Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:15
Deze week is er een Medion GPS te koop in de Aldi. Weet iemand welk type dit is? Ik zie niet direct een type staan en vind het ook niet terug op de Medion website.
Is het mogelijk om een (fiets) route die op internet staat zoals bij bikely.com te downloaden en te volgen met een dergelijk toestel. Ik heb al op dit forum gezocht, maar vind niet direkt een antwoord (de vraag is wel al gesteld).

· 3,5' lcd-touchscreen met 65.536 kleuren
· 3D-weergave en spraakgestuurde begeleiding naar uw bestemming
· De nieuwste navigatiesoftware: MEDION Navigator ME 2.3 TA
· Ultraplatte behuizing van slechts 21 mm
· Grensoverschrijdende navigatie binnen Europa (tot op huisnummer indien beschikbaar)
· Kaarten voor Europa gedeeltelijk voorgeïnstalleerd (complete kaartgegevens en korte handleiding op dvd-rom)

Technische gegevens:
· 1 GB intern geheugen
· Gebaseerd op Windows CE 5.0
· Samsung 400MHz-processor
· 3,5' kleurendisplay met 65.536 kleuren

Aansluitingen:
· SD/MMC-kaartsleuf
· Mini-USB
· Oortelefoon

Systeemvereisten:
· Microsoft® Windows 2000/XP/Vista
· Intel® Pentium® 750MHz-processor of sneller
· Dvd-rom-station
· USB-interface
· 12 V sigarettenaansteker
· Kaartlezer wordt aanbevolen

Software:
· MEDION Navigator ME 2.3 TA (keuze uit 16 talen)
· Travel Guide: aanvullende, nuttige informatie over 50 steden en gebieden, bijv. Algarve, Parijs, Rome, Londen en nog veel meer.
· Picture Viewer: uw favoriete foto's bekijken op het 3,5' kleurendisplay

Verpakking:
· Mobiel GPS-navigatiesysteem
· Navigatiesoftware MEDION Navigator ME 2.3 TA
· Stereo-oortelefoon
· USB-synchronisatiekabel
· Autohouder met zuignap
· 12V auto-laadkabel
· Externe TMC-module
· Opbergtas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29

mendel129

Radioactivator

sterkere vraag nog, het is gebaseerd op Gebaseerd op Windows CE 5.0...
zou je er dan een volledige pda van kunnen maken? of zou dit geblokkeert zijn?

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 17:08
Dit is een MD96130 (alhoewel de handleiding 96202 vermeldt, maar daar is nauwelijks iets over te vinden met google). Heb hem gisteren gekocht dus nog nauwelijks kunnen proberen, alleen vandaag een kort ritje. Ik heb nog maar weinig ervaring met GPS systemen, maar vind hem toch al beter meevallen dan die van mijn pa (ook iets vrij cheap).

Ik heb de volgende thread gevonden op pocketinfo.nl om dit ding te tweaken, ben er momenteel aan het proberen een mp3 player op te krijgen:
http://forum.pocketinfo.n...02-medion-md-96130-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Ok heb net TCPMP erop gezet: een erg versatiel spelertje voor audio en video. Works like a charm! In het SD card slot kun je een kaartje steken met daarop je files (zodat je geen map data moet verwijderen om media te kunnen spelen), naar het schijnt werken kaartjes van 2GB zelfs.

Heb ook een explorer icoontje op het hoofdscherm gezet, handig om te kunnen zien hoeveel plaats er vrij is op de kaarten en om eender welk ander programma te starten (control panel...).

Leuk dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie hem bij de Nederlandse Aldi niet staan, wel bij de Duitse Aldi Süd (per 3 mei a.s.) , maar aangezien ik vlakbij de grens woon is dat geen probleem. Ik zie er niet bij staan welke GPS ontvanger er in zit. Is het een Sirf III of iets anders ?

Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/kw18_do_01_d.jpg

Edit: Het schijnt de Medion GoPal 315 te zijn met inderdaad een Sirf III ontvanger, zoals op dit forum vermeld wordt.

Edit2: Arghh, nu pas na het profiel van TS gelezen te hebben kom ik er achter dat hij in Belgenland woont.

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 27-04-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:43
mendel129 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:33:
sterkere vraag nog, het is gebaseerd op Gebaseerd op Windows CE 5.0...
zou je er dan een volledige pda van kunnen maken? of zou dit geblokkeert zijn?
vraag ik me ook ook al af bij mijn Navman icn 550....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Inderdaad Henk, was een aktie in België.

