Ik ben van plan om een tweede harde schijf in mijn computer te plaatsen. Omdat deze nieuwe schijf sneller zal zijn dan mijn huidige Maxtor, zal ik die nieuwe gebruiken voor windows en de programma's. Ik had gedacht aan een grootte van 320 GB omdat dat een handige grootte is en omdat die de laagste prijs/grootte verhouding heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar een Seagate barracuda 7200.10 (ST3320620AS). Die heeft een garantie van 5 jaar en is relatief snel (zeker voor single user gebruik). Een nadeel van deze schijf is echter dat ze redelijk veel warmte produceert.
Mijn computer is een dell dimension 5000. De kast ziet eruit als de meeste dell dimensions pc's: Figuur. Deze computer heeft geen directe koeling op de harde schijven en er is ook geen plaats voorzien om een ventilator bij te zetten. De barracuda zou ik als bovenste plaatsen en mijn oude maxtor als onderste.
Nu vraag ik me af of de barracuda niet te warm zal worden in deze kast. Is er iemand die ervaring heeft met de temperatuur van een Seagate barracuda 7200.10 in een dell dimension kast?
Mijn computer is een dell dimension 5000. De kast ziet eruit als de meeste dell dimensions pc's: Figuur. Deze computer heeft geen directe koeling op de harde schijven en er is ook geen plaats voorzien om een ventilator bij te zetten. De barracuda zou ik als bovenste plaatsen en mijn oude maxtor als onderste.
Nu vraag ik me af of de barracuda niet te warm zal worden in deze kast. Is er iemand die ervaring heeft met de temperatuur van een Seagate barracuda 7200.10 in een dell dimension kast?