[ASP.NET 2.0] Aanpasbaarheid & Uitbreidbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Ben bezig met een onderzoek van ASP.NET 2.0. Het is een vrij theoretisch onderzoek en dus komt er helaas nog weinig programmeren aan te pas. Wel komt dit zodra ik verder ben ik het traject waar ik een prototype moet afleveren icm Silverlight.

Mijn vraag was meer, en hoop dat het hier in het goede forum staat, wat de ervaringen zijn van de mensen hier op GOT die met APS.NET 2.0 werken of hebben gewerkt.

Gebruikt men bij ASP.NET 2.0 net zoals bij vele Java-frameworks, config files waar elke pagina handelingen etc worden geconfigureerd?

Hoe vind je de Aanpasbaarheid van een ASP.NET 2.0 applicatie?
Is het simpel om een aanpassing te doen op visueel gebied bv een button toevoegen met de nodige eventHandlers voor de werking. Moet men hierbij ook rekening houden met de configuratie?

Hoe vind je de Uitbreidbaarheid van een ASP.NET 2.0 applicatie?
Is het makkelijk uit te breiden? Moet men daarvoor veel configureren? etc.

Alle reacties zijn welkom. Tuurlijk zullen het subjectieve meningen zijn maar wellicht zullen zommige het kunnen onderbouwen.
Heb al zoveel gehad in mijn onderzoek, alleen resteren mij deze 2 punten dus nog. En hier is zeer weinig over te vinden op het web helaas zelfs niet in de msdn pagina' s.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

het makkelijk onderhoudbaarheid heeft dnek ik weinig te makne met de taal/omgeving maar meer met de ervaring van de ontwikkelaar met de taal alsmede de opzet van de applicatie.

je kan met .NET hele mooie applicaties schrijven die makkelijk uitbreidbaar zijn, maar je kan er ook een spagetti mee genereren waar niemand langer dan 2 dagen naar kan kijken zonder een enkeltje gesticht te krijgen...

Of niet natuurlijk...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Beetje makkelijk dit, dit is prima zelf uit te zoeken. Zijn ook nogal wat open deuren.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Tijgertje84
Don Facundo schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:10:
Beetje makkelijk dit, dit is prima zelf uit te zoeken. Zijn ook nogal wat open deuren.
nee dat is het niet, anders post ik dit hier niet.
Het is een theoretisch onderzoek, en niet praktisch..
Vanwege het tijdslimiet kan ik niet mezelf even perfect ASP.NET aanleren om er zelf achter te komen wat nu de voor en nadelen zijn. Alles is enigzins op internet te vinden en juist dit onderwerp niet echt. Ben 2 maanden bezig en ben al enorm ver maar dit zijn net de 2 punten die ik nog mis.
Heb boeken voor me liggen hier over ASP.NET die daar helaas juist niet mededelen.

Ik vraag dan ook naar enigzins "subjectieve"-meningen van wat mensen ervan vinden. Ik vraag niet direct naar een antwoord of het nu wel of niet aanpasbaar is....dat snap ik ook wel.

En ervaring van een programmeur is ook bepalend jah, maar dat moet even buiten beschouwing genomen worden. Het gaat even over het "algemeen". Aangezien dit namelijk erg verschilt bij de JAVA-frameworks.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgertje84 op 23-04-2007 15:29 ]

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
En juist datgene wat jij vraagt kun je dus makkelijk in dat soort boeken terugvinden... 8)7

• Tijgertje84
rrrandy schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:52:
En juist datgene wat jij vraagt kun je dus makkelijk in dat soort boeken terugvinden... 8)7
dan mag jij mij een titel geven want ik heb hier 2 boeken liggen waar dat dus niet het geval is en dat zijn ook nog een titels van Microsoft Press zelf.
dit onderwerp is NIET in de boeken terug te vinden *zucht* dat was ook niet het geval bij de Java frameworks.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Ok een theoretische reactie:
Is het simpel om een aanpassing te doen op visueel gebied bv een button toevoegen met de nodige eventHandlers voor de werking. Moet men hierbij ook rekening houden met de configuratie?
Ja. Welke configuratie?
Ja. Nee.

oogjes open, snaveltjes dicht

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt je vragen redelijk vaag geformuleerd. :?
Tijgertje84 schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:50:
Wat is simpel? Of je eenvoudig buttons kan toevoegen is mede afhankelijk hoe je de applicatie hebt opgezet, bv. met of zonder codebehind. En hoe ver vindt je dat aanpasbaarheid moet gaan?
Het is een framework, dus je kan uitbreiden wat je wilt en eigen classes toevoegen als je wilt. Of je daarvoor veel moet configureren? Ook dat is afhankelijk van hoe je het hebt opgezet. En ook hiervoor geldt: Wat is veel configureren? En wat is makkelijk uit te breiden?

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 23-04-2007 16:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou ASP.Net 2.0 verschillen t.o.v. een willekeurige andere taal? En dan nog is het behoorlijk afhankelijk van je editor, je kennis, wat je probeert te bereiken enzovoorts. Ik zie eerlijk gezegd het nut niet van dit topic, mede omdat het behoorlijk subjectief is en de vragen weinig concreet. Nogal wiedes dat die niet in boeken/websites worden behandeld; of kon je wel boeken vinden die deze vragen over PHP of <insert_taal> wél beantwoorden?

Daarnaast is, zoals gezegd, 'makkelijk' voor jou misschien nog niet 'makkelijk' voor een ander of omgekeerd. ALS het al behandeld wordt in een boek / website voor wat betreft hoe makkelijk / uitbreidbaar het is dan zit je gewoon reclamepraat te lezen en geen feiten (omdat het dus niet 'meetbaar' is)

Graag verwijs ik je naar onze Programming Beleid Quickstart, waarin je kunt lezen hoe we hier wél graag topics zien.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 23-04-2007 17:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.