Via MS ActiveSync kan je er elk windows CE programma op installeren dat je wil. Dan is het kwestie van de juiste file (xml) aan te passen zodat er een icoontje naar het programma verschijnt.
Als er iemand uitgebreide instructies wil, wil ik die wel eens posten.

Gisteravond divx'je gekeken in bed hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:43
teaser schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:21:

Via MS ActiveSync kan je er elk windows CE programma op installeren dat je wil. Dan is het kwestie van de juiste file (xml) aan te passen zodat er een icoontje naar het programma verschijnt.

werkt dat ook bij die navman voor mij? DM me dan ff hoe dat dan werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Het installeren van extra software kan mogelijk wel lukken op je navman, maar daarmee kan je er nog niet zomaar aan natuurlijk. Het te voorschijn krijgen van een shortcut naar de applicatie is afhankelijk van welke software er bovenop die windows ce draait. In het geval van mijn Medion is dit (volgens de doos) Medion Navigator ME 2.3TA.

Heeft er al iemand de TMC gebruikt? Ik vind nergens een menuutje waar je TMC instellingen kan doen, en ik neem aan dat je toch tenminste de FM frequentie moet kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217418

Ik ben erg geinteresseerd in deze info, is het mogelijk deze even door te spelen.

Verder heb ik ook problemen om de dvd te gebruiken. Het gopal assitant programma geeft mij meerdere verwijzingen naar driveletters (en daarachter geen geheugenkaart aanwezig) en een regel, active sync (geen geheugenkaart aanwezig) ( ik had reeds active sync geinstalleerd). Hier kan ik alleen nog maar op beeindigen drukken. Ik wil eigenlijk een vlotte backup mken, wat me niet echt lukt in actoive sync.
teaser schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217515

teaser schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:19:
Ok heb net TCPMP erop gezet: een erg versatiel spelertje voor audio en video. Works like a charm!

Heb ook een explorer icoontje op het hoofdscherm gezet, handig om te kunnen zien hoeveel plaats er vrij is op de kaarten en om eender welk ander programma te starten (control panel...).
Bij mij werkt de navigator goed en nu zou ik graag een MP3 speler willen toevoegen. Ik begrijp dat het jou gelukt is. Wil je mij uitleggen hoe ik dat moet aanpakken. (ik ben geen held in dit soort dingen ;) )

Idem voor dat explorer icoontje.

Weet jij misschien ook iets over een radar / flits detector mogelijkheid in het navigatie programma?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 23-07-2007 20:04 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217541

Mijn PC is uitgerust met Vista.

Gopal assistant werkt niet als hij geen activesync aantreft. Bij vista is dit een probleem daar hij deze niet wilt te installeren. Er wordt voorgesteld de "windows mobile apparaat" te installeren. Ik heb dit dan ook gedaan. Echter de gopal assistant past zich wat dit betreft niet aan.

Echter in de folder van Aldi staat het label van Vista vermeld.

Kaarten toevoegen door ze te kopiëren en in de MapRegions te plaatsen werkt wel, maar met een assistant zou dit eenvoudiger zijn.

Iemand een oplossing?

PS: welk is de grootste SD/MMC kaart die gebruikt kan worden ( 25/4/2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:00
kan hier tomtom op draaie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94185

Ik krijg er niets op geinstalleerd en online guides zijn veel te moeilijk, ik voel me een noob :D Ik heb tomtom6 ook thuis liggen en ik zou graag eens testen of het op deze mooie gps werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Ok, hier dan de uitleg.
Om te beginnen moet je ActiveSync geïnstalleerd hebben op je pc. Deze staat op cd, maar beter is nog om de laatste versie van de MS site te downloaden.
Eens je de Medion geplugd hebt, zal ActiveSync een popup tonen. Kies hier voor 'Guest'. Je kan dan door op 'Explore' te klikken browsen in de directorystructuur van de Medion.

een shortcut naar explorer aanmaken
- zoek het bestand MENU.XML in \My Flash Disk\Navigation\MENU en kopieer dit naar je pc (maak een reservekopie)
- open dit bestand met een text editor zoals wordpad
- scroll naar beneden naar de volgende regel:
code:
1
<screenres resolutionX="320" resolutionY="240" skin="navigation\menu\menu320240.skn" >

