[IIRF]Rewrite van een POST wordt een GET

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Voor een bepaalde website moet er het e.e.a. omgeschreven worden, maar nu is het wel zaak dat de bestaande POST netjes opgevangen wordt.
We maken gebruik van Ionic Isapi Rewrite. De reden dat ik het hier plaats is dat IIRF voor zover ik weet aardig compatible is met mod_rewrite. (En dat ik geen reactie op het Codeplex forum van IIRF krijg).

Goed, de rewrite:
code:
1
RewriteRule ^/subfolder/(.*) /$1 [R=301,L]

Als ik de Headers inkijk dan zie ik het volgende (verkort):
code:
1
2
3
POST /subfolder/postform.aspx
HTTP/1.x 301
GET /postform.aspx

Dus na de 301 redirect wordt de POST een GET.

Op zich klinkt het logisch, maar ik zit me serieus af te vragen of datgeen wat wij willen wel haalbaar is.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zet je ' [R=301]' erbij als je eigenlijk niet wilt dat de user wordt geredirect?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TeeDee
De user moet juist wel geredirect worden, alleen is het me nu inmiddels duidelijk dat het logisch is dat de POST verloren gaat.

Als we het zonder 301 doen, dan is dat ook uiteraard mogelijk, alleen moeten we dan aardig wat pagina's gaan aanpassen met de base tag. Ik wil er dus 'makkelijk' van af komen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat gaat je niet lukken zonder een proxy-file aan te maken die de request transparant doorstuurt; je kan niet een user doorsturen en de POST data behouden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TeeDee
Dat dacht ik al.
Dan moeten we inderdaad de URL rewriten. Nadeel is dat je dan tot in den eeuwigheid hits daarop krijgt. En dat willen we dus niet.

Toch bedankt, dan heb ik in ieder geval de bevestiging die ik zocht.