UTP kabel maken zonder tang

Pagina: 1
Acties:
  • 15.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om een UTP kabel te maken zonder zo'n tang? Ik zit namelijk met het volgende probleem: Chello moet hier nog steeds langskomen om de UTP kabel goed te knijpen(hij had 3 draadjes door elkaar gehaald). Dit duurt nu echter al twee weken(ze zouden me bellen voor een afspraak, maar dit hebben ze nooit gedaan. Ik heb Chello nu al ongeveer 7 keer gebeld). Ik wou het dus zelf maar eens proberen te fixen. Er is geen computerboer in de buurt waar ik zo'n tang kan lenen.

Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Je zou t met een schroevendraaier kunnen doen, maar da's niet echt netjes.

paar opties:
scoor (leen) een utp tang. Worden ook gebruikt voor isdn, dus zo kan je t ook fixen

snelste manier: sloop een bestaande utp kabel en soldeer/plakband daar je kabel aan tot die chello boer langskomt..
voor 10Mbit (= je chello netwerkkaart) gaat dat prima, geeft geen storing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3621

Ik heb een keer iemand gehoord die bij de primafoon isdn pluggen had gehaald en met een waterpomptang utp kabels had zitten maken.

Het fijne weet ik er niet van. Ik koop ze meestal kant en klaar.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 20:23 schreef DJSmiley het volgende:
Je zou t met een schroevendraaier kunnen doen, maar da's niet echt netjes.

paar opties:
scoor (leen) een utp tang. Worden ook gebruikt voor isdn, dus zo kan je t ook fixen

snelste manier: sloop een bestaande utp kabel en soldeer/plakband daar je kabel aan tot die chello boer langskomt..
voor 10Mbit (= je chello netwerkkaart) gaat dat prima, geeft geen storing)
Dus de connector aan de kabel vastsolderen?? Dat kan toch niet(connector is plastic). Ik heb trouwens dus ook geen andere connector dan die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3621

Wat hij bedoelt is waarschijnlijk gewoon de verkeerd geprikte draadjes afknipt en de goede weer er aan soldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nee ik denk dat hij bedoelt dat je gewoon ergens de kabel moet strippen en de goede volgorde moet aanleggen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21120

Op dinsdag 06 februari 2001 20:20 schreef wcduck het volgende:
Is het mogelijk om een UTP kabel te maken zonder zo'n tang?
NIET :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:53
Ik heb bij de Primafoon een tang gehaald voor ISDN en die werkt ook prima voor UTP omdat ze allebei hetzelfde stekkerformaat gebruiken....tang kostte rond een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10304

je mag de mijne wel lenen. of als je in de buurt woont kom ik wel ff langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 11:00
Op dinsdag 06 februari 2001 20:25 schreef RopStop het volgende:
Ik heb een keer iemand gehoord die bij de primafoon isdn pluggen had gehaald en met een waterpomptang utp kabels had zitten maken.

Het fijne weet ik er niet van. Ik koop ze meestal kant en klaar.

Rob
ja klopt ik heb ze daar ook gehaald, ze zijn iets van 12,50 per 2 stekkers... heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Wat ik bedoel is idd:

Pak je kabel
Pak een utp kabel
Knip die door de midden
en strip de shit en soldeer in goeie volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14255

Of je huurt ff ergens zo'n tang....

Kweetniet waar jij zit, maar informatique verhuurt ze i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

KPN Primafoon verhuurt deze tangen (vragen naar een ISDN tang + connectoren).

Ik geloof fl. 50,- borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:35

DarkSide

theres no place like ::1

Met een schoevendraaier werkt ook goed hoor.
heb ik zelf ook gedaan. ok het kan netter. maar werkt wel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16167

