[XP] Meerdere malen iTunes starten voor meerdere gebruikers*

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraag al gesteld in het Apple forum, maar geen reacties, en wellicht heeft dit ook niet specifiek met iTunes te maken maar met Windows zelf: is er een manier om multiple instances van iTunes op dezelfde (Windows) machine te draaien?

De situatie is als volgt: ik ben lokaal ingelogd als user X en remote (op dezelfde PC) als user Y. Als X iTunes open heeft staan, kan Y zijn eigen iTunes niet starten ("another user is already running iTunes"). Omgekeerd idem. Is dit een iTunes probleem of een Windows probleem? Ik kan op Google alleen wat andere mensen vinden die hetzelfde probleem hebben, maar geen oplossing. Hernoemen van itunes.exe naar itunes1.exe werkt helaas niet. Het gekke is, ander progs als Word/IE/etc werken allemaal wel prima met multiple users. Prutswerk van MS, prutswerk van Apple, of prutswerk van mijzelf? Suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 23-04-2007 18:02 ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 19:35
lijkt mij dan toch dat het aan iTunes ligt, maar hoe je dit oplost geen id...

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Prutswerk van niemand :) Is gewoon in te stellen in de executable, dit is dan een keuze van de developer :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThunderNet schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:08:
Is gewoon in te stellen in de executable
Nou ja "in te stellen". En een single-instance app is dat meestal binnen de context van 1 user.
ThunderNet schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:08:
dit is dan een keuze van de developer :)
En die maakt die keuze vast niet om iemand te pesten; er zal best een "goede" reden* voor zijn.

* In hun/zijn ogen. Of het ook zo is valt dan nog te beschouwen

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 23-04-2007 18:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

RobIII schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:13:
[...]

Nou ja "in te stellen". En een single-instance app is dat meestal binnen de context van 1 user.

[...]

En die maakt die keuze vast niet om iemand te pesten; er zal best een "goede" reden* voor zijn.

* In hun/zijn ogen. Of het ook zo is valt dan nog te beschouwen
:) Er is meestal een goeie reden voor ja. Maar daarom is het nog wel instelbaar door de developer :)
In het geval van iTunes kan ik me voorstellen dat het gedaan is om geen corrupte data in de media-database te krijgen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Dreamvoid
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:20:
[...]
In het geval van iTunes kan ik me voorstellen dat het gedaan is om geen corrupte data in de media-database te krijgen :)
iTunes werkt met volledig gescheiden media databases per user (in de Documents And Settings\$User\My Documents\My Music\iTunes\ folder), dus dat excuus gaat niet op - daarom was ik zo verbaasd dat het niet werkte (waarom doe je anders zoveel moeite om die databases op userbasis te scheiden?).

Ik lees overigens op wat forums dat iTunes op OS X hetzelfde probleem heeft, dus het lijkt alsof ze bij Apple gewoon te lui waren geen tijd wilden spenderen om multi-instance te coden/testen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Had je ook nog een bepaalde OS versie op het oog?
Meldt dat dan even via een TR, want dan zetten we dat er nog bij in de titel.
Policy enzo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat als je nou iTunes op 2 locaties installeerd? Mocht de installer gaan zeuren dat er al iTunes op staat, maak dan een backup van de user database, verwijder iTunes en run 2x de installer achter elkaar voordat je het hele proces hebt doorlopen. Je krijgt dan 2x de installer, doorloop beide maar geef ieder een aparte locatie. Zal dat werken?

Commandline FTW

• Dreamvoid
  • Niet online
Hero Of Time schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:28:
Wat als je nou iTunes op 2 locaties installeerd? Mocht de installer gaan zeuren dat er al iTunes op staat, maak dan een backup van de user database, verwijder iTunes en run 2x de installer achter elkaar voordat je het hele proces hebt doorlopen. Je krijgt dan 2x de installer, doorloop beide maar geef ieder een aparte locatie. Zal dat werken?
Ik ga dat eens proberen maar dat wordt tricky denk ik, omdat iTunes achter de rug van de gebruiker een aantal services installeert (iTunesHelper.exe, iPodService.exe) die onder SYSTEM credentials draaien, niet als user - en 2 applicaties die 1 system service aanspreken is doorgaans een recept voor ellende. Hoe meer ik me in iTunes verdiep, hoe brakker weinig vooruitziend het ontworpen lijkt :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel wat verbouwd, je probleem is redelijk applicatie-specifiek :)

multiple users, multiple instances > [XP] Meerdere malen iTunes starten voor meerdere gebruikers*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1