Windows 2003 Terminal services

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:01
Hallo,

Hier op mijn werk zijn we bezig met een terminal service te configureren op een windows server 2003 nl standaart editio zodat de werknemers vanaf thuis op hun werkplek kunnen inloggen.

We hebben hier een domein en je kan hier op iedere werkplek met jou inlog naam inloggen zodat je je eigen documenten kan zien en de rechte krijgt die jij nodig hebt.

Nu willen we dat je ook vanaf thuis kan inloggen met terminal services die is geinstalleerd op de server.
Ik heb best wel wat ervaring met windows 2003 server met vpn enzo maar niet met terminal services.

De bedoeling is:
De gebruiker logt in krijgt zijn eigen rechten en omgeving,
De locale netwerk schijven worden toegevoegd bij deze computer.

Is dit mogelijk met terminal services en hoe stel je precies de rechten in?

Ik zit nu in de "groepsbeleidsobjecteditor" maar daar staat beleid voor de lokale computer, geld dit dan voor de mensen die inloggen ofniet? er staat ook nergens voor welke groep dit dan geldt.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft handige informatie tot zijn beschikking?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
raar dat iemand met 'best wel wat ervarning met windows 2003' niet weet hoe een loopback policy werkt ;)

A wise man's life is based around fuck you

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:01
nee dat weet ik inderdaad niet..

Dus ik moet gebruik gaan maken van een loopback policy?
Dan zou ik hier eens wat meer over opzoeken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me een goed plan :)

Begin alvast met Windows Clients - Howto's and Guides - 2003 Server only.
Je topic hoort eigenlijk in Windows Servers en Server-software thuis.

Aangezien je vraag wel vaker voorkomt en ook met de search hier voldoende over te vinden is gaan we dit topic maar niet verplaatsen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste wij,

Je topic is niet helemaal duidelijk wat je wil. Zo bevat de topictitel een nogal generiek onderwerp, waar ik zo 1000 vragen over kan bedenken.
Daarnaast kom ik geen concrete vragen tegen in je bericht, geef dus aan wat je precies wil weten, want over terminal servers is heel veel te vinden en vast ook wel wat jij zoekt.
Hier op GoT willen we graag zien wat je zelf al geprobeerd hebt, en ook wat er niet aan lukt. Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog even goed door :)

Je topic is dus op slot hoi alt-92 :w

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 23-04-2007 19:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.