Hier begint de configuratie van de menustructuur. Alle aanpassingen in het gedeelte erboven zullen geen effect hebben!
- scroll verder naar de volgende regel:
code:
1
<group name="multimedia">

- plaats voor deze regel het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<app name="Explorer" mandatory="0">
  <title text="" color="255,227,255" halign="left" valign="bottom" font="Arial,16,BOLD"></title>
  <icon posX="5" posY="30" width="45" height="50">
    <resource path="\My Flash Disk\Programs\explorer.png" />
  </icon>
  <action path="\Windows\explorer.exe"></action>
</app>

- sla dit bestand op en kopieer het naar de Medion over de oude versie (denk aan de backup)
- reboot de Medion (powerknop kort induwen en dan op de groene knop op het scherm klikken)
- het explorer icoon zou nu linksboven moeten verschijnen

mediaplayer installeren
Ik gebruik TCPMP als mediaplayer, deze speelt zowat alles van jpg tot mp3 en divx. Enkel voor mp4 (van Apple) bestanden moet je een extra AAC plugin installeren.

- download TCPMP hier. Als deze link niet werkt, hier is een mirror. tcpmp.setup.0.71.exe is degene die je nodig hebt (of een nieuwere versie).
- start de setup, de activesync installer zal overnemen en vragen of je op de default locatie wilt installeren. Kies hier 'ja'.
- op het scherm van de Medion zal je zien dat de installatie automatisch voltooid wordt.
- nu moeten we opnieuw een shortcut toevoegen. Open MENU.XML opnieuw en scroll weer tot bijna helemaal onderaan tot deze regel:
code:
1
<app name="mp3player" mandatory="0">

- hieronder zul je een aantal action-regels zien. Voeg als eerste action de volgende toe:
code:
1
<action path="\Program Files\TCPMP\player.exe"></action>

- sla op, kopieer naar de Medion en reboot. Je zult nu in het multimedia menu de MP3player link vinden.

Voor de extra AAC plugin:
- download hier
- de installatie gaat op dezelfde manier als de player
- eventueel rebooten en that's it

enkele opmerkingen
Als je de player en plugin installeert op de default locatie, zoals ik aanraadde, gaan ze na een hard reset terug weg zijn. Ze komen dan namelijk in het volatile geheugen terecht, zodat je de installatieprocedure opnieuw moet doen. Beter is om in het persistent flash geheugen te installeren, bv in \My Flash Disk\Programs. Probleem hiermee is, dat de installatieprocedure op de Medion zelf niet kan vervolledigd worden simpelweg omdat het installatiewindow niet op het schermpje past. Ik heb dus gewoon de hele TCPMP folder verplaatst naar de flash disk, en de link naar het programma in het menu aangepast. In het kort:
- verplaats de folder TCPMP in \Program Files naar \My Flash Disk\Programs
- pas in MENU.XML de action-regel aan die we even terug hebben bijgevoegd:
code:
1
<action path="\My Flash Disk\Programs\TCPMP\player.exe"></action>

Ik weet echter (nog) niet of dit blijft werken na een hard reset, het zou kunnen dat er bepaalde registry settings nodig zijn om de player werkende te krijgen. Na een hard reset zullen die echter ook verdwenen zijn, dus daar zal dan iets op gevonden moeten worden. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Om wat andere vragen te antwoorden:
Anoniem: 217515 schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:05:
Weet jij misschien ook iets over een radar / flits detector mogelijkheid in het navigatie programma?
De enige mogelijkheid die ik momenteel weet is POI Warner te installeren, dit voegt extra points of interest toe, waaronder bv flitspalen. Dit programma is echter betalend en aangezien ik geen credit card heb, heb ik het nog niet uitgeprobeerd.
welk is de grootste SD/MMC kaart die gebruikt kan worden
Ik heb er nu een van 2GB insteken. Volgens mij werkt een grotere ook nog, of simpelweg alles wat door Windows CE ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MP3 speler is gelukt, daar voor dank!

Met de explorer heb ik 'n probleem:
jij schrijft
ik ben eens gaan kijken maar in mijn map Programs zit geen explorer.png
sterker nog ik heb het hele apparaat door gezocht maar nergens een explorer.png

Dus na het rebooten komt er bij mij geen icoontje.