Op dinsdag 06 februari 2001 20:46 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ik heb bij de Primafoon een tang gehaald voor ISDN en die werkt ook prima voor UTP omdat ze allebei hetzelfde stekkerformaat gebruiken....tang kostte rond een tientje...
sorry, maar het gedeelte van Nederland waar ik leef hebben deze een totaal andere maat. Een isdn tang helpt dus nix met UTP |:(
je kanhet met een schroevendraaiertje proberen. Gewoon hard op die ijzeren dingetjes drukken. Het werkt niet perfect, maar het is toch maar tijdelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 09:12
Hmmm, wat een gigantische n00b monteur :P Een beetje een RJ45 connector verkeerd op een UTP kabel zetten zeg :P Je zou dat schroevendraaier idee kunnen proberen, zal denk ik niet netjes worden maarja als het maar werkt toch? :) Al ben je van plan later nog UTP kabels te gaan knijpen zou ik een winkel op zoeken met een professionele tang, kost je ongeveer 35 euro maar dan heb je ook echt een goed stukje gereedschap. Je zou ook zo'n el cheapo ding ergens bij een elektrozaak/compuzaak kunnen halen waarmee je een paar kabels kan doen. Dat solderen zou ook een optie kunnen zijn alleen ik weet niet of dat echt goed gaat werken ivm die twistingen in de kabel enzo.

Ik weet niet of je de kleurcoderingen weet van een UTP kabel maar ik zal ze voor de zekerheid wel even neerzetten:

oranje/wit - orangje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op dinsdag 06 februari 2001 21:26 schreef localhost het volgende:
KPN Primafoon verhuurt deze tangen (vragen naar een ISDN tang + connectoren).

Ik geloof fl. 50,- borg.
Op informatique.nl staat deze tang:
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/550068.gif
voor 38 euro, best duur vind ik eigenlijk!

Bij ADSL kreeg ik echt zo'n hoopje plastic, dat schatte ik echt niet op deze prijs! :'(

Zonder tang, kán wel, als je er beetje handig in bent en het vaker gedaan hebt. Doe je het voor het eerst, heb je echt zo'n tang nodig, vrees ik. Bij ADSL starterspakket kreeg ik hem gratis, woon je in de buurt? Kom ff langs ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 20:43
Op donderdag 09 mei 2002 09:13 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

w00t, volgens mij zijn ze nieuw iets van 10 euro :o :z
Nieuw iets van 10 € :?

Een goeie utp tang kost je er toch wel 30 hoor maar goed waarom koop je er niet gewoon eentje, die dingen komen altijd van pas en gaan superlang mee. :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

Pogostokje

* twiet *

w00t, volgens mij zijn ze nieuw iets van 10 euro :o :z
Jaaaaa, maar borg krijg je terug en aanschafprijs niet. :P

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

Pogostokje

* twiet *

Een goeie utp tang kost je er toch wel 30 hoor maar goed waarom koop je er niet gewoon eentje, die dingen komen altijd van pas en gaan superlang mee. :)
Precies! Ik zal je sterker vertellen, zo'n tang waar je ook RJ11 en RJ10 mee kan doen (dus dan ben je wel overal op voorbereid) kost rustig 100 euro.
Zo'n tang van 10 euro daar gaan de 'aandrukpennen' van krom staan, het mesje (als hij ook kan strippen) wordt bot, enz... |:(
Mijn vader zegt altijd: koop liever 1x duur gereedschap dan dat je elke 3 jaar opnieuw je goedkope gereedschap moet kopen. En mijn vader heeft altijd gelijk, dus ... :P

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op donderdag 09 mei 2002 09:21 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

Precies! Ik zal je sterker vertellen, zo'n tang waar je ook RJ11 en RJ10 mee kan doen (dus dan ben je wel overal op voorbereid) kost rustig 100 euro.
Zo'n tang van 10 euro daar gaan de 'aandrukpennen' van krom staan, het mesje (als hij ook kan strippen) wordt bot, enz... |:(
Mijn vader zegt altijd: koop liever 1x duur gereedschap dan dat je elke 3 jaar opnieuw je goedkope gereedschap moet kopen. En mijn vader heeft altijd gelijk, dus ... :P
Kijk daar ben ik het mee eens, dat zei ik zelf ook al een beetje die dingen gaan nooit kapot en zijn hun geld dus meer dan waard. Al is die variant van 100 € misschien een beetje overkill voor de hobby'ist.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Op donderdag 09 mei 2002 08:47 schreef ISN het volgende:

[..]

sorry, maar het gedeelte van Nederland waar ik leef hebben deze een totaal andere maat. Een isdn tang helpt dus nix met UTP |:(
je kanhet met een schroevendraaiertje proberen. Gewoon hard op die ijzeren dingetjes drukken. Het werkt niet perfect, maar het is toch maar tijdelijk :)
?:?:? ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26795

Op dinsdag 06 februari 2001 20:43 schreef Hiddinkytoys het volgende:

[..]

