ik heb een moderderbord asus A8N-VM CSM
Daar zit een winbond W83627EHF op, met vier PWM fan uitgangen, maar slechts één daarvan is aangesloten: de CPU fan.
Graag zou ik m'n HD fan, en casefan ook willen regelen met speedfan, maar dat lukt dus niet.
Op het moederbord zitten slechts twee fan aansluitingen: één cpu, die is mooi te regelen met Qfan of speedfan, en één casefan, en die is niet te regelen.
Nu draaien m'n HD en casefan allebei op 5v, dus onhoorbaar.
Maar als het half april al 25+ graden is wat moet dat in augustus worden?
Dan zullen deze fans weer op 7v, of misschien zelfs 12v moeten.
Natuurlijk kan ik een fan-controller kopen, maar ik vind het een beetje jammer om 40 euro te gaan betalen voor hardware die al op m'n moederbord aanwezig is.
Heeft iemand ervaring met het solderen van die winbond chip?
dat zijn echt verschrikkelijk rottig kleine pietepeuterige mini soldeer-dingetjes.
hier staat trouwens de datasheet van winbond W83627EHF
Daar zit een winbond W83627EHF op, met vier PWM fan uitgangen, maar slechts één daarvan is aangesloten: de CPU fan.
Graag zou ik m'n HD fan, en casefan ook willen regelen met speedfan, maar dat lukt dus niet.
Op het moederbord zitten slechts twee fan aansluitingen: één cpu, die is mooi te regelen met Qfan of speedfan, en één casefan, en die is niet te regelen.
Nu draaien m'n HD en casefan allebei op 5v, dus onhoorbaar.
Maar als het half april al 25+ graden is wat moet dat in augustus worden?
Dan zullen deze fans weer op 7v, of misschien zelfs 12v moeten.
Natuurlijk kan ik een fan-controller kopen, maar ik vind het een beetje jammer om 40 euro te gaan betalen voor hardware die al op m'n moederbord aanwezig is.
Heeft iemand ervaring met het solderen van die winbond chip?
dat zijn echt verschrikkelijk rottig kleine pietepeuterige mini soldeer-dingetjes.
hier staat trouwens de datasheet van winbond W83627EHF