Weet jij misschien wat ik verkeerd doe of moet ik nog ergens een bestandje ophalen?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 23-07-2007 20:02 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:23
Aldi Sud heeft vanaf vandaag de nieuwe MEDION MD 96220 (PNA315T) met GoPal 3.0 ME
inclusief TMC en Europa DVD (4e kwartaal 2006, 39 landen) voor 199,-

Zeer uitgebreide test hier
http://www.geo24.de/artic...-GoPal-3.0-ME/4.3.14.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94185

joey6666 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
Aldi Sud heeft vanaf vandaag de nieuwe MEDION MD 96220 (PNA315T) met GoPal 3.0 ME
inclusief TMC en Europa DVD (4e kwartaal 2006, 39 landen) voor 199,-

Zeer uitgebreide test hier
http://www.geo24.de/artic...-GoPal-3.0-ME/4.3.14.html
het gaat in dit topic dus over dit apparaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:23
ja weet ik maar toch is type nummer en pna model nummer nu duidelijker.Bovendien is de software van versie 2.3 naar 3.0 gegaan.
Het topic is gewoon slecht aangemaakt had moeten luidden.
[PNA] Medion GPS MD 96220/PNA 315T (Aldi) of iets in deze trend, Moderator kun je dit niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Anoniem: 217515 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:29:
ik ben eens gaan kijken maar in mijn map Programs zit geen explorer.png
sterker nog ik heb het hele apparaat door gezocht maar nergens een explorer.png
My fault, dat icoontje heb ik van de originele website geplukt waar de guide stond. Zal er eens achter zoeken. Edit: gevonden: http://wince.dentro.info/koord/explorer.png

Weet er iemand of die GoPal 3.0 ME software te downloaden valt? Zo'n TMC adapter is vrij nutteloos als die 2.3 software het niet ondersteunt natuurlijk... Edit 2: net naar Medion gemaild met de vraag voor een update.

[ Voor 8% gewijzigd door teaser op 05-05-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teaser,
Alweer bedankt! Werkt als een trein.
teaser schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:19:
[...]

My fault, dat icoontje heb ik van de originele website geplukt waar de guide stond. Zal er eens achter zoeken. Edit: gevonden: http://wince.dentro.info/koord/explorer.png

Groetjes,
Frank

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 07-09-2007 22:43 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb net bij de Aldi de 96260 Medion Gopal 460T gekocht. Bevalt me best wel, maa rik wil natuurlijk meer. >:) Zoals DIvX-sen bekijken, en mn GPS als PocketPC gebruiken. Kan dat (ik denk het wel) maar hoe kom ik in de Windows? Moet ik gewoon de aanwijzingen hierboven volgen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

? Niemand?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85288

Ik heb hem ook net gekocht, maar de software valt behoorlijk tegen.
Halverwege het uitspreken van een straatnaam valt de rest weg in een soort van gemurmel.
En dan die uitspraak, het lijkt wel een kruizing Duits/Flaams.

Ik heb al geprobeerd om miomaps erop te zetten maar dat wil helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb de taal veranderd in Engels, wilt ook wel helpen. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223319

hello, dank zij de aanwijzingen van teaser TCPMP 0.81 geinstalleerd en alles draait op dit mobieltje als een trein. Speelt gewoon , mp3's, JPG's en Divx movies af. Echter kan ik bij het afspelen van een Divx ook de ondertitels meekrijgen . Ondertitels staan op de SD kaart als srt file en met dezelfde naam als de avi film. bvb : troy.avi ; troy.srt
Is er een mogelijkheid om de ondertitels op dit mobieltje te toveren ? ( misschien settingprobleem in de player ) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Welke PND heb jij?

Je kan btw denk ik het beste via een porgramma op je pc, de videofile en SRT aan elkaar koppelen, waardoor je 1 file krijgt gewoon een MPG/AVI waarin de ondertitels zitten gebakken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 13:02
Er bestaat een add-on voor TCPMP (TCPMP Subtitle Addon); ik gebruik deze op mijn PPC.
Met die add-on kunnen subtitles in .smi-formaat bij de film worden getoond zonder deze in te bakken (.srt dient dus wel te worden omgezet - ik doe dit met het programma Subsync)
Ik moet er ook aan toevoegen dat het programma met "player.exe" in plaats van TCPMP.exe dient te worden opgestart om de addon te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
Het kaartmateriaal is van 2006.
Ik lees nergens dat Medion nieuwere kaarten verkoopt. Zelfs niet op de Medion site.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228742

