Ik heb een oud pc'tje staan die het bovenstaande allemaal moet gaan doen op dit moment doet hij alleen het internet delen mbv freesco maar aangezien hij toch altijd aanstaat wil ik hem meer laten doen.
Ik wil liever geen x draaien aangezien ik linux "goed" wil leren maar welke programma's heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen onder de console?
ik heb de volgende eisen:
mp3 speler:
-ik moet kunnen zoeken in mijn playlist
-op een manier ala napster een playlist kunnen maken (dus een grote lijst met al mijn nummers erin die zoekbaar is en dan enter geven om hem in de kleine lijst te zetten die die afspeelt)
-internet delen
-moet het gewoon doen en port kunnen forwarden lijkt me geen probleem
bestanden en printer delen:
ik heb een epson 440 die moet het toch gewoon doen?
samba kan toch gewoon onder console draaien?
Ik zat zelf aan debian of slackware te denken aangezien die bekend staan als distri's die weinig voor je doen?
kan ik misschien beter even wachten op de nieuwe 2.4 kernel omdat die betere support voor sound geeft toch?
me soundcard moet ik nog even opzoeken maar die heeft het al een keer gedaan onder linux dus die geeft ook geen problemen?
bij voor baat dank.
Ik wil liever geen x draaien aangezien ik linux "goed" wil leren maar welke programma's heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen onder de console?
ik heb de volgende eisen:
mp3 speler:
-ik moet kunnen zoeken in mijn playlist
-op een manier ala napster een playlist kunnen maken (dus een grote lijst met al mijn nummers erin die zoekbaar is en dan enter geven om hem in de kleine lijst te zetten die die afspeelt)
-internet delen
-moet het gewoon doen en port kunnen forwarden lijkt me geen probleem
bestanden en printer delen:
ik heb een epson 440 die moet het toch gewoon doen?
samba kan toch gewoon onder console draaien?
Ik zat zelf aan debian of slackware te denken aangezien die bekend staan als distri's die weinig voor je doen?
kan ik misschien beter even wachten op de nieuwe 2.4 kernel omdat die betere support voor sound geeft toch?
me soundcard moet ik nog even opzoeken maar die heeft het al een keer gedaan onder linux dus die geeft ook geen problemen?
bij voor baat dank.