I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
paar opties:
scoor (leen) een utp tang. Worden ook gebruikt voor isdn, dus zo kan je t ook fixen
snelste manier: sloop een bestaande utp kabel en soldeer/plakband daar je kabel aan tot die chello boer langskomt..
voor 10Mbit (= je chello netwerkkaart) gaat dat prima, geeft geen storing)
Verwijderd
Het fijne weet ik er niet van. Ik koop ze meestal kant en klaar.
Rob
Dus de connector aan de kabel vastsolderen?? Dat kan toch niet(connector is plastic). Ik heb trouwens dus ook geen andere connector dan die erop zit.Op dinsdag 06 februari 2001 20:23 schreef DJSmiley het volgende:
Je zou t met een schroevendraaier kunnen doen, maar da's niet echt netjes.
paar opties:
scoor (leen) een utp tang. Worden ook gebruikt voor isdn, dus zo kan je t ook fixen
snelste manier: sloop een bestaande utp kabel en soldeer/plakband daar je kabel aan tot die chello boer langskomt..
voor 10Mbit (= je chello netwerkkaart) gaat dat prima, geeft geen storing)
Verwijderd
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
NIETOp dinsdag 06 februari 2001 20:20 schreef wcduck het volgende:
Is het mogelijk om een UTP kabel te maken zonder zo'n tang?
ja klopt ik heb ze daar ook gehaald, ze zijn iets van 12,50 per 2 stekkers... heel makkelijkOp dinsdag 06 februari 2001 20:25 schreef RopStop het volgende:
Ik heb een keer iemand gehoord die bij de primafoon isdn pluggen had gehaald en met een waterpomptang utp kabels had zitten maken.
Het fijne weet ik er niet van. Ik koop ze meestal kant en klaar.
Rob
Pak je kabel
Pak een utp kabel
Knip die door de midden
en strip de shit en soldeer in goeie volgorde
Verwijderd
Kweetniet waar jij zit, maar informatique verhuurt ze i.i.g.
Ik geloof fl. 50,- borg.
heb ik zelf ook gedaan. ok het kan netter. maar werkt wel
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
sorry, maar het gedeelte van Nederland waar ik leef hebben deze een totaal andere maat. Een isdn tang helpt dus nix met UTPOp dinsdag 06 februari 2001 20:46 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ik heb bij de Primafoon een tang gehaald voor ISDN en die werkt ook prima voor UTP omdat ze allebei hetzelfde stekkerformaat gebruiken....tang kostte rond een tientje...
je kanhet met een schroevendraaiertje proberen. Gewoon hard op die ijzeren dingetjes drukken. Het werkt niet perfect, maar het is toch maar tijdelijk
Ik weet niet of je de kleurcoderingen weet van een UTP kabel maar ik zal ze voor de zekerheid wel even neerzetten:
oranje/wit - orangje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin
Op informatique.nl staat deze tang:Op dinsdag 06 februari 2001 21:26 schreef localhost het volgende:
KPN Primafoon verhuurt deze tangen (vragen naar een ISDN tang + connectoren).
Ik geloof fl. 50,- borg.

voor 38 euro, best duur vind ik eigenlijk!
Bij ADSL kreeg ik echt zo'n hoopje plastic, dat schatte ik echt niet op deze prijs!
Zonder tang, kán wel, als je er beetje handig in bent en het vaker gedaan hebt. Doe je het voor het eerst, heb je echt zo'n tang nodig, vrees ik. Bij ADSL starterspakket kreeg ik hem gratis, woon je in de buurt? Kom ff langs
Nieuw iets van 10 €Op donderdag 09 mei 2002 09:13 schreef PromWarMachine het volgende:
[..]
w00t, volgens mij zijn ze nieuw iets van 10 euro![]()
Een goeie utp tang kost je er toch wel 30 hoor maar goed waarom koop je er niet gewoon eentje, die dingen komen altijd van pas en gaan superlang mee.
Leeg
Jaaaaa, maar borg krijg je terug en aanschafprijs niet.w00t, volgens mij zijn ze nieuw iets van 10 euro![]()
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Precies! Ik zal je sterker vertellen, zo'n tang waar je ook RJ11 en RJ10 mee kan doen (dus dan ben je wel overal op voorbereid) kost rustig 100 euro.Een goeie utp tang kost je er toch wel 30 hoor maar goed waarom koop je er niet gewoon eentje, die dingen komen altijd van pas en gaan superlang mee.
Zo'n tang van 10 euro daar gaan de 'aandrukpennen' van krom staan, het mesje (als hij ook kan strippen) wordt bot, enz...