Je kunt in windows komen door het apparaat opnieuw op te starten en zodra het rode scherm verschijnt de knop onder de aanuit knop (vlaggetje) ingedrukt houden. Er verschijnt onderin een grijze streep
klik linksonderin op de grijze streep en het startmenu verschijnt
ga naar programma's en start explorer suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Woow thanks PietePoe. >:) Thanks Ik krijg alleen nog geen vebinding met mijn PC, of zelfs niet met de laptop.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Ik heb van de Aldi de Medion MD 96260 (E4110, model MDPNA 460T).

Na enige gewenning aan het menu blijkt het een prima apparaat.
In Frankrijk slechts twee kleine navigatiefouten, zoals het advies bij een haarspeldbocht:
"Indien mogelijk graag keren".
Edit: Deze fout zal wel te maken hebben met de hoge bergen en slechte satelliet ontvangst daardoor.

Ik heb er ook al een schaakspel (freeware) opgezet, zie:
http://mscdex.game-host.org/hpcsoft/download.php?view.62
Installeren op je storage card in de PNA die via active sync verbonden is (niet synchroniseren).
Door in Windows CE op te starten kun je er dan met de explorer naar toe.

Toch mis ik de mogelijkheid om aan te geven dat je per caravan of desnoods vrachtwagen onderweg bent. Dit in verband met de soms te kleine of steile wegen waar je langs gestuurd wordt.
Nu is er alleen de mogelijkheid om voetganger, fietser of motorrijder als alternatief te kiezen.
Heeft iemand een idee in welke map (onder Windows CE) deze menukeuze te vinden is en of deze is uit te breiden?

Verder heb ik problemen met het beeldscherm, dat na opnieuw opstarten niet goed gekalibreerd is.
Hierdoor worden de toetsen bij de linker- en rechter rand van het scherm vaak verkeerd geraakt.
De toetsen werken pas weer allemaal goed nadat het beeldscherm juist gekalibreerd is.
Na iedere power off/on (knop enkele seconden ingedrukt houden) is deze instelling weer weg.
Het is wel de enige manier om in Windows CE te komen (met onderste knop ingedrukt).

Ik zou graag willen weten of dit op andere MD 96260 apparaten ook zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door GSM-IT op 08-09-2007 10:50 ]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Maat, dat deed ik ook altijd, maar zo moet je m niet uitzetten.

Speldknop beneden: soft reset
Aan/uit knop 3 sec: HARD reset
Dat knop 1xtje indrukken: uitzetten (standby eigenlijk).
Pas naaaaa een tijdje zal je pda-accu pas opraken. ;)

Ik ben naar zuid spanje geweest: geeo enkel probleem.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
salimrmaf schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:15:
Maat, dat deed ik ook altijd, maar zo moet je m niet uitzetten.

Speldknop beneden: soft reset
Aan/uit knop 3 sec: HARD reset
Dat knop 1xtje indrukken: uitzetten (standby eigenlijk).
Pas naaaaa een tijdje zal je pda-accu pas opraken. ;)

Ik ben naar zuid spanje geweest: geeo enkel probleem.
In plaats van de harde reset (3 seconden ingedrukt houden van de AAN/UIT knop) reset ik de navigator nu met het bijgeleverde stokje om zo in Windows CE te kunnen komen.
Ik kan het schaakspel namelijk alleen vanuit Windows CE en de Explorer starten.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik doe het zo:

Bij mij gaat het startbalk automatisch naar beneden/boven, wat ik dus doe, is via windows handmatig de Navigatie starten, daarna zal de taakbalk worden minimaliseert, tot een streepje daar beneden. Dan kan ik dus gewoon navigeren. Als ik naar WIdnows wil gaan, druk ik op dat dunne streepje beneden, en minimaliseer ik Gopal. THat's it, dus gewoon uit zetten, niet softresetten. ;)

Snapt u het een beetje?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Zover ben ik inmiddels ook. Idem voor de travelguide, mediaplayer, chess, flightsim enz. Ik heb een paar shortcuts gemaakt in de folder windows\desktop (kan natuurlijk ook in windows\programs) ;) .

