Toon posts:

mp3 speler, internet, bestanden, printer delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud pc'tje staan die het bovenstaande allemaal moet gaan doen op dit moment doet hij alleen het internet delen mbv freesco maar aangezien hij toch altijd aanstaat wil ik hem meer laten doen.
Ik wil liever geen x draaien aangezien ik linux "goed" wil leren maar welke programma's heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen onder de console?
ik heb de volgende eisen:
mp3 speler:
-ik moet kunnen zoeken in mijn playlist
-op een manier ala napster een playlist kunnen maken (dus een grote lijst met al mijn nummers erin die zoekbaar is en dan enter geven om hem in de kleine lijst te zetten die die afspeelt)
-internet delen
-moet het gewoon doen en port kunnen forwarden lijkt me geen probleem
bestanden en printer delen:
ik heb een epson 440 die moet het toch gewoon doen?
samba kan toch gewoon onder console draaien?

Ik zat zelf aan debian of slackware te denken aangezien die bekend staan als distri's die weinig voor je doen?
kan ik misschien beter even wachten op de nieuwe 2.4 kernel omdat die betere support voor sound geeft toch?
me soundcard moet ik nog even opzoeken maar die heeft het al een keer gedaan onder linux dus die geeft ook geen problemen?

bij voor baat dank.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Alles wat je wilt kan. Die Epson printer moet geen probleem zijn, epson wordt goed ondersteund. Samba draait uiteraard als daemon (een 'service', in Windows-termen), en daarvoor maakt het niet uit of je in X draait, in tekst mode of zelfs zonder scherm. De configuratie kan je doe via Swat vanaf een andere computer, en dat werkt via een browser, en is dus wel grafisch.
Het soort playlists die je wilt zijn ook te krijgen, en hebben dan vaak ook een browser-interface. (en er hangt vaak een SQL database achter!)
Mp3's afspelen kan uiteraard ook van af de console.

Het probleem van alles hier boven is dat het nogal wat vraagt van je compu. Ik weet niet wat voor pc je nog hebt staan, maar ik heb hier een Pentium 75 met 48Mb geheugen staan, en die kan dus mooi geen 44khz/16bits stereo geluid produceren. (hij is ook SMTP, POP3 en HTTP server - vaak zeker 2 java applets actief - , router en doet NAT voor twee netwerken).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pentium 133 met 16 mb maar ik weet wel dat het allemaal kan maar welke progjes heb ik nodig?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ff zoeken op Freshmeat voro de programmaatjes en op GoT om uit te zoeken hoe je bv. internet moet delen. Dat is al 10x uitgelegd, en ga ik dus hier niet nog een keer doen.

Die 16Mb is trouwens wel erg weinig. Om je bestanden en een printer te delen heb je Samba nodig, en dat gebruikt al 5Mb geheugen. Als je meer geheugen kan 'regelen', zou ik dat zeker doen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Dat internet delen is ook het probleem niet nee :)
Maar met 16 mb is samba dus een beetje te veel goed dan prik ik er wat bij ik heb op freshmeat gezocht voor een console mp3 speler daar krijg ik echter een gigantische lijst dus ik denk misschien weet er iemand een goeie uit zijn hoofd scheelt mij een hoop zoek en uitprobeer werk. :+
Welke distri moet ik echter gebruiken en kan ik idd beter op de 2.4 kernel wachten?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Debian lijkt me geen slechte keus voor deze toepassingen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat speur werk gedaan en denk een goeie distri gevonden te hebben peunut linux. Niet erg bekend wel erg geschikt voor dit doel.
Maar nu ben ik nog op zoek naar een goeie console based mp3 speler en eventueel een console based web browser die wel plaatjes javascript ed ondersteund.
Pagina: 1