Toon posts:

[NT4] "ziet" volume (DVD) niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n werk draait er een bepaalde toepassing op een computer met nog NT4. Het programma moest maandelijks worden upgedated, eerst d.m.v. één DVD en sinds pakweg een jaar twee DVD's.
Nu sinds het programma bijgewerkt is d.m.v. de versie op twee DVD's "ziet" hij die versie op één DVD niet meer. Wat wil ik daarmee zeggen, dat hij in explorer enkel de driveletter toont en géén volumenaam en dan meldt dat het medium niet kan gelezen worden.
Vroeger zijn de updates nochtans steeds met die enkele DVD's gebeurd. Aan de DVD zelf ligt het niet want ik kan alles erop zien vanop mijn persoonlijke PC met Windows 2000. Aan de drive ligt het ook niet want hij leest wel alles wat op die versies staan bestaande uit 2 DVD's.
Onder DOS kan ik niet proberen want ik beschik maar over beperkte rights en doordat alle ondersteuning weggevallen is is er zelfs niemand die nog over alle mogelijkheden beschikt. Ofwel zou ik moeten opstarten van diskette maar daarvoor heb ik nog geen tijd gehad (en moet ik allemaal meebrengen van thuis...).

Normaal worden we wel enigszins gepushet om over te schakelen naar een volledig nieuw programma maar dat oude is heel goed en wil ik behouden natuurlijk.
Wat kan er softwarematig voor zorgen (b.v. na installatie van 2 DVD-versie) dat hij die enkele DVD niet meer "ziet"?
(want ik vermoed dat ze het verder gebruiken van het oude programma opzettelijk steeds moelijker maken)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is de cd wel netjes 'afgesloten' middels de brandsoftware? dvd lezers kunenn niet afgesloten disks niet lezen, writers weer wel

check dat maar eens

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Al die enkele DVD's zijn originele, niet zelf gebrand. En ze zijn allemaal op diezelfde computer gebruikt geweest om up te daten en toen konden ze wel nog worden gelezen.
Na de update vliegt dat in de originele verpakking in een kast en is het aan de volgende update, tot op het moment dat het programma over 2 DVD's werd gespreid. Sinds het updaten met die 2 DVD-versies worden die enkele niet meer "gezien".