

Need For Speed: Hot Pursuit 2: Frans geluid en Franse handleiding

Ik ben niet erg een fan van racegames, maar soms een stukje rijden vind ik wel leuk. Het lijkt me dus een goed idee om de budget-versie van Need For Speed: Hot Pursuit 2 (volgens mij was dit de versie van Top Series of zo) te kopen. De tekst op het doosje is zowel Engels als Frans als Nederlands, en uit deze tekst blijkt dat het een multi-language versie is (ik speel bij voorkeur in het Engels). Als ik het spel thuis installeer, kan ik voor de setup inderdaad verschillende talen kiezen. In het spel is dat een stuk moeilijker. Het lukt me volgens mij nog wel om de menu's in het Engels te krijgen, maar de geluiden van het spel zijn Frans (Franse politie over de radio en Franse sirenes op de politiewagens). Ook staat er alleen een Franse handleiding op de CD.

Bij Intertoys, waar ik dit spel gekocht heb, probeer ik het spel terug te brengen. Dit kost wel moeite, want ik ben niet binnen 24 uur terug. Uiteindelijk lukt het wel, maar de verkoper maakt de indruk alsof hij mij een gunst verleent. Ik ben het daar niet mee eens, omdat het spel niet is wat op het doosje beschreven staat, maar maak er verder geen punt van (het resultaat telt). Geld terugkrijgen lukt niet, maar ik kan wel een ander spel uitzoeken.

Black Hawk Down: Team Sabre: Verkeerde CD met het goede label

Bij Intertoys zie ik Black Hawk Down en de uitbreiding Black Hawk Down: Team Sabre liggen voor een paar euro per stuk. Omdat ik het nodige plezier met Joint Operations heb gehad besluit ik deze spelletjes ook mee te nemen. Het installeren van Black Hawk Down gaat zonder problemen, maar als ik vervolgens Team Sabre wil installeren gaat het fout. Als ik de serial van Team Sabre opgeef, wordt deze niet herkent. Uiteindelijk weet ik het niet meer, en probeer ik als uiterste poging de serial van Black Hawk Down. Hierna gaat de installeren verder en komt met de vraag of ik Black Hawk Down wil wijzigen of verwijderen. Als ik de Team Sabre CD met de Black Hawk Down CD vergelijk, blijkt dat beide CDs precies hetzelfde zijn (alleen het label op de CD is anders). Er zit dus gewoon een verkeerde CD (maar wel met het goede label) in het Team Sabre doosje.

Bij Intertoys geef ik deze keer duidelijk aan dat het spel niet goed is, waardoor ruilen geen probleem is. Omdat ik denk dat het een produktiefout is, doe ik geen moeite om Team Sabre om te ruilen voor een andere versie. Geld teruggeven doen ze echter niet, dus ik kies een ander spel uit.

Fallout Trilogy: corrupte CD

Bij Nedgame zie ik de Fallout Trilogy staan, een doos met daarin de drie oude Fallout games die wordt uitgegeven door DICE. Er zitten vijf CD's in de door, een CD voor Fallout 1, een CD voor Fallout 2 en drie CDs voor Fallout Tactics. De CD's van Fallout 1 en 2 werken zonder problemen, maar het installeren van Fallout Tactics lukt mij niet. Als ik probeer om de setup uit te voeren, krijg ik een lege error-window en verder gebeurt er niets. Als ik vervolgens op de CD kijk welke bestanden, lijkt het erop dat de CD gewoon verkeerd gedrukt is. Er staan erg veel bestanden op die 0 bytes groot zijn, en de totale omvang van alle bestanden is net iets meer dan 200 MB.

Bij Nedgame heb ik de corrupte CD geruild voor een andere CD, maar deze andere CD had weer precies dezelfde problemen. Het lijkt er ook in dit geval weer op dat het een produktiefout is en dat nog een omruilaktie geen effect gaat hebben. Ik kon bij Nedgame m'n geld terugkrijgen, maar ik vind de Fallout Trelogy doos wel erg leuk om te hebben. Vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar DICE Multimedia met de vraag of ik een vervangende, goede CD van hun kan krijgen. Na een maand geen reaktie te hebben gekregen, heb ik er een tweede mailtje achteraan gestuurd. Dit tweede mailtje leverde wel een ontvangstbevestiging op, maar verder heb ik daar ook niets meer van gehoord. Ik zal binnenkort nog eens een keer mailen, maar ik verwacht er niet veel van.

