Toon posts:

smc7904bra extern inloggen geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een ander topic lopen over het niet kunnen inloggen op afstand op me computer. ik ben er nou achter dat het in de router/modem ligt. zodra ik extern wil inloggen moet er eerst iemand op het thuis adres even een internet pagina openen voordat ik verbinding kan krijgen met mijn computer. de modem router komt dus in een soort van rust stand waardoor hij niet ziet wanneer iemand van buitenaf wil inloggen.

mijn vraag is dus hoe zorg ik dat mijn router altijd uit die "rust" stand is en op die manier ik altijd kan inloggen. ik heb port 80 geforward en 3389 de firewall van de router staat uit.

alvast bedankt

Verwijderd

Is je poort ook geforward naar je pc die je wilt overnemen??

Verwijderd

Topicstarter
ja die is geforward. hij werkt ook wel, maar alleen zodra er iemand op internet bezig is of als er een willikeurige internet pagina word aangesproken op het internet. dan zet de router modem zich open voor ander verkeer van buitenaf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:26:
ja die is geforward. hij werkt ook wel, maar alleen zodra er iemand op internet bezig is of als er een willikeurige internet pagina word aangesproken op het internet. dan zet de router modem zich open voor ander verkeer van buitenaf.
precies gedaan zoals hier bescheven

http://www.portforward.co...ding/SMC/7904BRA/HTTP.htm

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter dat na 10 min er geen verbinding meer te maken van buitenaf. in de router instellingen heb ik niks kunnen vinden erover en ook niet via gebruiksaanwijzing. iemand ideeen of ervaring ermee?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kun je geen oneindige ping (elke 30s) als background proces op je PC laten lopen zodat je router niet in 'standby' gaat ? Blijft toch wel een raar verhaal hoor; heb je sowieso de laatste firmware op de router staan ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb de laatst firm ware laatst geinstallerd 0.53 geloof ik zo uit me hoofd. en dat wat jij zegt een oneindige ping lijkt mij ook wel wat maar hoe stel ik dat in of zijn er programmatjes voor?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
weet je zeker dat je computer neit in stanby gaat? of energie bespaart op je NIC?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
jah dat weet ik zeker want zodra er op welke computer dan ook contact word gemaakt met internet (en geen 1 loopt via die andere computer) dan werkt het wel.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
nee, je begrijpt me verkeerd denk ik :)

ik bedoel; als je je computer een tijdje niet gebruikt gaat de energiebesparing aan, en deze schakelt de Network Interface Card op een laag pitje, dit zou het probleem kunnen zijn..

kijk eens bij control panel bij energiebeheer, en check bij je hardwareeigenschappen van je nic naar de optie voor 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
nee die staat ook niet op die stand daar was mij al op gewezen in een ander topic. dus daar zit het probleem ook niet het zit hem echt in de router ik denk dat ik smc ga benaderen miss dat hun het wel weten.
Pagina: 1