DVD branden voor B&O BEoCenter 2

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216889

Topicstarter
Vraag aan alle DVD brand Xpertz op Tweakers
Een vriend van mij heeft een Beocenter 2 Home Cinema set, een laptop met daarom een OEM versie van Nero 6. Hij download zelf films van internet via Emule en wil deze op DVD branden, zodat hij ze op zijn BeoCenter 2 DVD device kan afspelen.

De DVD die met Nero 6 gebrand is laat zich uitstekend zien via de in de laptop ingebouwde DVD speler in combinatie met VLC player, Windows Media Player of een ander DVD afspeel programma.

Echter, geeft dit B&O apparaat steeds de melding aan [Can't not play disc].

Ik ben op zoek gegaan naar een mogelijk oorzaak hiervoor en heb deze tekst gevonden op de B&O website.
=========
Bang & Olufsen DVD players are not code free products. In order to obtain a license to manufacture DVD players we have agreed not to make code free products. This requirement is not set up by the manufacturers of DVD players, but by the manufacturers of DVD discs. Though it is technically possible to modify DVD players, we would violate our agreement if we endorsed such a conduct.

Bang & Olufsen constantly strives to optimise the products to be able to handle as many of the CD copy protection systems, without compromising the quality. Bang & Olufsen is aware of playback problems of certain CDs with copy protection. The reason for this is that these CDs have a non-authorised copy protection system, which is made in order to prevent copying in the CD-Rom player of a PC. Unfortunately this also means that these CDs cannot be played in all CD players, because the CDs do not meet the Red Book Standard, which was a standard agreed upon between the manufacturers of CD players and CDs. Your product probably lives up to the above-mentioned standards, which your Bang & Olufsen retailer can verify for you. The latest generations of CD mechanisms and DVD mechanisms do not have problems with playback of several types of copy protection.
=========

Nu mijn vragen:
1. Is hier sprake van een regio-encoded B&O DVD speler?

2. Is het met NERO 6 mogelijk om een specifieke regiocode mee te geven aan je eigen gebrande DVD's?
So far ben ik alleen programma's tegengekomen die regio_code vrij maken.
Ik wil dit uitproberen door een dvd met de specifieke regiocode -2 (europa) [Netherlands - PAL] te branden, maar tot dusver heb ik nog geen enkele (advanced) instelling in Nero 6 kunnen vinden die dit voor me regelt.

If nee -> Is er een programma waarme je wel kunt bepalen welke regiocode je in je zelfgemaakte DVD brandt?

3. Kan het liggen aan de regio-code van de DVD branden in zijn laptop?
Ik kan me voorstellen, dat als deze op "de verkeerde regiocode" staat, dit meegebrand word in de zelfgemaakte DVD's.

4. Word de regiocode digitaal in een specifiek bestand gecodeerd op een dvd?
Of zit dit versleuteld door alle .VOB, .IFO en .BUP bestanden tegelijk?

5. Is het mogelijk om deze handmatig te veranderen of moet daar een gehele film voor omgerekend worden naar de nieuwe regio?

Dank jullie wel voor je tijd en het delen van je DVD expertize

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 13:21
kan die B&O wel gebrande CD's/DVD's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Sneu als je zo een dvd-speler hebt om dan niet je dvd's legaal te kopen. Net een Hugo Boss pak met schoenenreus schoenen er onder aan, of een Ferrari met een caravan trekhaak, of caviaar zonder de echte toostjes van Lu, of een paleis met seats & sofa's inrichting, of een glas wijn uit 1790 met ijsklontjes erin, of een kogelbiefstuk met curry en uitjes, of een Rolex om de arm van een zwerver.

Anyway, you get the point. Waarom sluit ie zijn laptop niet aan op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11-2024
PHiXioN schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:33:
Sneu als je zo een dvd-speler hebt om dan niet je dvd's legaal te kopen. Net een Hugo Boss pak met schoenenreus schoenen er onder aan, of een Ferrari met een caravan trekhaak, of caviaar zonder de echte toostjes van Lu, of een paleis met seats & sofa's inrichting, of een glas wijn uit 1790 met ijsklontjes erin, of een kogelbiefstuk met curry en uitjes, of een Rolex om de arm van een zwerver.

Anyway, you get the point. Waarom sluit ie zijn laptop niet aan op de tv?
Ik lig in een deuk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:18
Hij heb een punt. Die set kost meer dan twee mille, koop de film dan gewoon als je het toch kunt betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
Brand je DVD+R of DVD-R... Misschien maakt dat verschil?

Wat voor brander heeft ie? Anders ff op http://forum.rpc1.org/dl_all.php een rpc1 firmware eraf trekken en met booktype branden zodat je fikker met DVD-ROM brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:16
nee hij wil de blits maken met zijn B&O en nu zijn de centjes op...

Branden met Nero 6 moet kunnen echter zijn er een aantal eisen...
idd - of + R... is er 1 van..
in welke vorm heb je al gebrand.. ISO? of VideoTS..
andere DVD's geprobeerd? geen houwtje touwtje merk.. dat trekt die B&O vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel voor de snelle en volledige reacties! I'm impressed :-)

@jointb2h - Dat ben ik nu aan het uitzoeken

@PHiXion - Ik wist niet dat dit mogelijk was. Laptop op B&O aansluiten
Zal morgen eens voorstellen om te proberen of dit kan
Even opmerking op de film:
Het gaat ook om niet op dvd koopbaar materiaal, (filmpjes van bijv. Youtube, Google en eventueel zelfgemaakte geconverteerde vhs banden.)

