Toon posts:

xvid in WME of Adobe Premiere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik zit met een probleem: ik heb een aantal XVID videobestanden, welke in windows media player, media player classic en virtualDub goed afspelen, maar in Windows media encoder en Adobe premiere haperen.

het probleem is dat bij de bron een beweging vloeiend is, maar bij het geconverteerde bestand de beweging dus hapert, er missen beelden... waardoor het geheel erg storend hapert.

zie bron en doel

ik heb de nieuwste Xvid al geïnstalleerd...

weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en eventueel een oplossing?

Verwijderd

Ik vind je xvid anders ook niet bijzonder vloeiend. Nu is dat met een pan ook moeilijk maar toch.
Het lijkt er op dat de framerate van de wmv gewoon wat lager ligt. Je kunt wel 25 fps hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het ook 25 verschillende frames zijn.

Hapert je video in bv. Premiere ook als je de xvid eerst met vdub hebt omgezet naar een tussenformaat? Bv. HuffYuv of Lagarith?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik de Xvid in Virtualdub eerst omzet naar DV en deze dan importeer in premiere, dan gaat het wel goed. het gaat dan zowel goed in premiere als in windows media encoder.

maar ik zit hier dus met een svid van 2.5GB die ik om wil zetten naar WMV

en om daar nu eerst een DV van te maken, ben ik zoveel 10tallen GB's verder ... en er lijkt gewoon iets mis te gaan met het decoderen van het bronbestand in die specifieke applicaties...
k vind je xvid anders ook niet bijzonder vloeiend.
't bronbestand speelt hier tenminste vloeiend af...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 20:30 ]

Verwijderd

Ik noem dat niet vloeiend. Zowel de xvid als de wmv zijn schokkerig. De wmv wat meer dan de xvid.
Dat is inherent aan pans op maar 25 fps.

Als je weet dat het met een tussenformaat wel werkt dan moet je dat maar gebruiken. Een 500 gieg schijf kost amper 90 euro vandaag de dag.

Verwijderd

Topicstarter
maar nu even genoeg over harddisks en wat dat kost ... een xvid moet gewoon te importeren zijn in zo'n programma toch?!

dat 25fps geen 25fps zijn is blaat, maargoed... open de xvid maar in virtualdub, dan zie je dat elk frame hetzelfde verplaatst tov zijn vorige.

ik heb hier een M2V video staan met beide in 1 video, je ziet het verschil hier misschien wel.

Verwijderd

Ik heb het over je wmv. En je xvid is niet vloeiend als ie steeds hetzelfde panned. 1 fps met gelijke afstanden is ook steeds hetzelfde maar niet vloeiend!

encode je xvid maar eens in cbr ipv vbr. mss helpt dat. als het dan nog niet werkt moet je maar een schijf kopen. dat werkt. video editten kost nou eenmaal veel ruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben inmiddels al bezig... heb de vrije ruimte wel, maar vind het gewoon vreemd dat het niet goed gaat...

is er misschien iemand anders met een goeie suggestie?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 20:55 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
heb hem hier door zowel premiere als door een third party tooltje gehaald... beide met een schokkerig resultaat. Dat krijg je nu eenmaal met compressie op compressie... Zie weinig andere mogelijkheden dan om te zetten naar uncompressed of DV formaat

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:02:
heb hem hier door zowel premiere als door een third party tooltje gehaald... beide met een schokkerig resultaat. Dat krijg je nu eenmaal met compressie op compressie... Zie weinig andere mogelijkheden dan om te zetten naar uncompressed of DV formaat
maar als je er eerst DV van maakt en dan door premiere... schokt hij niet ... en dan heb je nog 1 compressieslag meer

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Ik wil toch nog even ingaan op het aantal FPS, je avi is 25 fps (test.avi) en die wmv (test.wmv) is 15,8 fps geen wonder dat ie schokt.....

Info test.avi:
Bestand : 1.01 Mb (1.01 Mb), duur 0:00:04, type AVI, 0 audio spoor(sporen), kwaliteit 80 %
Video : 1.00 Mb, 2103 Kbps, 25.0 fps, res. 720*576 (4:3), XVID = XVID Mpeg-4, Ondersteund

info test.wmv:
Bestand : 622 Kb (622 Kb), duur 0:00:05, type ASF, 0 audio spoor(sporen), kwaliteit 30 %
Video : 610 Kb, 1000 Kbps, 15.800 fps, res. 320*240 (4:3), WMV3 = Windows Media Video 9, Ondersteund

Dus als je het dezelfde fps houdt, lijkt me het probleem opgelost

(het verwonderd me trouwens dat niemand hier niet als eerste naar gekeken heeft, btw... :? )

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 23-04-2007 21:35 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Caveman schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:30:
(het verwonderd me trouwens dat niemand hier niet als eerste naar gekeken heeft, btw... :? )
Dude, lees mijn 1e post eens. 3e zin.

Verwijderd

Topicstarter
laat ook maar,

als ik een xvid door WME haal schokt hij wel,
als ik de xvid in virtualdub naar DV omzet en de DV door WME haal met exact dezelfde instellingen schokt hij niet.

tis al gelukt dus, alleen met een extra encoding slag wat ik liever had vermeden.

bedankt voor de reacties.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 09:39 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:13:
[...]
maar als je er eerst DV van maakt en dan door premiere... schokt hij niet ... en dan heb je nog 1 compressieslag meer
DV of Uncompressed geldt dus niet als een extra compressie :) hierbij gaat namelijk (bijna) geen informatie verloren

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:37:
DV of Uncompressed geldt dus niet als een extra compressie :) hierbij gaat namelijk (bijna) geen informatie verloren
ook al spreek je jezelf een beetje tegen, snap ik wat je bedoelt.

ik heb inmiddels op andere fora ook gelezen dat iig premiere pro niet makkelijk met xvid om kan gaan.

Verwijderd

Daarom zeg ik HuffYuv of Lagarith (doorontwikkeling van de 1e).

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:51:
[...]

Dude, lees mijn 1e post eens. 3e zin.
Ehhh, jij zei: Het lijkt er op dat de framerate van de wmv gewoon wat lager ligt.
Das heel wat anders dan het gewoon bevestigen...... 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1