Toon posts:

[Vista] Blauw scherm na 2 uur inactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuw systeem aangeschaft,
DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (9 x 267),
Asus P5N-E SLI (2 PCI, 1 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
nVIDIA GeForce 8800 GTS

draaiend met windows vista ultimate, heb ik het volgende probleem, als ik ongeveer 2 uur niks op me computer gedaan heb reset ie zichzelf! en na opnieuw opstarten krijgen ik deze error melding

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 9f
BCP1: 00000003
BCP2: 85ACF7B0
BCP3: 85E7E340
BCP4: 88021308
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini042307-04.dmp
C:\Users\martijn\AppData\Local\Temp\WER-2781794-0.sysdata.xml
C:\Users\martijn\AppData\Local\Temp\WERBE11.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

ik heb al een beetje rond lopen snuffelen hier maar kon dit probleem in combinatie met vista niet echt vinden.... ik hoop dat iemand dit probleem erkent

alvast bedankt!

martijn

Verwijderd

Staat er in je eventlog niks?

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
zet even bij:

computer -> right click -> properties -> advanced system settings -> tab "advanced" -> bij "Startup & recovery" click op "settings" ->"automatically restart" bij system failure uitzetten.

Dan blijft hij op de BSOD staan, en kun je iig even kijken wat er crasht.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eventlog controleren.

En vooral automatisch herstarten uitzetten! Als je dan een bluescreen krijgt blijft ie er voorstaan en kun je ook de drivernaam achterhalen. De slimmerds laten de drivernaam nog steeds niet zien in het schermpje wat je krijgt ná de reboot namelijk. :z

Zodra je de drivernaam hebt weet je al heel gauw waar het aan ligt. Dan is het een kwestie van apparaat opzoeken die het veroorzaakt en de "Dit apparaat mag uitgeschakeld worden om stroom te besparen"-optie voor dat apparaat uitzetten. Drivers updaten van hetzelfde apparaat wil ook wel es een oplossing zijn overigens.

Dit alles werkte bij mij want ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Bij mij was het een brakke netwerkkaart driver die ook voor bluescreens zorgde na enige tijd van inactiviteit. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Ik pas even je topictitel aan zodat het OS er tussen [] in staat :) Welkom op GoT verder, en bekijk ook de WOS faq even voor hints en tips met betrekking tot blue screens.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor alle tips, ik wacht op een blue screen heb herstarten uitgezet.... mocht ik er dan nog niet uitkomen horen jullie zeker weer van me :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb een bluescreen gehad en ik kreeg de volgende foutmelding.....

irql_not_less_or_equal

na wat speurwerk lijkt het een mobo of geheugen probleem ik heb http://www.memtest86.com/ gedraaid en geen errors met het geheugen.
ik lees ook iets over bios flashen!??! anyway iemand die tips/trucks heeft voor me?
alvast bedankt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens hier of hier gekeken? Behalve mobo en/of geheugen kan het nog vanalles zijn hoor ;)

En anders hier nog wat puntjes die je op weg kunnen helpen:

Windows XP en 2000 BSOD guide
Windows Crash/Memory dumps FAQ

Dat het niet specifiek voor Vista is mag (in principe) niet zoveel uitmaken; het idee is hetzelfde.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 24-04-2007 02:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 01:34:
nou ik heb een bluescreen gehad en ik kreeg de volgende foutmelding.....

irql_not_less_or_equal

na wat speurwerk lijkt het een mobo of geheugen probleem ik heb http://www.memtest86.com/ gedraaid en geen errors met het geheugen.
ik lees ook iets over bios flashen!??! anyway iemand die tips/trucks heeft voor me?
alvast bedankt
Het gaat vooral om de regels ónder irql_not_less_or_equal :) Daarin staat onder andere de naam van de driver vermeld die het probleem veroorzaakt. Met alleen de foutmelding is dit helaas voor ons koffiedik kijken zogezegd.

We zoeken iets in de trend van drivernaam.sys of iets dergelijks. Wel is het mooi dat je memtest86 al gedraaid hebt, dat sluit in elk geval geheugenproblemen uit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1