NIET :o
Toch wel, lipje v/d connector in een bankschroef, klein plat schroevendraaiertje en klaar. (Het is idd wel wat prusten, maar het gaat opzich goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op donderdag 09 mei 2002 09:32 schreef X-terior het volgende:

[..]

Toch wel, lipje v/d connector in een bankschroef, klein plat schroevendraaiertje en klaar. (Het is idd wel wat prusten, maar het gaat opzich goed).
Ja en dan heb je net al je kabels getrokken en haal je de werkbank met je bankschroef niet meer :+
Dus een tang werkt toch wel wat makkelijker.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

niet betalen todat het in orde is,

niet prutsen met solderen/ schroevendraaier, de dag dat die monteur toch langs komt schrikt hij zich een bult.

of

Elke compwinkel heeft zoon tang, leen/huur die ff en koop enkele reservestekkers want als het je eerste keer is zou je ook wel eens kunnen missen (draadjes niet ver genoeg, draadje dat toch verkeerd gekropen is etc..)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

heb je al geprobeerd contact op te nemen met het installatie bedrijf dat bij je langsgeweest is??

UPC huurt daar nl. weer anderen voor in en die horen alles werkend af te leveren. (bij mij was het CSS dat alles kwam installeren). ik heb ook wat problemen gehad en dit heeft CSS binnen korte termijn (<week) opgelost. denk dat je dus beter met dit bedrijf (als het bij jou ook CSS is) kontakt op kan nemen. dit staat ook ergens op de installatie opdracht bon. het telefoonnummer van CSS heb ik nog wel ergens als je die nodig hebt moet je me maar ff meelen.
Op donderdag 09 mei 2002 09:41 schreef leffe_blond het volgende:
niet betalen todat het in orde is,

niet prutsen met solderen/ schroevendraaier, de dag dat die monteur toch langs komt schrikt hij zich een bult.

of

Elke compwinkel heeft zoon tang, leen/huur die ff en koop enkele reservestekkers want als het je eerste keer is zou je ook wel eens kunnen missen (draadjes niet ver genoeg, draadje dat toch verkeerd gekropen is etc..)
Ik heb nu al sinds eind januari een abbo op chello maar ik heb nog steeds geen rekening gezien, ( ik weet dat ik hier niet de enige in ben; ken er nog zo 3, waarvan 1 al meer dan een half jaar een abbo heeft). dus dat niet betalen voordat het in orde is zit wel goed. :9

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17712

Koop een meter UTP kabel met de stekkers eraan, knip hem door en zet hem met kroonsteentjes vast aan het stuk dat aan je kablemodem zit.
Totale kosten ehm 5 euro?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 20:23
Bij primafoon hebben ze ISDN stekkers die je zelf in elkaar kan zetten. Er zitten gewoon 8 pinnen in, en je kan m dus ook gebruiken voor je netwerk. Ze zijn een beetje lomp, maar het principe is simpel. Je legt de draadjes erin, met een waterpomptang of ander lomp gereedschap knijp je het dekseltje dicht. Jarenlang gebruikt als ISDN, en ook tijdelijk om er internet doorheen te jagen.

Bij Karwei hebben ze ook tangen die geschikt zijn voor Netwerk en modulaire telefoonstekkers. Kwalitatief een best aardig ding voor de hobbyist. Ze verkopen er ook de bijpassende stekkers. :) Erg flexe dingen, waarbij je de aders van je CAT5 kabeltje in een soort van hoesje doet, waarna het geheel gemakkelijk in elkaar kan worden geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb dr een bij de HEMA gehaald voor 10 nederlandse guldens, werkt als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Vaag om ineens een topic van mij voorbij zien te vliegen dat al meer dan een jaar oud is. Waarom is het eigenlijk omhoog gehaald? Het is inmiddels nu opgelost. Ik heb het gedaan dmv de draadjes in de kabel te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 09 mei 2002 08:47 schreef ISN het volgende:

[..]

Ook al had je je vergist in het jaartal, dan nog was het een topic van 2 maanden oud geweest.
Waarom je dit topic dus omhoog kicked is mij volledig onduidelijk :? :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.