[bedrijfsnetwerkje] Traag met laden, niet met ontvangen data

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29
Ik heb een netwerkje aangelegd in een cafe, aangezien ze daar nu internet hebben. Echter werkt dit ontzettend traag.

Situatie 'schets'
internet (op ISDN lijn) komt binnen op splitter (oranje en oranje-wit) en gaat naar modem en andere kabel naar telefooncentrale.

Vanaf modem UTP kabel naar zolder (langs verwarmingsbuis, weet niet of dit erg van invloed kan zijn). Op zolder ligt een hubje (sweex R0001, broadband router, is gewoon hubje met wat instellingsmogelijkheden). Aan het hubje zitten weer drie computers vast.

Nou is de internet verbinding erg traag, opzich zou het niet heel vreemd hoeven te zijn maar toch vind ik het wel raar aangezien als je een bestand download dit toch met 160kb/s gaat. Dus aan de doorvoersnelheid ligt het denk ik niet. Wel ging ik een avast-virusscanner update installeren en die ging heel even snel, dan weer een tijdje niks. Dus het zou kunnen zijn dat dat het probleem is alleen dat internet explorer gewoon er een gemiddelde van maakt.

Ik ging om het te testen even naar Gmail en daar duurde de eerste keer inloggen 35 seconden. En later kregen we ook het bericht op Gmail dat het langer duurde dan normaal.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Trek die router er eens tussenuit :)

Lijkt me trouwens sterk dat jij met je normale isdn lijn zo'n snelheid haalt.
Of bedoel je dat het een adsl modem is? ;)

En is dit op alle pc's?

• Shinji
Ja, is ADSL over ISDN lijn
Maar ik ga even router er tussenuit knallen, probleem is dat ik dan met mijn eigen computer alleen kan testen die zowieso veel sneller is want wat op zolder staat zijn ouwe barrels.
Maar goed, ik laat het nog even weten.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Shinji schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:18:
Ja, is ADSL over ISDN lijn
Maar ik ga even router er tussenuit knallen, probleem is dat ik dan met mijn eigen computer alleen kan testen die zowieso veel sneller is want wat op zolder staat zijn ouwe barrels.
Maar goed, ik laat het nog even weten.
Kan best zijn dat die router het niet echt aan kan hoor... Maar het kan natuurlijk ook aan die systemen liggen die boven staan (wat zijn de specs?).

• Shinji
Ik zit nu zonder de sweex ertussen echter daarnet bij Gmail inloggen duurde nog heel lang, hij bleef dan op een witte pagina staan waarna je normaal gesproken rechtsboven een blokje met "loading" te zien krijgt. Echter gebeurt dit dan niet, pas bij een refresh gaat die verder. Wat ik me afvraag, het is een dubbele ISDN lijn (oranje/wit, oranje, blauw/wit, blauw). Echter zat voordat ze internet kregen de beide oranje direct op de telefoon centrale (S4 van KPN) ofzo. Nou heb ik dat lijntje op een RJ-11 gezet (in het midden de beide oranje draadjes) maar is het dan niet zo dat die een lijn verdeeld over zowel telefoon en internet waardoor die dus heel de tijd moet 'switchen'. Zou het kunnen helpen als ik de blauwe er bij doe (zitten nu op een andere telefooncentrale). Dan zou de RJ-11 zoiets worden als blauw-oranje-oranjewit-blauw-wit.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Meerdere telefoonlijnen door 1 kabel?
Geen goed idee.

Misschien is een tekening en foto van je meterkast (of waarje momdem ook maar hangt) een goed idee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 23-04-2007 15:41 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Shinji
Ja, zou goed idee zijn, maar geen digicam bijdehand dus dan maar poging tot tekening.

Nou weet ik niet precies de ins en outs van ISDN maar ik dacht dat er twee lijnen over 1 fysieke lijn konden, dus vandaar deze constructie, als dit zou werken wouden we de andere telefoonlijn op een tweede telefooncentrale zetten.

Situatietekeningetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.wesdijk.net/netwerk.jpg

//edit
Overigens komt om een of andere rare reden de telefoonlijn binnen op UTP kabel maar dat zou volgens mij niks uit moeten maken

[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 23-04-2007 16:19 ]

• Shinji
Het probleem is opgelost, ik zat nog eens goed naar die sweex te kijken en dat bleek dus een router te zijn en twee routers achter elkaar leverde dus teveel vertraging op (had niet verwacht dat dat zoveel was). Alles werkt nu soepel en snel.
Bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Router achter router kan werken, maar dan moet je verschillende IP reeksen aanmaken.

Ik zat eerste even te denken aan een dns probleem, of een netwerkschijf die er niet is, dat vertraagt namelijk ook wel aardig.....niet in de overdracht, maar gewoon in de wachttijden.

Maar is opgelost....mooi zo

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35

Crusader

Arc Nature

edit: never mind... zag niet dat splitter en telefoon op fysiek andere aderparen zat...

[ Voor 79% gewijzigd door Crusader op 23-04-2007 23:25 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1