Toon posts:

snelheid processor vs snelheid harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende dilemma; ik ben van plan om op korte termijn een laptop te kopen. Ik twijfel momenteel tussen de HP 9285 en de Toshiba P100-444. Het zijn beide, in mijn ogen, zeer complete laptops, ook budgettair schelen ze weinig. Hierbuiten heeft de HP 512 aan videogeheugen (Toshiba 256). De HP heeft een snellere harddisk dan de Toshiba (5400 vs 4200), maar de Toshiba heeft een snellere processor dan de HP (7200 vs 5600).

Wie kan mij het effect van de combinatie snelle harddisk vs trage (...) processor uitleggen??? _/-\o_ _/-\o_

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Koop de laptop met de snelste processor + losse 7200 rpm laptop disk? Dan heb je het optimaal.
Als je echt moet kiezen, de snelle hdd!

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-04-2007 21:08 ]

Specs

Verwijderd

pak maar de "trage" cpu. Ikzelf heb een laptop met een T5500 erin en een 5400 toeren schijfje, en ik heb vaak last van een trage HD, terwijl mijn cpu nog niet echt vaak op vollast gedraaid heeft. Ik wil me niet voorstellen wat het is om een 4200 rpm schijfje te moeten gebruiken...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:12

PcDealer

HP ftw \o/

Ze hebben beide 256MB video. Prijs scheelt EUR 100,00. De HP heeft een webcam.

LinkedIn WoT Cash Converter

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 15:07
Bij een laptop zit je idd erg vaak op de HDD te wachten, en dan zit je CPU uit zijn neus te eten. Daarbij maakt de snelheid waarmee ie uit zijn neus eet niet veel uit ;)

De tragere HDD zal vooral voelbare vertraging opleveren, je opent een programma en het duurt een tik langer, het opstarten gaat trager, ....
De tragere CPU zal de zaken waar je zowiezo toch op zit te wachten (rarren, video's converteren, ....) wat trager maken, maar voor de opstartsnelheid en de reactiviteit van de PC (hoe vlot je PC lijkt te werken, bijvoorbeeld de tijd tussen openen van een programma, en het moment dat het er staat) maakt dit zo goed als niets uit.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Update; ik ben eruit, ik ga voor de snellere harddisk.

Laat ik vandaag lezen dat HP met een nieuwe laptop uit is gekomen (HP 9396 EA) voor slechts 30 euries meer als de HP 9285 met de volgende specs:
- 17"
- 2 x 160 GB 5400 rpm(320 GB dus...)
- 2 GB intern
- T7200 processor
- 512MB Video
- bluetooth

mijn keus is gemaakt... bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1