Ik heb nu twee keer gehad dat een doosje niet de juiste inhoud bevatte, en één keer dat de CD corrupt was. Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen? Worden dit soort problemen goed opgelost, of blijf je als koper met de gebakken peren zitten? Hebben jullie nog extra tips hoe jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:27
Een ander veel voorkomend probleem was bij halflife 2 waar de installer een fout melding gaf als je alleen Hl2 instaleerde en CS:Source niet.

verder heb ik vroeder met zo'n TMF megapack problemen gehad met 3 van de 6 spellen die erin zaten, maar dat is wel van heeeel vroeger.

/edit moet echt een een typcursus volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mdekoning op 23-04-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Enige nadelen die ik ondervind van gekochte games zijn die nare beveiligingsmethoden zoals starforce en securom, waardoor je perse de CD/DVD er aldoor in moet doen... Alleen al daarom zou ik het spel eigenlijk niet willen kopen en gewoon de illegale downloaden })

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 23-04-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adobe :(

Heb de engelsver versie gekocht van Adobe Photoshop elements + premiere elements.

Het lukte mij maar niet om Premiere te instalerenen doordat ik bij de installer alleen kon kiezen uit nederlandes en nederland, waardoor ik vervolgens een foutmelding kreeg |:(
Uiteindelijk heb ik Premiere wel kunne instalerenen door het setup.exe bestand te startenen die ergens verstopt staat in een map op de dvd.
In de DVD zit ondertussen een scheur in de midde. Oorzaak is een productie fout in de DVD doosje waardoor er te veel druk staat op de dvd wanneer je hem goed in het doosje klikt.

En idd Half-Life 2.
Heeft me halfe dag gekost voordat die het deet |:(

Snap niet dat ze zulke brakke instalatie DVD's/CD's niet uit de schappen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
gelukkig is het slechts een uitzondering op de regel, ik heb inmiddels meer dan 60 titels gekocht, maar nooit problemen gehad met verkeerde DVDs of installers of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:22:
Adobe :(

Heb de engelsver versie gekocht van Adobe Photoshop elements + premiere elements.

Het lukte mij maar niet om Premiere te instalerenen doordat ik bij de installer alleen kon kiezen uit nederlandes en nederland, waardoor ik vervolgens een foutmelding kreeg |:(
Uiteindelijk heb ik Premiere wel kunne instalerenen door het setup.exe bestand te startenen die ergens verstopt staat in een map op de dvd.
In de DVD zit ondertussen een scheur in de midde. Oorzaak is een productie fout in de DVD doosje waardoor er te veel druk staat op de dvd wanneer je hem goed in het doosje klikt.

En idd Half-Life 2.
Heeft me halfe dag gekost voordat die het deet |:(

Snap niet dat ze zulke brakke instalatie DVD's/CD's niet uit de schappen halen.
Het hoesje probleem is wel bekend. Ik heb zooi eigen hoesjes liggen mocht het hoesje niet goedzijn kan je hem zelf vervangen. maar slecht is het wel!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, want toen ik het bij Adobe hadden aangekaard verwezen ze me doodleuk naar bol.com waar ik mijn pakket had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik had de Vietcong verzamel doos (dus Vietcong + Purple Haze). Vietcong installeren was geen probleem maar op Purple Haze CD stond een flinke jaap.

Op een of andere manier toch geiinstaleerd weten te krijgen maar handig was anders.

Hetzelfde met een van de doom 3 cd-roms. Die had ik in de VS gekocht en omruilen ging dus niet zo makkelijk.

