Toon posts:

AKG K701 versus Sennheiser HD650

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe, topklasse, hoofdtelefoon.

Ik heb ruim 1 jaar een AKG K501 - dat is een uitstekende hoofdtelefoon, maar die mist een paar octaven in de bas.

Ik heb eerst de AKG K701 gekocht - die is uitstekend, maar zeker voor het geld vind ik dat die nog steeds te weinig bas heeft. Dus de K701 terug naar de winkel. Vervolgens een Sennheiser HD650 gekocht. Die beschikt wél over een uitstekende bas weergave. De makke van de HD650 is echter dat het hoge-midden en alles daarboven lelijk wordt zodra je boven een bepaald volume komt - en dat is nog geen eens zo erg hard. Dus ook de HD650 terug gebracht.

Mijn vraag is of iemand soortgelijke ervaringen met (1 van) deze hoofdtelefoons heeft. En of de beschreven nadelen wellicht minder worden na langdurig gebruik. Of te verhelpen zijn met andere bronnen. Ik heb beide hoofdtelefoons uitgeprobeerd met een Luxman L530 versterker en een Marantz CD80 cd speler.

Verwijderd

Hoe je de lage tonen van de 701 slechter kunt noemen dan die van de 650 is mij een raadsel. Ja de 701 geeft niet veel bas, maar het oh zoveel sneller en strakker.

Gezien je probleem met de 650, heb je wel de juiste amp? Beide hoofdtelefoons moeten ook eerst flink inspelen, misschien moet je het wat tijd gunnen.

edit: genuanceerd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 19:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:18:
Hoe je in hemelsnaam de lage tonen van de 701 slechter kunt noemen dan die van de 650 is mij al een raadsel. Ja de 701 geeft niet veel bas, maar het oh zoveel sneller en strakker.

Gezien je probleem met de 650, heb je wel de juiste amp? Beide hoofdtelefoons moeten ook eerst flink inspelen, misschien moet je het wat tijd gunnen.
Eigen interpretatie? :?

Verwijderd

Dat is het hele leven toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik twee bronnen met hoofdtelefoon uitgang: Marantz CD-80 cd speler en Luxman L-530 versterker - naast hoofdtelefoon heb ik een stel B&W DM7-II luidsprekers ter vergelijking.

Ik heb niet de gok genomen langer dan 1 week met beide hoofdtelefoons te werken - kon ik ze nog terug brengen naar de winkel. Ik ben het eens dat de K701 zeer zuiver klinkt, ook in het laag - alleen heeft 'ie daar 1 stuk minder van dan de HD650. Die loopt echt veel verder door naar beneden.

Het lijkt mij sterk dat het aan mijn bronnen ligt dat de HD650 gaat 'kleuren' zodra ik harder speel - hoor dat niet over de luidsprekers en ook niet over de K701. Misschien was het een exemplarische afwijking, maar boven een bepaald volume werd het hoge midden plotseling een stuk prominenter en lelijker.

Maar jij vind het gemis van een paar octaven bij de K701 geen probleem? Is er nog iets veranderd/ verbeterd naarmate je ze langer had?