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Flightsim?! >:)

Welke FLight Simulator zit erop, en hoe bestuur je het vliegtuig.? Misschien kun je me toevoegen op MSN zodat we het een en ander kunnen uitpraten. ;)

Ik heb de mediaplayer er ook niet op gekregen; ik krijg geen verbinding via Activesync... :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
salimrmaf schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:33:
Flightsim?! >:)

Welke FLight Simulator zit erop, en hoe bestuur je het vliegtuig.? Misschien kun je me toevoegen op MSN zodat we het een en ander kunnen uitpraten. ;)

Ik heb de mediaplayer er ook niet op gekregen; ik krijg geen verbinding via Activesync... :O
Ik gebruik voor Flightsim dit installatie bestand: leofs_cmp.HPCPRO_ARM.CAB
Gewoon ergens in een map op de storagecard zetten en dan vanuit WinCE openen.
Bediening is vrij primitief en gaat via het in Win-CE ingebouwde toetsenbord

De ActiveSync 4.2 van de Medion CD is sterk verouderd en kan niet zonder problemen gebruikt worden. Download daarom versie ActiveSync 4.5 (edit) bij Microsoft:
http://www.microsoft.com/nl/nl/default.aspx.
Dan werkt het waarschijnlijk wel.
ActiveSync vraagt steeds om een partnerverband in te stellen. Daar kun je het beste met Nee op reageren. In het venstertje van ActiveSync kun je dan de verkenner openen.

De door MEDION geleverde Videospeler voor Gopal PE is zo goed als onbruikbaar.
Ik gebruik de TCPMP speler. Installatiebestand: tcpmp.pocketpc.0.72RC1.exe
Deze is eenvoudig vanaf de PC via ActiveSync op de PNA te installeren (op de storage card).

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
Iemand een idee of Medion het kaartenmateriaal gaan vernieuwen? Ik zit nu met een oude kaart van 4/2006.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb dezelfde kaart. Mij lijkt de kaart nieuw genoeg. De kaarten zyn van Navtec.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb op de MD96260 van het ABCDEF-toetsenbord een QWERTY uitvoering gemaakt. Gewoon in PFSkin.skn de letters veranderd in de sectie KeyboardBlockAlphaBig.
Dus ABCDEFG enz wordt QWERTYU enz.
De middelste rij A t/m L van het QWERTY toetsenbord +28 posities opschuiven, door het eerste getal achter Coordinates: met 28 te verhogen.
De letter T , de Spc en de Minus toets zijn iets moeilijker. Let op de 271 voor de spatiebalk:

TButton
{
// SkinElementModelCoder
Class: PushButton;
Coordinates: 336,176,48,48;
Text: "M";
TextCoordinates: 0,0,48,48;
TextColor: 0,0,0;
BGMode: transparent;
Font: 111;
HAlign: center;
VAlign: center;

// SkinButtonModelCoder
PYOffset: 1;
Semantics: down;
Letter: "M";
Enabled: 279,0,0,48,48,0,0,255,0,255;
Pushed: 279,0,48,48,48,0,0,255,0,255;

}

Spc
{
// SkinElementModelCoder
Coordinates: 144,224,240,48;

// SkinButtonModelCoder
Letter: " ";
Enabled: 271,0,0,240,48,0,0,255,0,255;
Pushed: 271,0,48,240,48,0,0,255,0,255;

}

Minus
{
// SkinElementModelCoder
Coordinates: 384,176,48,48;
Text: "-";
Font: 111;

// SkinButtonModelCoder
Letter: "-";
Enabled: 279,0,0,48,48,0,0,255,0,255;
Pushed: 279,0,48,48,48,0,0,255,0,255;

}

Maak eerst een backup van de originele PFSkin.skn door deze te hernoemen naar PFSkin.skn.org :)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235281

kan er iemand vertellen hoe ik op de gps van medion (md96260) die nu woensdag (3 oktober) in de belgische aldiwinkels te koop was divx video's kan spelen? De menu.xml file is niet dezelfde als in de uitleg van teaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Anoniem: 235281 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 01:16:
kan er iemand vertellen hoe ik op de gps van medion (md96260) die nu woensdag (3 oktober) in de belgische aldiwinkels te koop was divx video's kan spelen? De menu.xml file is niet dezelfde als in de uitleg van teaser.
De videoplayer (alleen GoPal PE) op de MD96260 is zo goed als onbruikbaar.

