Toon posts:

Logitech® G15 doet het niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

allereerst moet ik eventjes kwijt dat ik niet zeker weet of ik dit in het goede subforum neer zet, neem het me niet kwalijk svp.

Verder, waarvoor ik eigenlijk post, is om raad te vragen, want ik heb een probleem. Ik heb vandaag een Logitech® G15 keyboard gekocht. Een geweldig keyboard in mijn ogen met één geweldig prijskaartje wel te verstaan € 89, -

Nou typen doet 'ie zoals jullie zien. Maar dit toetsebord staat bekend om zijn display boven op (http://www.gnic.nl/eshop/...5%20Gaming%20Keyboard.jpg). Het is dus een gaming toetsebord, ik ben namelijk een game fanaat. Nou was er een variant in de winkel voor € 62, -, deze had géén display boven op. Uiteindelijk heb ik om de display dus 27 euro extra betaald. Over deze display stond het volgende op de doos:

Met de GamePanel(tm)-LCD kunt (< dat is geen goed Nederlands, maar zo staat het wel op de doos) jij je team berichten sturen, gamestatistieken bekijken en nieuwe macro's maken. Je kunt zelfs het processorgebruik zien, belangrijke systeeminformatie bijhouden, MP3-tracks beheren en meer, zonder de game ooit te verlaten

Hierbij stond een afbeelding van de display met informatie over het aantal kogels, granaten, etc. Veelbelovend dus. Daarom heb ik hem gekocht.

Nou kom ik dus thuis en instaleer ik de boel; display doet het keurig, laat tijd, main, datum, RAM en CPU verbruik, etc zien. Maar waar ik eigenlijk nog veel meer waarde aan hecht dat is dat als je in het spel komt het dan ook je kogels etc laat zien.

Dus ik laat hem zoeken op games, vindt hij alleen SWAT 4 en Rome Total War, voor deze spellen kon ik dus de G1 t/m G18 toetsen voor programmeren om dingen te doen zoals texten verzenden en handellingen uitvoeren. Hij had daar namelijk een .lgp bestand voor nodig. Nou kan ik me best voorstellen dat dat er niet van nature inzit. Maar dat hoeft niet te zeggen dat ik dan als ik een ander spel speel geen opties kan krijgen over mijn kogels etc op de display. Dit moest je tenslotte met LCD doen en niet met LGP.

Maar ik heb nou werkelijk geen idee hoe ik dat dan op die display kan krijgen. Ik heb het boekje, readme files op mn computer, en zelfs de doos, helemaal doorgelezen en ik kom er niet uit.

Weet iemand hoe dit moet?

Bedankt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat er daarover een hoop staat in Het grote Logitech G-15 topic Deel 2. :) Op de eerste pagina zie ik iig al wat hoopgevende posts.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:56
zal zeggen .... kijk hier eens ... komen ook je spellen aan bod ;)

http://www.forum.watkanjedaarmee.nl/

ps. heb ook dit keybord en ben zeer tevreden. ( maar speel ook alleenmaar UT2004 )
vooral het licht is ideaal _/-\o_

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Standaard ondersteunt de G15 dit niet. Vind het zelf ook erg jammer. Het klopt gewoon niet wat op de doos staat!

Je kunt met de SDK (software Development Kit) zelf plugins schrijven voor games om zo de gewenste informatie op het display te tonen. Je kunt ook even kijken op www.g15forums.com of iemand al zo iets heeft ontwikkeld :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
Flappie schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:42:
Standaard ondersteunt de G15 dit niet. Vind het zelf ook erg jammer. Het klopt gewoon niet wat op de doos staat!

Je kunt met de SDK (software Development Kit) zelf plugins schrijven voor games om zo de gewenste informatie op het display te tonen. Je kunt ook even kijken op www.g15forums.com of iemand al zo iets heeft ontwikkeld :)
De Game developer dient hier software voor te schrijven.

Ik gebruik de Xfire Plugin, en in WoW kan je stats terug vinden. erg handig.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is je allemaal iets te rooskleurig voorgesteld. Lang niet alle spellen worden namelijk ondersteund. Plugins zijn wel te vinden (zoals gezegd)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als dat waar is wat jullie nu zeggen betekent het dus dat mijn display en mijn G1 t/m G18 toetsen zo ongeveer nutteloos zijn 'omdat ze de game niet ondersteunen'. Dat kan toch niet waar zijn? Dan heb ik dit keyboard dus eigenlijk gewoon helemaal voor niks gekocht op de belichting na.

