Ik heb sinds kort postfix draaien als mailserver op Fedora Core 6 met kernel 2.6.20-1.2933.fc6. Dit werkt als een trein en ik ben er zeer tevreden mee. Echter nu wil ik graag gebruik maken van postgrey. Dit schijnt erg effectief te zijn tegen spam. Nu heb ik het probleem dat als ik postgrey installeer met "yum install postgrey" en ik in de main.cf file het volgende in de smtpd_recipient_restrictions zet:
check_policy_service unix:/var/spool/postfix/postgrey/socket
Ik de melding krijg in de maillog:
warning: problem talking to server /var/spool/postfix/postgrey/socket: Permission denied
Ik dacht het zal wel een permission probleem zijn dus verander ik de user om postgrey te starten naar postfix met: OPTIONS="--user=postfix --group=root --unix=$SOCKET". Echter dit schijnt dus niet te werken. Ik weet dat sommige processen beter niet te draaien zijn als root maar ik wil het graag werkend zien. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
check_policy_service unix:/var/spool/postfix/postgrey/socket
Ik de melding krijg in de maillog:
warning: problem talking to server /var/spool/postfix/postgrey/socket: Permission denied
Ik dacht het zal wel een permission probleem zijn dus verander ik de user om postgrey te starten naar postfix met: OPTIONS="--user=postfix --group=root --unix=$SOCKET". Echter dit schijnt dus niet te werken. Ik weet dat sommige processen beter niet te draaien zijn als root maar ik wil het graag werkend zien. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen