Ik zal mezelf even proberen te verduidelijken.
Heb vroeger altijd met stofzuigers naast me gewoon altijd kunnen slapen.
Nu ben ik een poosje geleden begonnen met mijn pc stiller te maken en ik krijg het maar niet voor elkaar.
Heb op het moment:
Antec P150 + Neohe 430w voeding
Kast volgehangen met Nexus coolers 2x92mm front 1x 120mm in de achterkant.
Scyte Ninja + 120mm nexus voor op de cpu nog niet idle + passief geprobeerd.
Zalman ZM80D-HP + Zalman ZM-OP1 voor op de videokaart, kan idle passief draaien
1x P80 Samsung hd(160gb) en 1x P120 Samsung HD(250gb) beiden in Silentmax behuizing.
Ik irriteer mij op het moment nogal aan beide harde schijven, ze resoneren en blazen continu.
Had ze juist gekocht op de stilte, ik ben nu dus van plan 4 2,5" schijven te kopen en dan 2x raid-0 te draaien.
Zijn die schijven enigszins te vergelijken qua snelheid met de desktop schijven??
En is 5400rpm voldoende of misschien zelfs 4200rpm?
Ik game nogal vaak, dus het is wel een must dat ze een beetje performance hebben, liefst minstens gelijk aan de desktop hd's, ik weet dat ik zoiezo ga inboeten op acces time's.
Verder, zijn er nog andere tips om de rest van het systeem nog stiller te krijgen?
Of is dit zo'n beetje wel de max??
Ik heb trouwens het forum doorgespit, maar ben geen gelijkwaardige vraag tegen gekomen.
Heb vroeger altijd met stofzuigers naast me gewoon altijd kunnen slapen.
Nu ben ik een poosje geleden begonnen met mijn pc stiller te maken en ik krijg het maar niet voor elkaar.
Heb op het moment:
Antec P150 + Neohe 430w voeding
Kast volgehangen met Nexus coolers 2x92mm front 1x 120mm in de achterkant.
Scyte Ninja + 120mm nexus voor op de cpu nog niet idle + passief geprobeerd.
Zalman ZM80D-HP + Zalman ZM-OP1 voor op de videokaart, kan idle passief draaien
1x P80 Samsung hd(160gb) en 1x P120 Samsung HD(250gb) beiden in Silentmax behuizing.
Ik irriteer mij op het moment nogal aan beide harde schijven, ze resoneren en blazen continu.
Had ze juist gekocht op de stilte, ik ben nu dus van plan 4 2,5" schijven te kopen en dan 2x raid-0 te draaien.
Zijn die schijven enigszins te vergelijken qua snelheid met de desktop schijven??
En is 5400rpm voldoende of misschien zelfs 4200rpm?
Ik game nogal vaak, dus het is wel een must dat ze een beetje performance hebben, liefst minstens gelijk aan de desktop hd's, ik weet dat ik zoiezo ga inboeten op acces time's.
Verder, zijn er nog andere tips om de rest van het systeem nog stiller te krijgen?
Of is dit zo'n beetje wel de max??
Ik heb trouwens het forum doorgespit, maar ben geen gelijkwaardige vraag tegen gekomen.