En ik ben echt geen technicus dus schrijven van bestanden kan ik echt niet.

Weet iemand toevallig een site waar ik plugins voor bijvoorbeeld Call of Duty 2 kan downloaden want dat vind ik wel een goede game. Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan echt niemand waar een plugin voor Call of Duty 2 te vinden is? :(
Modbreak:Schoppen van een topic binnen 24u is niet de bedoeling. Gebruik de edit-knop als je iets toe te voegen hebt :o

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 25-04-2007 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik nog een keer dubbel post maar ik heb nu net zoals een paar van jullie ook een Xfire plugin gedownload. Nou kijk ik op de display en nou laat hij links boven ook dat icoontje van Xfire wel zien maar verder heb ik totaal geen idee wat ik verder kan doen. Kan iemand dat even vertellen want er zit helemaal geen readme of zo bij. En waar ik de files in het archief enzo in moet zetten?

Bedankt.
Modbreak:Dit begint asociaal te worden :/

Als je nogmaals twee keer achter elkaar post gaat je topic zonder pardon op slot :X

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 25-04-2007 10:47 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je toetsen kan je gewoon instellen, onder andere BF2142 en Brothers in Arms (dat was em toch?) ondersteunen native de G15, op ww.g15forum (s?) .com en www.g15mods.com staan de meeste plugins.

Overigens is 89€ best veel, hij staat voor 64€ in de PW ex verzend pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB), is nu een beetje laat maar miss handig voor de volgende keer.

Edit: Er zit idd zowat geen readme bij, ik neem aan dat Logitech ervanuit gaat dat gamers die toch niet lezen :P Als het goed is staat op je CD wel een beetje readme.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutch_Razor op 25-04-2007 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
[modbreak]Dit begint asociaal te worden :/

Als je nogmaals twee keer achter elkaar post gaat je topic zonder pardon op slot :X [/modbreak]
Zegt hij een minuut na de eerste 'ingreep'. Laat mij minimaal mijn kant van het verhaal ook even vertellen: als ik dit niet doe, dan verliest mijn topic de aandacht, dan kijkt niemand er meer omdat er dan staat dat er geen nieuwe posts zijn. Als ik een nieuwe post maak wel, vandaar, mijn excuses, ik weet dat het niet juist is maar ik had weinig keus. Ik heb nu gelukkig een goed antwoord. Ik hoop dan ook dat je dit stukje laat staan ipv verwijderd omdat ik een 'modbreak tegenspreek'.

Prijs is dus jammer zo als ik hoor, maar niks aan te doen, Logtech is een goed merk vind ik, hopelijk gaat 'ie een hele tijd mee. :)

Maar ik heb nu het een en het ander voor Xfire gedownload en ik hoop dat dat nu werkt, maar ik zoek nu ook alle forums die jij me noemt af voor iets van Call of Duty 2 maar dat is echt nergens te vinden. Is het dan moeilijk om daar zelf software voor te schrijven? Zo niet, dan wil ik het wellicht proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zegt hij een minuut na de eerste 'ingreep'. Laat mij minimaal mijn kant van het verhaal ook even vertellen: als ik dit niet doe, dan verliest mijn topic de aandacht, dan kijkt niemand er meer omdat er dan staat dat er geen nieuwe posts zijn. Als ik een nieuwe post maak wel, vandaar, mijn excuses, ik weet dat het niet juist is maar ik had weinig keus. Ik heb nu gelukkig een goed antwoord. Ik hoop dan ook dat je dit stukje laat staan ipv verwijderd omdat ik een 'modbreak tegenspreek'.
Ik laat het wel degelijk staan - maar gooi het topic naar aanleiding hiervan wel op slot.

Onschuldig een paar keer achter elkaar posten is nog tot daar aan toe, maar bewust schoppen om maar bovenaan de lijst met topics te blijven is asociaal. Waarom zou specifiek jouw topic daar recht op hebben en niet die van anderen :?

Het is juist daarom dat die regel van niet binnen 24u schoppen ingesteld is. Jij overtreedt die blijkbaar willens en wetens. Daar werken we niet aan mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.