[MAC/PC]Wake on Lan

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
ik wil graag mijn PC die met een utp kabel aan de router hangt kunnen aanzetten via Wake on Lan met m'n macbook.

Nou heb ik na lang zoeken het volgende programma gevonden:

WakeOnLan

en ik heb deze handleiding nog uitgevoerd:

Het WakeOnLan programma kan m'n pc wel vinden wanneer die aan staat,
maar wanneer ik 'm weer uitzet krijg ik niet 'm niet meer aan met wake on lan.

Iemand enig idee?

De pc hangt trouwens aan een draytek 2900 router, en hieraan hangt een Linksys WAP11 Access point die ik voor m'n macbook gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door tabakje op 23-04-2007 20:55 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ondersteunt de PC wel Wake-on-lan? Die handleiding van Draytek heb je overigens alleen nodig, als je van buiten je eigen netwerk een computer wilt aanzetten. Dat heb je dus niet nodig, als je een computer alleen vanuit je lokale netwerk wilt opstarten. Daarnaast moet de computer die je wilt aanzetten via WOL, via een kabel verbonden zijn met het netwerk. Een computer die alleen draadloos is aangesloten op een netwerk is niet via WOL aan te zetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Bovendien moet je zorgen dat wake-on-lan in het bios aanstaat en soms moet je het ook bij de geavanceerde eigenschappen van de netwerkkaart nog eens aanzetten in windows. Ondanks dat wake-on-lan OS-onafhankelijk lijkt te zijn, moet er bij het afsluiten van het systeem even 'n bitje goed worden gezet om te zorgen dat de netwerkkaart naar WOL-pakketjes luistert.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Daedalus schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:40:
Een computer die alleen draadloos is aangesloten op een netwerk is niet via WOL aan te zetten.
Dat is ook niet meer waar -- er zijn tegenwoordig kaarten die WoWL doen.

http://www.intel.com/netw...ief/wowlan_tech_brief.pdf

Heb eigenlijk nog nooit uitgezocht of dat met de Airport kaarten ook kan ...

[ Voor 9% gewijzigd door iworx op 24-04-2007 08:35 ]

This space intentionally left blank.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik kon mijn PC, die via een kabel aan de router zit, wel draadloos vanaf mijn Powerbook aankrijgen met WOL. Het probleem was alleen dat hij daarna nooit meer uitging. :?
Als je hem dus uitzette dan ging hij wel uit, maar bootte gelijk weer om vervolgens in Windows te eindigen. Als je hem weer uitzette gebeurde weer hetzelfde. etc. etc.

kleurbleur.nl

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

dot.K schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:35:
[...]

Dat is ook niet meer waar -- er zijn tegenwoordig kaarten die WoWL doen.

http://www.intel.com/netw...ief/wowlan_tech_brief.pdf

Heb eigenlijk nog nooit uitgezocht of dat met de Airport kaarten ook kan ...
Ah, dat is wel mooi :) Wel jammer dat het alleen werkt vanuit standby of hibernate. Maar de Airport kaarten zullen zoiets waarschijnlijk niet kunnen, aangezien je er hardwarematige ondersteuning voor nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

bij mijn 3com kaartjes moest ik ook nog een kabeltje intern vanaf de netwerk kaart naar me mobo aanleggen :P toen werkte het...

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
hij werkt nou toch wel , maar wanneer ik de pc net heb aangezet met WoL en dan weer uitzet, dan kan ik 'm niet meteen weer aanzetten met WoL.

Beetje vreemd, maar ik kan er mee leven.
Pagina: 1