Mijn vader zegt altijd: koop liever 1x duur gereedschap dan dat je elke 3 jaar opnieuw je goedkope gereedschap moet kopen. En mijn vader heeft altijd gelijk, dus ...
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Kijk daar ben ik het mee eens, dat zei ik zelf ook al een beetje die dingen gaan nooit kapot en zijn hun geld dus meer dan waard. Al is die variant van 100 € misschien een beetje overkill voor de hobby'ist.Op donderdag 09 mei 2002 09:21 schreef Pogostokje het volgende:
[..]
Precies! Ik zal je sterker vertellen, zo'n tang waar je ook RJ11 en RJ10 mee kan doen (dus dan ben je wel overal op voorbereid) kost rustig 100 euro.
Zo'n tang van 10 euro daar gaan de 'aandrukpennen' van krom staan, het mesje (als hij ook kan strippen) wordt bot, enz...
Mijn vader zegt altijd: koop liever 1x duur gereedschap dan dat je elke 3 jaar opnieuw je goedkope gereedschap moet kopen. En mijn vader heeft altijd gelijk, dus ...
Leeg
Verwijderd
?:?Op donderdag 09 mei 2002 08:47 schreef ISN het volgende:
[..]
sorry, maar het gedeelte van Nederland waar ik leef hebben deze een totaal andere maat. Een isdn tang helpt dus nix met UTP
je kanhet met een schroevendraaiertje proberen. Gewoon hard op die ijzeren dingetjes drukken. Het werkt niet perfect, maar het is toch maar tijdelijk
Verwijderd
Toch wel, lipje v/d connector in een bankschroef, klein plat schroevendraaiertje en klaar. (Het is idd wel wat prusten, maar het gaat opzich goed).Op dinsdag 06 februari 2001 20:43 schreef Hiddinkytoys het volgende:
[..]
NIET
Ja en dan heb je net al je kabels getrokken en haal je de werkbank met je bankschroef niet meerOp donderdag 09 mei 2002 09:32 schreef X-terior het volgende:
[..]
Toch wel, lipje v/d connector in een bankschroef, klein plat schroevendraaiertje en klaar. (Het is idd wel wat prusten, maar het gaat opzich goed).
Dus een tang werkt toch wel wat makkelijker.
Leeg
niet prutsen met solderen/ schroevendraaier, de dag dat die monteur toch langs komt schrikt hij zich een bult.
of
Elke compwinkel heeft zoon tang, leen/huur die ff en koop enkele reservestekkers want als het je eerste keer is zou je ook wel eens kunnen missen (draadjes niet ver genoeg, draadje dat toch verkeerd gekropen is etc..)
You don't need eyes to see, you need vision
UPC huurt daar nl. weer anderen voor in en die horen alles werkend af te leveren. (bij mij was het CSS dat alles kwam installeren). ik heb ook wat problemen gehad en dit heeft CSS binnen korte termijn (<week) opgelost. denk dat je dus beter met dit bedrijf (als het bij jou ook CSS is) kontakt op kan nemen. dit staat ook ergens op de installatie opdracht bon. het telefoonnummer van CSS heb ik nog wel ergens als je die nodig hebt moet je me maar ff meelen.
Ik heb nu al sinds eind januari een abbo op chello maar ik heb nog steeds geen rekening gezien, ( ik weet dat ik hier niet de enige in ben; ken er nog zo 3, waarvan 1 al meer dan een half jaar een abbo heeft). dus dat niet betalen voordat het in orde is zit wel goed.Op donderdag 09 mei 2002 09:41 schreef leffe_blond het volgende:
niet betalen todat het in orde is,
niet prutsen met solderen/ schroevendraaier, de dag dat die monteur toch langs komt schrikt hij zich een bult.
of
Elke compwinkel heeft zoon tang, leen/huur die ff en koop enkele reservestekkers want als het je eerste keer is zou je ook wel eens kunnen missen (draadjes niet ver genoeg, draadje dat toch verkeerd gekropen is etc..)
Van klussen krijg je grijze haren
Verwijderd
Totale kosten ehm 5 euro?
Bij Karwei hebben ze ook tangen die geschikt zijn voor Netwerk en modulaire telefoonstekkers. Kwalitatief een best aardig ding voor de hobbyist. Ze verkopen er ook de bijpassende stekkers.
Ook al had je je vergist in het jaartal, dan nog was het een topic van 2 maanden oud geweest.Op donderdag 09 mei 2002 08:47 schreef ISN het volgende:
[..]
sorry, maar het gedeelte van Nederland waar ik leef hebben deze een totaal andere maat. Een isdn tang helpt dus nix met UTP
Waarom je dit topic dus omhoog kicked is mij volledig onduidelijk
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()