Hoi,
mijn server heeft een update gehad van 5.1.6 naar 5.2.1., daardoor is er nu een probleem met de sessies. Als oplossing wordt gegegeven:
edit .htaccess
write: php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
XXXXX is uw klantnummer
maak een directory genaamd: tmp
chmod het naar 777, dan werkt het weer.
Kan iemand mij nu uitleggen wat ik moet gaan doen???
Normaal schrijf ik mijn php-bestanden in notepad en daarna uploaden via smartftp.
In smartftp heb ik een directory waar alle bestanden van mijn site in staan en ook nog een subdirectory met statistieken. In deze subdirectory staan een .htaccess-bestand en een .htpassword-bestand.
Als ik nu op mijn sites kijk krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1501/80 is not allowed to access /var/tmp owned by uid/gid 0/0
Alvast bedankt!
mijn server heeft een update gehad van 5.1.6 naar 5.2.1., daardoor is er nu een probleem met de sessies. Als oplossing wordt gegegeven:
edit .htaccess
write: php_value session.save_path '/home/web/XXXXX/tmp'
XXXXX is uw klantnummer
maak een directory genaamd: tmp
chmod het naar 777, dan werkt het weer.
Kan iemand mij nu uitleggen wat ik moet gaan doen???
Normaal schrijf ik mijn php-bestanden in notepad en daarna uploaden via smartftp.
In smartftp heb ik een directory waar alle bestanden van mijn site in staan en ook nog een subdirectory met statistieken. In deze subdirectory staan een .htaccess-bestand en een .htpassword-bestand.
Als ik nu op mijn sites kijk krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1501/80 is not allowed to access /var/tmp owned by uid/gid 0/0
Alvast bedankt!