Dit zijn echter de uitzonderingen geweest. Voor de rest nooit problemen ondervonden.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Enige probleem dat ik ooit echt gehad heb was de installatie van C&C: Red Alert (oud spel, I know). Die gaf een foutmelding bij installatie op een XP computer (windows 9x/ME required ofzow). Lekker brak dattie het op een nieuwe(re) PC niet doet.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik heb ooit problemen gehad met de Half Life Generations box (HL1, Opfor, :Blue shift en CS)
ik had de box gekocht bij de Music Store, en probeerde de boel te installeren; en geen van de CD's werkte!

ik terug naar de Music Store, en de dame achter de balie wist er wel wat op, ze heeft toen de CD's gepoetst met een of ander goedje, en alles werkt nog steeds als een spreekwoordelijke tiet

geen ramp, maar wel slordig

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Zyppora schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:55:
Enige probleem dat ik ooit echt gehad heb was de installatie van C&C: Red Alert (oud spel, I know). Die gaf een foutmelding bij installatie op een XP computer (windows 9x/ME required ofzow). Lekker brak dattie het op een nieuwe(re) PC niet doet.
Ik weet niet precies waar dat aan ligt maar dat is toch vrij normaal? Ik bedoel, er zijn ontzettend veel spellen die patches en updates nodig hadden na het uitkomen van XP om nog speelbaar te zijn. Is moeilijk een productiefout te noemen aangezien XP nog niet echt uit was ten tijde van RA... :P

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat van Black hawk down team sabre klinkt bekend in de oren hier.
Had de game als verjaardagscadeau gekocht voor een maat van me bleek de normale BHD erop te staan.
Dixons Tiel maakte hier verder geen probleem over maar leuk is het natuurlijk niet.

waar ik mij wel aan erger is de kwaliteit van de cd/dvd op zich.
Scheurtjes in de cd/dvd vanuit het midden zodat de game later onspeelbaar wordt.
slechte support als de game vol met fouten zit.
en af en toe de bereikbaarheid van de servers als je online wilt spelen.
We hebben dit laatst nog gehad met de gamespyservers welke niet goed werkten en een hele reeks games niet over nauwelijks speelbaar was.
Weltschmerz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:09:
[...]

Ik weet niet precies waar dat aan ligt maar dat is toch vrij normaal? Ik bedoel, er zijn ontzettend veel spellen die patches en updates nodig hadden na het uitkomen van XP om nog speelbaar te zijn. Is moeilijk een productiefout te noemen aangezien XP nog niet echt uit was ten tijde van RA... :P
Kan ook op XP draaien hier is het namenlijk ook gelukt.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet alleen problemen met PC games gehad, maar ook met consolegames. Eerste exemplaar dat ik had van Quake III voor de PS2 kwam niet verder dan het openingsscherm. Daar liep hij constant vast. Gewoon mijn geld teruggehad bij de Dixons. Andere game, eveneens bij Dixons vandaan, was Totaled! voor Xbox. Die liep om de paar minuten vast. Ook weer gewoon mijn geld terug gekregen. Erg netjes vond ik.

Overigens koop ik al jaren geen ongesealde games meer. Koop alles nu gesealed bij de echte gameshops en online winkels. Ik ben namelijk een aantal maal flink geschrokken van hoe veel winkels omgaan met de schijfjes wanneer ze die in- en uit de doosjes halen. Vaak zien die schijfjes er uit alsof het winkelpersoneel ermee heeft lopen sjoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

ik heb alleen ooit eens problemen gehad met Medal of honor.

was een box met moh en een van de uitbreidingen. liep vast bij installeren. Bleek een productiefout te zijn. Naar EA opgestuurd en de volledige serie met alle moh spellen die toen uit waren opgestuurd gekregen.

heel netjes van EA.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Half-life / Valve scoren inderdaad geen hoge punten met hun CD releases. (Vandaar misschien steam :+ ). Naast half-life 2 die niet wil installeren zonder CS, ook de Half-life generations cd : in de bijgeleverde adobe acrobat reader op de cd zit het WinCIH virus!!!! Gelukkig dat 99% van de gamers adobe al op z'n computer heeft staan.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Weltschmerz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:09:
[...]

Nee goed, maar al dat gehamer op 'backwards compatibility' klinkt op die manier ook niet zo geloofwaardig meer :/ Ik kijk wel of ik nog ergens een 98SE install disk heb liggen en dan gooi ik die wel op een VM.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Je kan niet ontkennen dat een groot deel van de software het nog wel gewoon doet. Maar je kunt niet altijd 100% backwards compatible blijven. Sterker nog: het was al een tijdje hoog tijd om meer los te laten. VM helpt tegenwoordig inderdaad een hoop, dualboot kan ok altijd nog.