Download TCPMP: tcpmp.pocketpc.0.72RC1.exe of tcpmp.pocketpc.0.72RC1.cab
op deze site: http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/

De exe is uitvoerbaar vanaf de PC. De CAB eerst met activesync op de PNA zetten en daar uitvoeren.
U heeft op Winows XP de nieuwste active sync (download bij Microsoft nodig).
Active sync van de CD functioneert niet goed. U moet niet de Sync funtie gebruiken. Gebruik de explorer in Active Sync.
In beide gevallen op My Flash disk of op de Storage card installeren.

Win CE opstarten door het onderste knopje (met het vlaggetje) ingedrukt te houden totdat onderin een dunnen grijze streep te zien is. Links onder zit dan de WinCE Start knop.
Zie ook de gebruiksaanwijzing!

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107353

En , ondertussen al iemand gelukt om hier Mio op te krijgen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mio is een stapje terug. Medion gebruikt Navteq kaarten. DIe zijn goed genoeg.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb anders veel problemen met die NAVTEQ kaarten , de huisnummers kloppen van geen kanten :( .
En waarom zou MIO minder goed zijn dan NAVTEQ ???
Bij mio kloppen de huisnummers tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oow, gaat het daarom. Welke Medion heb je?

Er is een Duitse site, waar heel erg veel info staat over het modden van je PNA.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik krijg ActiveSync NIET AAN DE PRAAT!

Ik wil TCPMP runnen vanaf mijn SD-Kaart. :( Is er iemand, die de bestanden na het installeren kan zetten in een ZIP/RAR? ZOdat ik dus alleen de bestanden hoef te kopieren naar de SD kaart, en via WinCE hem kan runnen.

Thanks.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

salimrmaf schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:03:
Oow, gaat het daarom. Welke Medion heb je?

Er is een Duitse site, waar heel erg veel info staat over het modden van je PNA.
MD 96130 van Februari 2007 met Navigator ME 2.3 .

Probleem is zover opgelost , mio draait er ondertussen op :) Wel via een SD-kaart , is ook wel mogelijk om hem op de Flash Disc te zetten , maar dan moet je Navteq er vanaf gooien , is anders te weinig plaats op . Maar ik laat hem er op staan , moest Mio het begeven , kan ik altijd verder met Navteq.
Ik heb het pictogram van cityguide verwijdert , hier staat nu niets meer (is me nog niet gelukt om een ander pictogram in de plaats te zetten). Ik hoef nu alleen maar op die lege plaats te klikken en MIO start op :P

Hopelijk blijft het ook na een tijdje goed werken, maar we zullen hem eerst eens wat gaan uittesten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235940

[Ik heb van de Aldi de Medion MD 96260 (E4110, model MDPNA 460T).

.

Installeren op je storage card in de PNA die via active sync verbonden is (niet synchroniseren).

Krijg foutmelding :kan niet installeren wegens fout in setup bestanden ( ik klik op setup icoon in de PC)
Bij kopieren van setup naar PNA : geen geldige CE toepassing
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235884

Hallo, heb ook verleden week bi Aldi (in België) de 96260 gekocht.
Goed apparaat, toch 2 bemerkingen :

[1] de volumeknop voor de stem zachter/luider te zetten was bij vorig model op de zijkant van aparaat aanwezig, nu moet je blijkbaar eerst een paar menu's door :'( Weet iemand daar raad mee (kan volumesymbool niet op touchscreen getoverd worden?).

[2] nederlands is inderdaad duitz/flaamz (kan hiervoor geen andere nederlandse of vlaamse stem gedownload/geïnstalleerd worden? waar downloaden? hoe installeren?)

Thanx voor een replytje en greetz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

1.: Nee
2.: Nee

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Anoniem: 235940 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:19:
[Ik heb van de Aldi de Medion MD 96260 (E4110, model MDPNA 460T).

.