@jozy - DVD soort is Imation DVD+R 8x , 4,7 Gb - 120 min
- brander is een ingebouwde (sorry merk heb ik nog niet genoteerd) in een Fujitsu Siemens
Amilo Pro notebook

@adslfreak - de vorm waarin ik gebrand heb is met [VideoTS.] folder op de DVD
- Nee nog geen ander merk DVD geprobeerd, welke merk raad je aan?

Vraag aan adslfreak:
Bestaat er programma's waarbij je wel bewust een regiocode kan toevoegen aan een dvd?

Thanx voor de tips tot zover.. I'll be back met de resultaten van jullie antwoorden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
Volgens mij worden de regiocodes en beveiliging eraf geript als je de dvd op je pc zet en ermee gaat stoeien. Het enige wat misschien ook kan zijn is dat je NTSC films hebt en dat je B&O alleen PAL pakt...

Maar wat ik dus al zei, probeer DVD-R of een andere DVD (platinum, philips, verbatim of arita). Anders even kijken of je booktype kan branden.

Edit: ik zie dat hij dus zowel PAL als NTSC kan afspelen. De regiocode is afhankelijk van het land (hier dus 2 toch?). Ook kan dit beestje Divx afspelen wat je misschien ook is kan testen?...

[ Voor 21% gewijzigd door jozy op 24-04-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jozy schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:27:
Maar wat ik dus al zei, probeer DVD-R of een andere DVD (platinum, philips, verbatim of arita). Anders even kijken of je booktype kan branden. Edit: ik zie dat hij dus zowel PAL als NTSC kan afspelen.
De regiocode is afhankelijk van het land (hier dus 2 toch?).

Ook kan dit beestje Divx afspelen wat je misschien ook is kan testen?...
Dank je wel Jozy voor je bijdrage! Ik zal het laten weten hoe het verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Probeer Verbatim DVD-R's eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 16:38
Met dvdshrink kun je een regiocode toevoegen aan je dvd`s, en ook als je brander het toelaat de booktype veranderen.

Gewoon even tussen de opties kijken dan kom je er vanzelf wel uit.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

carismagdi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:31:
Met dvdshrink kun je een regiocode toevoegen aan je dvd`s, en ook als je brander het toelaat de booktype veranderen.

Gewoon even tussen de opties kijken dan kom je er vanzelf wel uit.
Booktype werkt alleen met dvd+r en niet met dvd-r afaik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
B&O staat bekend om het moeilijk slikken van CD-R CD-RW DVD-R DVD-RW plus of min.
Je moet even op het nederlands forum kijken van B&O. Daar kunnen ze je vertellen welk dvd je het beste kan gebruiken.

De Beocenter 9000 ( 6cd speler ) slikt bv geen goedkope cd-r schijfjes.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

ook_gek schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:27:
B&O staat bekend om het moeilijk slikken van CD-R CD-RW DVD-R DVD-RW plus of min.
Heeft mijn B&O gelukkig nog nooit last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@carismadgi: Thanx voor de DVDshrink tip, ga ik zeker mee aan de slag!
@Koeitje : Thanx voor de Verbatim tip!

Nog even een toevoeging aan mijn topic met achtergrond info van de situatie
- Type DVD brander in de laptop: _nec dvd_rw ND-3520A

Afspeelmogelijkheden van Beocenter 2 (gevonden in manual)
- dvd video, audio-cd, video-cd, cd r/rw
- dvd r/rw gebrand in dvd formaat
- mp3

Antwoord van B&O helpdesk
- Beocenter 2 dvd loopwerk is een dvd +r type
- Voor de rest doorverwezen naar B&O Denemarken / internet website.

Antwoord van Nero Technische dienst:
Het is niet mogelijk om regio code´s toe te kennen aan DVD´s.
Deze worden van de films overgenomen of wordt toegewezen door de brander.

Vraag hierover:
Bij het 1-op-1 kopieren van een dvd begrijp ik dat de bestaande regiocode wordt overgebrand van het origineel naar de kopie DVD.

*Bij het branden van bijv. een gedownload filmpje of een zelfgemaakte video.
Als ik dit dan naar DVD formaat converteerd zit er geen regiocode aan. Klopt dit?

*Wat bepaald nu uiteindelijk de regiocode die aan een dvd-film word gehangen
- Is dit de brander in de pc, laptop waarop de dvd aangemaakt wordt?
- Is dit het DVD brandpakket waarmee de film naar dvd formaat word gecodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Feedback op alle tips: Het is me gelukt!

Recept:
1. Codeer eerst het video fragment - via Nero 6, Nero Vision Express - naar Harddisk
Dit is de stap van .AVI naar een verzameling *. ifo / *.vob. / *.BUP bestanden
Dit bestanden zijn regio_code vrij.

2. Codeer deze bestanden - via Nero 6, Nero Express - naar harddisk

3. Gebruik DVD-Shrink om deze bestanden weer te re-authoren naar een REGIO_CODE_2.
Hierdoor her-introduceer je de regio_code er weer IN (die Nero eruit haalt) de aanstaande videofilm.

4. Maak via DVD-Shrink een ISO file aan van deze ge-re-authorde bestanden

5. Brand dit ISO file weer op DVD m.b.v. DVD- Shrink op een fysieke DVD
Vandaag getest op BeoCentre en het werkt !

(was alleen vergeten om de soundtrack erbij te coderen, maar het beeld was perfect!)

Bedankt alleen voor jullie tips.!

Ronald
Pagina: 1