Outlook express op XP verzendt/ontvangt ineens niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-07 14:56
bij familie van mij loopt al een tijdje ene vaag probleem,

het is namelijk zo dat je met het ene account gewoon e-mail binnen kunt halen en met het andere niet. (dit was bij Quicknet zo) en nu met kpnplanet (IPB) ookzo . nu heb ik al een nieuw account geprobeerd maar toen werkte account 1 ineens ook. account 2 verwijderd, werkt account 1 niet meer. account 1 verwijderd, werkt account 2 niet meer. etc etc.. (het gaat dus om 1 e-mail adres!!)

mischien weten jullie een oplossing?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:13
Instellingen qua mailservers in orde/hetzelfde voor alle accounts?

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-04-2007 19:12 ]

Specs

• Reloader
zijn correct

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt niet meer?
Dus je krijgt vast een foutmelding?
Welke versie van Windows/OE heb je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Reloader
van de ene op de andere dag werkte het nmet quicknet niet meer.. en nu met IPB ook niet...

foutmelding is of kan server niet vinden OF server gevonden maar geeft geen reactie...

Win XP SP2

Verwijderd

Om wat voor e-mail accounts gaat het? Je geeft niet echt veel informatie. Is het alleen met ontvangen of ook met verzenden? Outlook Express verzendt uitgaande e-mails eerst, daarna haalt hij de nieuwe pas op. Mocht er iets fout gaan met verzenden, dan staakt hij het ontvangen.

Ik heb hier direct-adsl van KPN en om een of andere reden is de smtp server die ik gebruik geblokkeerd, vermoedelijk om spam tegen te gaan (dwz: vanaf een bepaalde host verbinden naar een 'onbekende' smtp server). Kun je je mailserver wel pingen of kun je een verbinding openen op de smtp port? Het zou zomaar kunnen zijn dat het probleem daar ligt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel aangepast:
Outlook express probleem > Outlook express op XP verzendt/ontvangt ineens niet meer*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Idd, dit is kristallenbol werk. Geef even nauwkeurig aan welk probleem wanneer optreedt, verte eens wat voor soort accounts het zijn en kijk of je wel op andere manieren contact kunt maken met de mailservers.

Verder is OE probleem natuurlijk een titel van niks ;) Dat er een probleem is willen we best geloven, maar interessanter is wat voor probleem. Ik pas je titel nog aan, maar verzin een volgende keer graag zelf een betere ;)
edit:

:w sanfranjake
:(

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Reloader
ff wat info die ik vanaf hier kan geven..

internet plus bellen van KPN

er worden 4 e-mail adressen gebruikt op 3 accounts
op 2 accounts gaat alles perfect
op het 3e account werkt niets. outlook (express of "gewoon") geeft de melding "verbonden met server maar krijgt geen reactie"

(server adressen.. pop.kpnplanet.nl & mail.kpnplanet.nl)

dus wat deed ik met mijn creatieve idee..

ik maak een 4e account aan , (gebruiker2) en probeer het niet werkende adres op dit account
en het werkte perfect, dus ik verwijder account gebruiker1 en plots werkt de mail van gebruiker2 neit meer... en toen wist ik het ff niet meer...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Reptile209

- gers -

Gooi alle accounts eens weg en maak ze één voor één opnieuw aan. Kijken of dat helpt. Zo niet, schakel dan bij het testen eens je firewall en virusscanner uit. Kijken of een van beiden er tussen zit. Als dat ook niet helpt, post dan eens de volledige foutmelding en foutcode (0x800.....) hier.

Zo scherp als een voetbal!

• Reloader
ga ik testen deze week als ik weer daar ben!
Pagina: 1