Krijg foutmelding :kan niet installeren wegens fout in setup bestanden ( ik klik op setup icoon in de PC)
Bij kopieren van setup naar PNA : geen geldige CE toepassing
?
Je moet de setup op de gewone PC uitvoeren (PocketChessSetup.exe), terwijl de PNA via USB en Active Sync is verbonden met de PC. Tijdens de setup komt dan de vraag of je op de normale locatie in de PNA wil installeren.
Kies dan Nee en selecteer de Storage card of My Flash Disk.
Op de PNA moet dan nog OK geklikt worden.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Anoniem: 235884 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:47:
Hallo, heb ook verleden week bi Aldi (in België) de 96260 gekocht.
Goed apparaat, toch 2 bemerkingen :

[1] de volumeknop voor de stem zachter/luider te zetten was bij vorig model op de zijkant van aparaat aanwezig, nu moet je blijkbaar eerst een paar menu's door :'( Weet iemand daar raad mee (kan volumesymbool niet op touchscreen getoverd worden?).

[2] nederlands is inderdaad duitz/flaamz (kan hiervoor geen andere nederlandse of vlaamse stem gedownload/geïnstalleerd worden? waar downloaden? hoe installeren?)

Thanx voor een replytje en greetz !
1) Ja
2) Nee

Ad 1)
- Kopieer het bestand \My Flash Disk\Navigation\Skin480x272\PFSkin.skn naar de PC.
- Maak een backup van dit bestand!
- Open het bestand PFSkin.skn (openen met kladblok).
- Zoek daarin onderstaand gedeelte (Map View area)
- Voeg de twee secties (Soundplus en Soundminus) toe op de aangegeven manier.
- Kopieer de gewijzigde PFSkin.skn terug op de PNA
- Even resetten (met het aanwijs pennetje) via het gaatje links onder in de PNA.

Er zijn nu twee onzichtbare volumetoetsen onder het witte vak rechts onder (voor de afstand in km).
De minus toets zit links en de plustoets rechts.

MapViewArea
{
// SkinElementModelCoder
Class: SkinContainer;
Coordinates: 0,0,480,272;
FocusManager: "disabled"; // additional property

// SkinContainerModelCoder
DefaultFont: 5;

// SkinScrollbarOwnerModelCoder

Soundplus
{
ID: 10061;
Coordinates: 375,248,60,24;
Border: $HIDDEN_BUTTONS_BORDER$;
BorderColor: $HIDDEN_BUTTONS_COLOR$;
FocussedColor: 0,0,0,0; //avoids showing the button
DisableFocus: yo;
Action: SettingSC.100;
MoveBehaviour: both;
HKPush: hk1;
}

Soundminus
{
ID: 10062;
Coordinates: 310,248,60,24;
Border: $HIDDEN_BUTTONS_BORDER$;
BorderColor: $HIDDEN_BUTTONS_COLOR$;
FocussedColor: 0,0,0,0; //avoids showing the button
DisableFocus: yo;
Action: SettingSC.101;
MoveBehaviour: vertical;
HKPush: hk2;
}

MapView
{
// SkinElementModelCoder
ID: 42;
Class: MapView;
enz, enz

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237110

ik heb zoals velen een medion96202 gekocht in april .
Nu in oktober wilde ik flitspalen installeren , dus heb ik het programma poi-warner aangekocht.
Na wat problemen met activesync die op vista in conflict kwam met windows mobile aparaatsys teem is het me na een weekje sakeren dan toch gelukt om het te installeren.
Maar nu alles geinstalleerd is kan ik geen enkele route meer opzoeken.
Volgens de foutmelding zou het programma mnavdce.exe niet meer werken.
is er iemand die mij kan helpen dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Anoniem: 237110 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:58:
ik heb zoals velen een medion96202 gekocht in april .
Nu in oktober wilde ik flitspalen installeren , dus heb ik het programma poi-warner aangekocht.
Na wat problemen met activesync die op vista in conflict kwam met windows mobile aparaatsys teem is het me na een weekje sakeren dan toch gelukt om het te installeren.
Maar nu alles geinstalleerd is kan ik geen enkele route meer opzoeken.
Volgens de foutmelding zou het programma mnavdce.exe niet meer werken.
is er iemand die mij kan helpen dit op te lossen?
Hebt u wel de juiste versie van POI-Warner gekocht?
U kunt altijd, volgens de gebruiks aanwijzing alles verwijderen en dan opnieuw installeren.
Vervolgens opnieuw POI-Warner proberen te installeren.
In Vista moet Active Sync niet gebruikt worden! Vista heeft standaard al de ondersteuning van mobile apparaten in huis. Let er op dat in de ondersteuning converteren en partner relatie beide uit staan tijdens de installatie van programma's op het mobiele apparaat.

Gerrit

Pagina: 1