De enige keer dat ik een probleem had met gekochte software, was toen ik Harpoon 2 kocht. Ze hadden per ongeluk de Mac versie opgestuurd. Maar dit is een voorbeeld van hoe het ook kan: toen ik dat mailde naar de helpdesk, vroegen ze me de CD in tweeen te breken en hier een foto van op te sturen. Toen dat gedaan was kreeg ik logingegevens waar ik een iso van de CD kon downloaden, omdat dat sneller ging dan wachten op een nieuwe CD van de andere kant van de oceaan :)

Maar inderdaad: het lijkt tegenwoordig soms wel moeilijker om spellen netjes te kopen dan spel+cracks te downloaden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Zyppora schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:12:
[...]

Nee goed, maar al dat gehamer op 'backwards compatibility' klinkt op die manier ook niet zo geloofwaardig meer :/ Ik kijk wel of ik nog ergens een 98SE install disk heb liggen en dan gooi ik die wel op een VM.
Mee eens, ik kan ook echt 70% van mijn spellen niet meer draaien sinds XP. En aangezien ik geen internet heb was het kiezen: of mijn muziekopname programma's behouden, of oude spellen nog kunnen spelen. Dat was niet echt een moeilijke keuze :P
Toch zou ik stiekem soms Oni wel eens weer willen spelen, gelukkig doet Dungeon Keeper het nog altijd >:)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 15:18
Ik heb een aantal keren corruped disks gehad, dus cd's/dvd's die rechtstreeks uit de verpakking al problemen hadden in meerdere cd spelers. Vooral in het begin van het cd tijdperk.

Een keertje dat de covers van een paar cd's van de xwing collecors edtion omgdraaid waren tiefighter 95 was xwing en visa versa. Maar op het aantal games dat ik over de jaren heen gekocht heb is dat eigenlijk niets. Minder dan 1%

Het meest vervelende wat ik op dit moment heb is de X3:Reunion dvd. Elke keer dat ik die dvd gebruik komt er een vaag geluid uit mijn kast en trilt het hele gevaarte. Ik heb echt sterk het vermoeden dat die dvd niet volledig in ballans is en dus vibreert. Heeft iemand anders dat ook wel eens gemekerkt met een cd / dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens die half life generation's box gekocht via de site van FreeRecord shop. Deze werd netjes afgeleverd in de winkel en ik heb hem toen opgehaald.
Echter toe ik het spel ging installeren en deze om een key vroeg was deze nergen te vinden in het boekje omdat er gewoon een heel stuk er uit was gescheurd :(. En daar boven op, toen ik het spel terug bracht zeiden ze dat ik dat zelf had gedaan :( sindsdien nooit meer spel daar gekocht en alles via bol gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb vooralsnog maar 2 spellen die niet helemaal in orde zijn zogezegd. Één daarvan is diezelfde NFS van de Intertoys die niet in het Engels was. Nou is het wel zo dat ik dat spel al langer had, maar dan gedownload. Die heb ik op een CD gezet en erbij in het doosje gedaan, vind ik het ook goed.

Een lastigere was Beyond Good & Evil. Daarvan was een hele serie geloof ik niet goed in Nederland, de 2e CD was corrupt. Hiervan heb ik uiteindelijk ook maar een ISO gedownload en die erbij gestopt, probleem ook opgelost. Aangezien het beide keren om budgetreleases ging vond ik het wel best eigenlijk.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb alleen een keer gehad dat een gekocht spel al krassen had waardoor een bepaalde map in het spel het spel deed crashen.
omgeruild voor een andere, en die deed het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Zarkov schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:58:
Maar op het aantal games dat ik over de jaren heen gekocht heb is dat eigenlijk niets. Minder dan 1%
Uit m'n post lijkt het misschien of ik altijd problemen heb, maar dat is zeker niet waar. Meestal gaat het goed, maar niet altijd. Ik denk dat ik ook slechts bij een paar procent van m'n aankopen dit soort problemen heb gehad.

Maar dat verbaast mij wel, want ik heb echt nog nooit dit soort problemen gehad met bijvoorbeeld muziek CD's of film DVD's. Heb ik pech met games/geluk met muziek en film of zou de kwaliteitscontrole bij (met name) budget games een stuk minder zijn?

Edit: enkele leestekens toegevoegd voor de duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Malthus op 24-04-2007 22:52 ]

Pagina: 1