Toon posts:

sessies PHP 5.2.1.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
mijn server heeft een update gehad van 5.1.6 naar 5.2.1., daardoor is er nu een probleem met de sessies. Als oplossing wordt gegegeven:
edit .htaccess
write: php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
XXXXX is uw klantnummer
maak een directory genaamd: tmp
chmod het naar 777, dan werkt het weer.

Kan iemand mij nu uitleggen wat ik moet gaan doen???
Normaal schrijf ik mijn php-bestanden in notepad en daarna uploaden via smartftp.
In smartftp heb ik een directory waar alle bestanden van mijn site in staan en ook nog een subdirectory met statistieken. In deze subdirectory staan een .htaccess-bestand en een .htpassword-bestand.

Als ik nu op mijn sites kijk krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1501/80 is not allowed to access /var/tmp owned by uid/gid 0/0

Alvast bedankt!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

• Open FTP-verbinding
  • Maak een map genaamd 'tmp' aan
  • Rechtsklik op map: "CHMOD" -> 777
Klaar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
wolkje schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:38:
  • Open FTP-verbinding
  • Maak een map genaamd 'tmp' aan
  • Rechtsklik op map: "CHMOD" -> 777
Klaar.
Erm nee; hij moet ook nog het session-save-path aanpassen dmv. die setting in .htaccess want nu wordt het zo te zien geprobeerd om op te slaan in /var/tmp/

Dus om toe te voegen aan wolkje:
  • Maak met bijv. notepad een bestand genaamd .htaccess
  • Zet hierin de volgende regel waarin je XXXXX vervangt door je klantnummer:
    code:
    1

php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
  • Save en upload dit bestand naar je webroot ("de directory waar alle bestanden van mijn site staan")
Overigens een slechte host zeg, als ze een dergelijk probleem door de klanten zelf laten oplossen en het dan ook nog niet eens goed uitleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 23-04-2007 17:42 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:34:
Hoi,
mijn server heeft een update gehad van 5.1.6 naar 5.2.1., daardoor is er nu een probleem met de sessies. Als oplossing wordt gegegeven:
edit .htaccess
write: php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
XXXXX is uw klantnummer
maak een directory genaamd: tmp
chmod het naar 777, dan werkt het weer.

Kan iemand mij nu uitleggen wat ik moet gaan doen???
Normaal schrijf ik mijn php-bestanden in notepad en daarna uploaden via smartftp.
In smartftp heb ik een directory waar alle bestanden van mijn site in staan en ook nog een subdirectory met statistieken. In deze subdirectory staan een .htaccess-bestand en een .htpassword-bestand.

Als ik nu op mijn sites kijk krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1501/80 is not allowed to access /var/tmp owned by uid/gid 0/0

Alvast bedankt!
Je dient in de root een directory tmp aan te maken (met smartftp bijv.?). Deze directory dien je alle lees- en schrijfrechten te geven (code 777 -- ook met smartftp?).
Vervolgens maak je in de root een .htaccess bestand aan waar je de genoemde regel inzet (waarbij je de X'n uiteraard door jouw klantnummer dient te vervangen).

Hiermee geef je aan PHP door dat sessiebestanden in de aangemaakte directory moeten komen.

Edit: zie hierboven.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

HyperioN. schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:40:
[...]

Erm nee; hij moet ook nog het session-save-path aanpassen dmv. die setting in .htaccess want nu wordt het zo te zien geprobeerd om op te slaan in /var/tmp/

Dus om toe te voegen aan wolkje:
  • Maak met bijv. notepad een bestand genaamd .htaccess
  • Zet hierin de volgende regel waarin je XXXXX vervangt door je klantnummer:
    code:
    1

php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
  • Save en upload dit bestand naar je webroot ("de directory waar alle bestanden van mijn site staan)
Overigens een slechte host zeg, als ze een dergelijk probleem door de klanten zelf laten oplossen en het dan ook nog niet eens goed uitleggen.
Oeps, klopt! :)

Ik vind dit inderdaad wel een erg slechte actie van de host, om al je klanten hiermee op te zadelen. Terwijl de host zelf besluit PHP te updaten 8)7 Dit is erg gemakkelijk te automatiseren lijkt me.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:34:
[..]Kan iemand mij nu uitleggen wat ik moet gaan doen???
Ja:

pas het bestand .htaccess aan
voeg " php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp' " toe aan dat bestand.
vergeet niet XXXXX te vervangen door je klantnummer
maak nu een directory aan genaamd: tmp ( dus /home/web/XXXXX/tmp )
en pas de rechten aan met "chmod 777 tmp"

Daarnaast is het dus geen programming vraag. Het is gewoon de instructies volgen.
wolkje schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:44:
[...]
Ik vind dit inderdaad wel een erg slechte actie van de host, om al je klanten hiermee op te zadelen. Terwijl de host zelf besluit PHP te updaten 8)7 Dit is erg gemakkelijk te automatiseren lijkt me.
Als ze dat niet zouden doen (de klant ermee opzadelen), krijg je de klanten die een versie eerder hebben gedownload, de oude bestand gaan uploaden zonder zich er van bewust te zijn dat het bestand was veranderd, en dan weer gaan klagen.

[ Voor 33% gewijzigd door dusty op 23-04-2007 17:52 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.